XP opnieuw installeren-zo goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Na 4 jaar m'n pc met allerhande 'troep' (programma's etc) te hebben volgetankt, crasht ie nu regelmatig en heb ik besloten XP Home opnieuw te installeren.

Ik heb alle belangrijke documenten en bestanden overgeheveld naar m'n tweede harde schijf, m'n 'D'-schijf en een lijst gemaakt van alle programma's die ik straks opnieuw moet installeren.

Volgens mij moet dit afdoende zijn. Iemand nog tips? Blijft schijf D gewoon herkenbaar na een verse installatie? (angst opeens...)

http://youtu.be/gEABifBgwi8

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
vergeet je favorieten, en email lijst niet. die kun je ook exporteren.

natuurlijk nog een keer extra kijken of je wel al je foto's en documenten hebt. ook even bij gedeelde documenten kijken

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je zeker weet dat je ál je bestanden op de andere schijf hebt geplaatst, kun je zonder zorgen XP opneiuw installeren op de eerste schijf. Let wel op bij het kiezen van de installatielocatie dat je het op de C: installeert en niet op de D:, dan ben je namelijk alsnog alles kwijt :P

En je kunt gewoon bij je D:-schijf na herinstallatie, hooguit moet je even Take Ownership doen op de bestanden zodat je ze weer kunt benaderen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

VideoWolf schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:18:
Na 4 jaar m'n pc met allerhande 'troep' (programma's etc) te hebben volgetankt, crasht ie nu regelmatig en heb ik besloten XP Home opnieuw te installeren.

Ik heb alle belangrijke documenten en bestanden overgeheveld naar m'n tweede harde schijf, m'n 'D'-schijf en een lijst gemaakt van alle programma's die ik straks opnieuw moet installeren.

Volgens mij moet dit afdoende zijn. Iemand nog tips? Blijft schijf D gewoon herkenbaar na een verse installatie? (angst opeens...)
Tja, altijd backup maken op een extern medium, wat tijdens de installatie niet verbonden is met de computer (DVD, externe harde schijf, etc). Verder is het handig om een image te maken van je installatie zodat je eventueel nog dingen terug kan vinden die je vergeten bent te backuppen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021

Wat doe je als je HD crasht? Maak in elk geval een externe backup,
Heb je een backup van je mailbestanden, internet favorieten, agenda, en dergelijke? Deze worden vaak vergeten.
Heb je de meest belangrijke drivers paraat? Als je de drivers straks wil downloaden, maar je hebt geen driver voor de modem of netwerkkaart kom je niet op internet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die niet formatteert of de partitie daarvan verwijdert dan blijft die gewoon bestaan. Als het een 2e fysieke disk is, trek het ding dan gewoon los als je zo angstig bent, een niet aangesloten disk kan ook nooit geformatteerd worden.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Vergeet je favorieten en je e-mail niet...

Als je Windows XP gewoon op de C schijf laat formatteren en installeren gebeurd er niets met je D schijf! :)

Wat weten veel tweakers hiervan... En wat ben ik traag... :z

[ Voor 20% gewijzigd door adoy op 08-01-2008 20:24 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Het is misschien een idee om gelijk SP2 te downloaden van de microsoft website. Helemaal als je PC direct aan het internet hangt (dus geen router oid). Dan kun je namelijk je netwerkkabel uit de PC laten terwijl je windows en de updates installeerd en zo riskeer je geen besmetting door een of andere trojan of andere troep vanwege een (nog) niet gepatchde exploit.

En kijk ook of je een driver voor je netwerkkaart nodig hebt, en download alvast de laatste versie.

verder hou ik aan:
Windows installeren
Updates installeren (windows update)
Chipset drivers
Video drivers
de rest

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Voor de beveiliging kan je eventueel kijken in volgend topic, alleen niet de TS' beveiliging gebruiken :P

Hoe beveilig jij je nieuwe installatie? *

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel erg vragen naar bekende wegen he? :)
In de Windows Clients - Policy staat dat je hier wel geacht wordt zelf wat vooronderzoek te plegen naar het onderwerp van je topic.

Nou kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je zelf niet een aantal antwoorden met de search of door het lezen van de aanwezige FAQs kan verzinnen.
Ga met de hier gegeven tips en de overige informatie op dit forum eens aan de slag, zodat je in ieder geval de globale zaken alvast kan uitzoeken.

Heb je dan concrete zaken waar je niet uitkomt dan kun je die met een goed voorbereid topic hier stellen, maar met dit topic kunnen we niet zoveel omdat het wel erg basic is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.