Toon posts:

[Canon MP700] Printkop eruit halen ?? foto's toegevoegd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn MP700 print al een tijdje strepen zodra ik een afdruk op hoog kwaliteit wil afdrukken.
Op normale kwaliteit print hij redelijk.
Alles heb ik al getest en uitgesloten. De printkop is denk ik niet goed meer.
Ik wil hem dus vervangen. Maar hoe krijg je hem in hemelsnaam eruit?

Ik heb 2 fotos gemaakt.. misschien weten jullie het.
ps. het blauwe hendeltje bovenin is het niet.

Afbeeldingslocatie: http://greenbeauty.sytes.net/Hosting/DSC04956-640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://greenbeauty.sytes.net/Hosting/DSC04957-640.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Slotje.. best makkelijk eigenlijk :p

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Zet er dan meteen bij hoe het moest.
Misschien dat een ander er ook moeite mee heeft :).

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... lostrekken hehe ;)
Ik trok aan de buitenkant... binnenkant trekken is makkelijker :d

PS.. hoe ken je zo'n ding een beetje schoonmaken?
wc papiertje?

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:46:

wc papiertje?
Ik weet niet precies hoe je hem nu losgetrokken hebt, maar volgens mij moet je gewoon de grijze hendel naar boven draaien. Dan komt de printerkop er vanzelf al grotendeels uit en kun je hem er zonder problemen schuin naar je toe uit halen.

Wat betreft het schoonmaken: wattenstaafje met wat water gaat vaak prima, is wat preciezer en zachter. Zorg er wel voor dat je geen troep op je koppen achterlaat, dan wordt het helemaal niets meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Jarod op 08-01-2008 19:50 ]

Verwijderd

Ik denk dat de spuitmondjes een beetje nauwer zijn geworden ofwel een beetje verstopt zijn.
Volgens mij print canon bij hoge kwaliteit met kleinere druppeltjes en dan in 2 gangen waardoor het langer duurt maar met fijnere kwaliteit.

Ik had laatst ook verstopte kanaaltjes in mijn canon printer.
Een ip5200 ook met losse inkttanks.Die had ik al diverse keren nagevuld met goedkope blokker inkt van €5,-.Ging al een jaar goed maar kreeg nu verstoppings problemen.

Eerst de inkt uit tankje gehaalt en "gespoeld" met flush-reinigings vloeistof.Toen met die vloeistof geprint en toen kwam het weer goed .Daarna tankje leeg blazen en weer inkt erin.Dat ging bij alle kleuren behalve bij mijn "foto-zwart" ,(ip5200 heeft 5 tankjes) dat is blijkbaar een ander type inkt die een beetje klontert met navulinkt.
Die verstopping zat dus ook in de printkop.

Toen de stofzuiger gepakt en een klein transparant slangetje zomaar simpel tussen mijn vingers over de stofzuiger slang gehouden en de andere kant dichtbij de inkt openingen van de printkop.(die gaasjes waar anders de tankjes tegen komen ).
Je zag prachtig door het slangetje de inkt eruit gezogen worden.
Daarna printte hij weer als nieuw......

Met die stofzuiger ging erg simpel en met goed resultaat,dat spoelen is wat meer vies werk.
Dus voor je een nieuwe kop koopt even stofzuiger pakken , je kunt er niets mee verliezen.

Verwijderd

GB ik heb zelf ook zo'n ding maar hoe kreeg je die printerkop er precies uit want ik zit te kl...tn en ben bang dat ik iets stuk trek nl. aangezien alles van plastic is gemaakt...
grt...
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:46:

wc papiertje?

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:39:
GB ik heb zelf ook zo'n ding maar hoe kreeg je die printerkop er precies uit want ik zit te kl...tn en ben bang dat ik iets stuk trek nl. aangezien alles van plastic is gemaakt...
grt...
Om mijzelf dan maar te quoten (twee berichten hoger):
Jarod schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:50:
[...]

Ik weet niet precies hoe je hem nu losgetrokken hebt, maar volgens mij moet je gewoon de grijze hendel naar boven draaien. Dan komt de printerkop er vanzelf al grotendeels uit en kun je hem er zonder problemen schuin naar je toe uit halen.
De grijze hendel is de hendel die je op de eerste foto ziet, die gewoon voorzichtig naar boven bewegen.

Verwijderd

Als de printer aanstaat en je doet de klep open dan komt de printerkop automatisch in het midden te staan.
Als hij in t midden staat dan kan je met de rechtse grijze hendel de printkop ontgrendelen zodat de printerkop eruit te pakken is.
Zoals ik lees in je vraag/reactie heb je imitatie-inkt gebruikt... dit is waarschijnlijk het einde voor je printkop.
Ik ben al veel printers tegengekomen die vanbinnen helemaal onder de inkt zaten omdat er imitatie-inkt gebruikt was. En de printkoppen waren ook helemaal verstopt. Soms zo erg dat er gewoon kortsluiting in de printer was ontstaan.
Gebruik je origineel inkt dan is hoogstens de kans dat hij vanbinnen vuil wordt doordat de absorbers vol raken...

dus gebruik nooit imitatie-inkt!!

Of de printkop nog te redden is weet ik niet, wij vervingen altijd gewoon de printkop omdat de printer anders na een paar maanden weer terugkwam met dezelfde klacht.
Pagina: 1