[Debian] Apache2 + PHP4 no go

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hallo,

Ik vind het nogal stom dat ik hier een nogal noob vraag moet stellen, maar het lukt me echt niet om Apache2 + PHP4 werkende te krijgen.

Ik heb apt-get install libapache2-mod-php4 php4 uitgevoerd, en volgens alle manuals die ik kan vinden, moet daarmee de klus geklaard zijn ...
Als ik kijk in /etc/apache2/mods-enabled, dan staat daar ook een symlink naar php4.conf en php4.load .
Ook libphp4.so staat netjes in /usr/lib/apache2/modules .

Ik snap niet wat er meer nodig is?
Moet ik nog iets toevoegen aan mijn files in /etc/apache2/sites-enables of zo?

Wat ik ook doe, firefox download het php bestand ipv. het uit te voeren.
Ik weet dat dit bij de oude apache betekende dat de AddType regels niet aanwezig zijn, maar die staan in php4.conf in /etc/apache2/mods-enabled. Ik weet niet precies hoe het module-laadsysteem van apache2 werkt, maar dit lijkt mij in orde?

Mijn linux versie:
Linux version 2.6.18 (root@host) (gcc version 4.1.2 20061115 (prerelease) (Debian 4.1.1-21)) #7 SMP

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Heb je je apache restart na de installatie? :)

Anders kan je via
apache2ctl -t -D DUMP_MODULES
kijken of de php module geload word

• DieterVDW
code:
1
2
3
4
Loaded modules:
...
 php4_module (shared)
...

Ziet er goed uit ...

Voor de rest werkt apache picobello, geen probleem.

Verwijderd

Het kan ook aan de cache van Firefox liggen. Klinkt stom, maar ik heb er met het testen van Apache en php ook wel eens last van gehad.

Probeer de handel eens te wget'en?

• DieterVDW
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 01:41:
Het kan ook aan de cache van Firefox liggen. Klinkt stom, maar ik heb er met het testen van Apache en php ook wel eens last van gehad.

Probeer de handel eens te wget'en?
Inderdaad, dat deed het ...
Bizar dat Firefox zelfs niet eens polst of de pagina veranderd is.
Bij het wget'ten kreeg ik een 403, blijkbaar was mijn squirrelmail voor de grootste deel verdwenen door de apache php modules te purgen. Na herinstall van squirrelmail doet alles het!
Excellent!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Lichtelijk offtopic, maar ik zou nu geen PHP 4 meer installeren. PHP 4 is per 31/12/2007 unsupported: er zullen geen updates meer voor komen en dus ook geen bugfixes.

Ik raad je aan over te stappen naar PHP 5, of is er een reden waarom je toch per sé PHP 4 wil?

We are shaping the future

• DieterVDW
Alex) schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 03:41:
Lichtelijk offtopic, maar ik zou nu geen PHP 4 meer installeren. PHP 4 is per 31/12/2007 unsupported: er zullen geen updates meer voor komen en dus ook geen bugfixes.

Ik raad je aan over te stappen naar PHP 5, of is er een reden waarom je toch per sé PHP 4 wil?
Pure onwetendheid ... PHP4 is wat ik ken en wat ik ook gezien heb in de Squirrelmail docs.
PHP5 ben ik niet zo bekend mee, ik weet niet eens of het backwards compatible is, alhoewel jouw post dat wel impliceert.

Al dat werk ...
apt-get remove libapache2-mod-php4
apt-get install libapache2-mod-php5

;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
PHP 5 is backwards compatible met PHP 4 ja, al zijn er wel wat wijzigingen. Verbeteringen vooral, OOP is enorm verbeterd in PHP 5, om maar iets te noemen.

En eerlijk gezegd, software die nu nog niet op PHP 5 werkt zou je niet eens meer moeten willen gebruiken omdat er dus geen (of weinig) updates voor uitkomen...

We are shaping the future

Pagina: 1