Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

afdingen schade vrije jaren auto mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een auto kopen, m`n eerste eigen auto. Alleen moet ik deze auto ook verzekeren. Gezien de auto die ik ga kopen wil ik hem all-risk verzekeren.

Op dit moment ben ik 23 (sinds mijn 18 al in bezit van rijbewijs), nu weet ik als ik 24 wordt het een stuk goedkoper wordt om een auto te verzekeren. Maar binnen 1 maand wordt ik 24 dus dat doet het m ook niet.
Ik heb op dit moment ook nog geen schade vrije jaren opgebouwd omdat dit de eerste auto is die ik op mijn naam wil verzekeren. Nu hoorde ik via via dat het mogelijk was om bij verzekeringen schade vrije jaren af te dingen. Want ik heb al bij een verzekering gezien, als je 1 schade vrij jaar op bouwt scheelt dat € 10,- per maand en bij 2 jaar is het al € 20,- in de maand. Het zou dus mooi wezen als ik al minimaal op 2 schade vrije jaren zou instromen.

Weet iemand hier wat meer van en zo ja hoe pak ik dit aan en zo ja bij welke verzekering?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
offtopic:
WI->Vervoer :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe was je eerst verzekerd dan?

Als dat misschien een lease-auto was, dan heb je de kans om een bewijs te krijgen van de lease-maatschappij dat je een aantal jaar schadevrij gereden hebt.

Als je een auto op naam van je ouders ofzo had staan om zo de hogere premie te ontduiken dan is dat in de meeste gevallen gewoon fraude, en had je het maar eerder op je eigen naam moeten hebben (en had je nu de vruchten daarvan geplukt)

Als je nog nooit een auto hebt gehad zal je toch het één ander moeten kunnen aantonen neem ik aan.

[ Voor 118% gewijzigd door Gunner op 08-01-2008 20:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Bij mijn eerste auto, en dat is jaren geleden, heb ik via mijn vaste financiële adviseur iets dergelijks kunnen regelen en stapte toen meteen binnen met 4 schadevrije jaren. Je zit al in een risicogroep op jonge leeftijd en je bent student dus elke euro was mooi meegenomen.

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 15:57 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
Op zich een interessante vraag. Ik heb ook al 11 jaar mijn rijbewijs en dito rijervaring, maar nog nooit een auto(verzekering) op mijn naam gehad (ook geen schade veroorzaakt). Historisch is het zo gegroeid dat de auto (op dit moment zelfs 2) op naam van m'n vriendin staan waarbij ik op geen enkele wijze geregistreerd sta. Interessant dus om te zien hoe hier kosteneffectief een verandering in aangebracht kan aanbrengen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 08-01-2008 21:04 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Rukapul schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:03:
Op zich een interessante vraag. Ik heb ook al 11 jaar mijn rijbewijs en dito rijervaring, maar nog nooit een auto(verzekering) op mijn naam gehad (ook geen schade veroorzaakt). Historisch is het zo gegroeid dat de auto (op dit moment zelfs 2) op naam van m'n vriendin staan waarbij ik op geen enkele wijze geregistreerd sta. Interessant dus om te zien hoe hier kosteneffectief een verandering in aangebracht kan aanbrengen :)
Je kan toch aantonen dat jij al jaren in die auto rijd? Als je dat kan dan kan je korting verwachten.

Voor de mensen die van leas over gaan naar een privee auto. vraag daar aan of je bewijs voor schade vrije jaren kan krijgen. Je krijgt dan die jaren als noclaim korting op je eigen verzekering ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:21

JT

VETAK y0

Een tussenpersoon wil dat soort dingen nog wel eens kunnen regelen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1