Brom bij externe Audiophile M-audio geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik heb pas geleden tweedehands de bekende Audiophile externe USB kaart van M-audio gekocht. Het vervelende is dat er regelmatig een soort brom/storing is in het geluid. Hiervoor had ik gewoon een SB live! van creative en nooit dit probleem gehad. Wat kan dit zijn? Is het wellicht mogelijk dat een dergelijke geluidskaart niet goed te combineren is met mijn computer? Ik heb een compaq evo, pentium 4, 2 GHz intel processor, 1Gb RAM, Windows XP met sp 1 en 2.

Alvast bedankt! :)

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 21:49
Je kunt een aantal dingen checken. Het apparaat is via USB aangesloten. Kijk even of de connector bv de backplate niet aanraakt als je de Audiophile hebt aangesloten aan de achterkant van je PC.
Daarnaast als deze M-audio nog externe voeding heeft. Probeer een ander stopcontact (lieftst goed geaard).

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je die brom constant of af en toe?
In het eerste geval zou het een aardlus kunnen zijn. Hoe heb je de Audiophile verder aangesloten?

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Plecky schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:29:
Heb je die brom constant of af en toe?
In het eerste geval zou het een aardlus kunnen zijn. Hoe heb je de Audiophile verder aangesloten?
en
tim_heijt schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:24:
Je kunt een aantal dingen checken. Het apparaat is via USB aangesloten. Kijk even of de connector bv de backplate niet aanraakt als je de Audiophile hebt aangesloten aan de achterkant van je PC.
Daarnaast als deze M-audio nog externe voeding heeft. Probeer een ander stopcontact (lieftst goed geaard).
Ik heb hem aangesloten aan de voorkant en raakt dus niet de backplate. De brom is er af en toe maar houdt soms wel enige minuten aan. Als ik hem aan/uitzet of de computer weer opnieuw opstart dan is het even weg. Soms is het een paar uur niet en dan opeens een tijd lang wel.

De soundcard heb ik met tulpjes aangesloten aan een versterker die vervolgens weer twee boxen heeft. Zowel de computer als de versterker als de soundcard zijn aangesloten op stekkerdozen die weer in een stopcontact zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door sunthere op 08-01-2008 21:00 ]

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja dat is wel vreemd.
Gaat het weg of wordt het minder als je iets van metaal aanraakt of het kabeltje wiebelt?
Al andere USB poorten geprobeerd? Andere computer?
Zijn de versterker en de pc op een geaard stopcontact aangesloten?