TV-out rekt beeld van breedbeeldfilms op

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Dit is waarschijnlijk heel simpel op te lossen, maar ik ben al een tijd er mee bezig en ik snap er niks van. Mijn wens is om een breedbeeld film te kunnen clonen op mijn tv, zodat ik em op mijn monitor windowed of minimalized kan hebben en dat ie fullscreen op de tv komt. Dit lukt nu in principe wel, alleen welke resolutie ik ook instel op mijn monitor; op de tv wordt het beeld heel debiel opgerekt om het hele scherm te vullen. Hoe zorg ik er nou voor dat ik de 'breedbeeldbalken' houd zoals je normaal op je monitor hebt bij maximaliseren.

Ik meen me te herinneren dat het ooit zo gewerkt heeft, maar nu met nieuwe drivers krijg ik het niet meer zoals eerst.

GeForce 6600 GT met nieuwste drivers en een oude 55 cm philips tv.

[ Voor 9% gewijzigd door RedruM op 08-01-2008 21:35 ]

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
bump

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

volgens mij doet je tv dat zelf het beeld uitrekken kijk eens of je tv een "zoom" functie heeft

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11-2025
Dit probleem zat een hele tijd in de nieuwere nvidia drivers. Kennelijk zit het probleem er nog steeds in, in ieder geval voor jouw kaart. Probeer eens een oudere driver, eentje uit de 8x.xx reeks.
Natuurlijk niet een mooie oplossing, in ieder geval niet als je veel games speelt, maar goed.

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-03 13:07
Ligt dat niet aan het programma waar je het mee afspeelt? Lijkt me dat het programma beslist welke aspect ratio je beeld is, niet de driver. Ik zou Gomplayer eens proberen of VLC media player (die laatste heeft veel instellingen voor croppen en resizen van video).

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb dat probleem ook maar dan druk ik gewoon op het 'pletknopje'. Heb je zelf niet zo'n knopje op je AB van de TV?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

riley schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:53:
Dit probleem zat een hele tijd in de nieuwere nvidia drivers. Kennelijk zit het probleem er nog steeds in, in ieder geval voor jouw kaart. Probeer eens een oudere driver, eentje uit de 8x.xx reeks.
Natuurlijk niet een mooie oplossing, in ieder geval niet als je veel games speelt, maar goed.
Mwa, we spreken over een GF6. Naarmate de drivers vorderen, zijn deze meestal alleen maar verbeterend voor nieuwere kaarten. Oudere drivers zijn vaak sneller voor oudere kaarten :)
Pagina: 1