Lage resolution 19-20" monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Een collega van mij is zo verziend als ik weet niet wat en heeft een chronisch probleem met monitoren :P. Hij heeft nu een 17" scherm die op 1280x1024 draait, en dat werkt voor hem voor geen meter. Het lager zetten van de resolution levert bagger beeld op, wat ook niet help so to speak.

Nu ben ik dus op zoek voor hem naar een scherm rond de 19"-20" met een lage native resolution.

Ik heb flink lopen zoeken, en ik heb een aantal mensen gevonden met hetzelfde probleem, maar niemand met een (fatsoenlijke) oplossing.

Zijn er hier toevallig mensen die een monitor weten met die eisen? Die persoon kan mijn collega namelijk flink blij maken :).

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ehm, als ie zo verziend is dan maakt het onscherp worden door een lagere native resolutie in principe ook niks uit. Voor jou ziet het er raar uit, maar bij hem is het nog net zo wazig alleen alles is groter.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Koop een tv van een redelijk formaat en sluit 'm aan op de pc, dan kan je bijvoorbeeld 1366x768 op een 23" of 26" hebben :)

The devil is in the details.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:37
Is de dpi hoger zetten geen oplossing (onder Linux met Gnome werkt dat iig prima)?

Anders een crt scherm, dan heb je geen geklungel met native resoluties.

[ Voor 16% gewijzigd door robbert op 08-01-2008 19:15 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:06

FlyEragon

Alien Monkeys

Windows heeft toch een modus waarin alles mega groot wordt ? Hoog contrast mode geloof ik. Je kan trouwens ook zelf heel veel aan Windows veranderen door de lettertypen en knoppen wat grote te maken via de beeldscherminstellingen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hahn schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:10:
Koop een tv van een redelijk formaat en sluit 'm aan op de pc, dan kan je bijvoorbeeld 1366x768 op een 23" of 26" hebben :)
Ik kan dit bevestigen. Heb ook 23 inch scherm thuisstaan. Je moet alleen wel uitkijken WAT je koopt. De prijzen liegen er soms niet om. Mijn scherm( een samsung) koste mij 350 euro in de aanbieding bij de Makro. Hij moest PC in hebben en dat heeft deze.

Voor de rest is misschien een budget ook handig om te vermelden. Kunnen wij ook direct meezoeken :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Als je een 1280x1024 scherm heb, kan hij ook "native" 640x512 weergeven (dus 4 pixels per pixel).
Koop er dus een met hele hoge reso ;)

• FailFr8er
't Wordt waarschijnlijk betaald door het bedrijf, dus qua budget... 't moet overdreven zijn maar er is wel wat mogelijk denk ik.

Het lagerzetten van de reso ziet hij overigens wel, voor mij is het blurry en voor hem ook. Dat is dus geen mogelijkheid.

Dat van die TV kan ik idd eens gaan proberen (Media Markt in de buurt :P). Ik vermoed dat het iets te groot is 23", maar het is een goede suggestie. Ik ben alleen bang dat de kwaliteit van de relatief kleine TV's bagger is (maar dat is even kijken natuurlijk).

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 21:49

Mojo

The Power Within

Je zou een 30" Dell kunnen overwegen, die hebben 1280x800 als 2é native resolutie. Nog best fatsoenlijk dus :)

Wel duur :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Red Nalie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:27:
't Wordt waarschijnlijk betaald door het bedrijf, dus qua budget... 't moet overdreven zijn maar er is wel wat mogelijk denk ik.

Het lagerzetten van de reso ziet hij overigens wel, voor mij is het blurry en voor hem ook. Dat is dus geen mogelijkheid.

Dat van die TV kan ik idd eens gaan proberen (Media Markt in de buurt :P). Ik vermoed dat het iets te groot is 23", maar het is een goede suggestie. Ik ben alleen bang dat de kwaliteit van de relatief kleine TV's bagger is (maar dat is even kijken natuurlijk).
Met kleine TV's is het juist zo dat je ze vna een redelijk merk moet kopen. Mijn samsung is gewoon goed. Beeld is scherp en kleurrijk en veel beter dan mijn 19 inch iiyama en 17 inch CRT van Dell. Ook word ik minder moe van het kijken naar de letters. Ik heb namelijk lenzen en als ik lang staar naar een te klein scherm krijg ik er last van. Groter scherm wat minder. De resolutie van reuze mee en wennen doe je zo.

Kleiner dan 23 inch en het verschil is niet zo groot als met een normaal 19/20 inch scherm( tussenmaten zijn er nauwelijks) Sommige gevallen denk ik zelfs dat je beter af bent met een PC scherm van 19 inch dan een TV scherm van 20 inch.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Red Nalie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:27:
Als het overdreven moet zijn ging ik voor een 52" Full HD 1080p LCD-tje. :P

Nee, even zonder gekheid. Er is een Samsung 32" voor 550 euro, kan met VGA in heel mooi 1366 x 768 laten zien. Misschien iets te groot en duur nog steeds :9 Een echte lage resolutie 20" ken ik in ieder geval niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Muthas op 08-01-2008 19:40 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mojo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:34:
Je zou een 30" Dell kunnen overwegen, die hebben 1280x800 als 2é native resolutie. Nog best fatsoenlijk dus :)

Wel duur :+
Of om het goedkoper te houden, een 20" 4:3 die je op 800*600 draait.

Verwijderd

of je kunt een 1600x1200 scherm op 800x600 draaien
dan heb je 1:2 pixelmapping en dus in feite geen tearing

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 11:35
Je moet het grootste scherm met een bepaalde resolutie kopen, voor 1280x1024 is dat 19" (scheelt al aardig), voor 1680x1050 een 22" scherm.

De wijzen komen uit het Oosten!

• FailFr8er
NoepZor schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:14:
Je moet het grootste scherm met een bepaalde resolutie kopen, voor 1280x1024 is dat 19" (scheelt al aardig), voor 1680x1050 een 22" scherm.
Ik sleep mn collega eerdaags de Media Markt wel in, dan kunnen we daar (hopelijk) even testen of het aanpassen naar een non-tearing reso idd helpt en/of er een fatsoenlijk formaat TV te vinden valt. Hij geeft te kennen dat 20"+ echt geen optie is, maar als ik het zo zie dan zijn er nog een flink aantal mogelijkheden die we kunnen nagaan.

Alvast hartelijk dank voor jullie tips :)

Verwijderd

NoepZor schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:14:
Dan heb je alsnog een hele kleine pixelpitch hoor

Verwijderd

Ga eens in je configuratiescherm naar beeldscherm>instellingen>geavanceerd>algemeen.

Daar kan je de DPI instelling veranderen. Probeer die eens op 120 te zetten in plaats van 96. Als dat niet genoeg is kan je hem met 'de hand' nog zelf hoger zetten. Werkt prima en je hoeft geen nieuwe monitor te kopen.
Pagina: 1