Aangezien domme vragen niet schijnen te bestaan stel ik hem maar. Begin december nieuwe onderdelen gekocht: E6750, 3Gb Corsair PC6400. Sparkle 8800GT, Gigabyte P35-DS3P en een samsung T166 320 Gb harde schijf. Alles geïnstalleerd volgens het boekje en systeem liep als een zonnetje tot begin dit jaar. Regelmatig blauwe schermen met uiteenlopende stop codes die allemaal wezen op een "general hardware" probleem. Ook brandt het HD-ledje regelmatig continu, wat ook weer kon duiden op een general hardware probleem. Om het probleem te lokaliseren wil ik nu een complete reinstall gaan doen en hardware in stapjes toevoegen.
Ondanks het feit dat ik maar 1 HD heb moet ik dan toch de SATA/RAID drivers installeren tijdens windows setup (dmv F6)? Het werd me niet 123 duidelik uit het moederbord manual.
En zo ja, neem ik aan dat de Bios optie: SATA RAID/AHCI Mode op AHCI moet staan, of toch op Disabled zodat de schijf in PATA mode draait? De schijf draait nu PATA mode omdat dit de bios default setting was.
Ondanks het feit dat ik maar 1 HD heb moet ik dan toch de SATA/RAID drivers installeren tijdens windows setup (dmv F6)? Het werd me niet 123 duidelik uit het moederbord manual.
En zo ja, neem ik aan dat de Bios optie: SATA RAID/AHCI Mode op AHCI moet staan, of toch op Disabled zodat de schijf in PATA mode draait? De schijf draait nu PATA mode omdat dit de bios default setting was.
[ Voor 5% gewijzigd door Frentik op 08-01-2008 21:01 ]
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel