Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke management training en daarna MBA/MSc ?

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
Beste mede-tweakers,

Binnenkort zit mijn deeltijd HBO studie Informatica erop. Na deze opleiding wil ik verder groeien naar een board functie. Het doel is om over 5 jaar een functie van CIO in te kunnen vullen. Als eerste stap na de HBO studie wil ik een algemene Management Training gaan volgen om daarna een YEP programma of Master/MSc te behalen.

Hebben jullie ervaring met een van de volgende trainingen:

- Open Management training www.hrm.nl
- KIM op www.h-l.nl

Na de Management training wil ik kiezen uit:
Young Management Program Nyenrode
Young executive Program De Baak

Of voor een titel:
Erasmus Drs (Msc) Bedrijfskunde
Nyenrode Msc Bedrijfskunde
YP MBA Business School Nederland

Hebben jullie ervaringen tips of andere nuttige opmerkingen ?

Profiel:
Leeftijd: 27
Werkervaring: 10 jaar, 2 jaar management
Functie: Manager ICT

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 08-01-2008 19:01 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met de genoemde opleidingen maar misschien kun je ook nog Bedrijfswetenschappen (MSc) aan de Vrije Universiteit van Amsterdam overwegen. Daar zit ik zelf nu in mijn 3e jaar.

• Taigu
Bedankt voor je snelle antwoord. Kun je kort beschrijven wat je van de opleiding vind en misschien een url ? Ik kan hem niet terugvinden op de website.

Als extra aanvulling : de opleidingen moeten wel deeltijd zijn.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
MBA's zijn juist opgezet om juist in deeltijd (lees avonduren/weekenden) te kunnen volgen. UM heeft bv een MBA dat gezamelijk met Keulen opgezet is en die duurt 2 jaar. Voorwaarde is dat je dan wel 3 jaar werkervaring hebt, en zij kiezen uiteindelijk jou nog steeds bij mijn weten. Vaak zat zitten diegene die daar zitten overigens nadat de werkgever dit aangeeft en niet omdat de werknemer dit uit eigen zak wilt betalen, deze zijn ook vaak niet echt goedkoop.
Een MSc in deeltijd lijkt me eerlijk gezegd een ramp, zowieso sluit je studie niet aan onder normale omstandigheden dus krijg je een aansluit programma wat normaal een half jaar voltijd duurt, en daarna 2 jaar master. Ik zou niet eens weten hoelang zoiets deeltijd duurt, noch hoe je zoiets in deeltijd kunt uitvoeren.

Als je dan daadwerkelijk aspiraties hebt om richting management te gaan (en binnen 5 jaar CIO lijkt me overigens ondoenlijk) zou ik bij een grote multinational aankloppen en hierover praten. Zij zijn vaak erg vriendelijk en schappelijk om met je een traject uit te stippelen. Ik heb dat bij mezelf gezien en andere collega's die ook wilde weten hoe hun toekomst eruit zag in combi met hun studie. Bij ons is het gewoonlijk om de bedrijfspsycholoog te zien om te weten of waar je zit en waar je naartoe gaat wel juist is. Dit zal denkelijk wel bij iedere grote multionational opgaan en samen zullen ze wel zien hoe je daar terehct komt. Tevens vraag ik me af hoe jou toekomstige baas uberhaubt tegen zoiets opkomt als jij 'm verteld binnen een jaartje of 5 CIO te zijn...

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:03
Je was het niet van plan, maar voor iedereen die dit leest met soortgelijke plannen: ga alsjeblieft niet naar de Transfergroep in Rotterdam (hoort bij de hogeschool Rotterdam).

Toen ik managementaspiraties kreeg ben ik daar een post HBO-opleiding bedrijfskunde gaan doen. Ik zou hier hele pagina's vol kunnen schrijven over de intens slechte docenten daar, maar laat het voldoende zijn dat ik na drie maanden vrijwillig gestopt ben. Ondanks het feit dat ik gewoon voldoendes haalde en ik door die actie de hele opleiding uit eigen zak moest betalen.

Voorlopig leer ik het wel in de praktijk, met vallen en opstaan. De komende paar jaar voor mij geen opleidingen meer, zo erg heb ik er mijn buik vol van door die gasten.

• Taigu
Beiden bedankt voor de tips. 5 jaar CIO is inderdaad niet haalbaar, het is een streven, 10-15 jaar is ook prima. De grootte van het bedrijf speelt hier natuurlijk ook een belangrijke rol. De huidige HBO studie bij NOVI bevalt goed, dit steunt me om door te studeren.

Ik heb inmiddels 2 opleidingen gevonden die mij zeer aanspreken. Dit zijn MScBA opleidingen, misschien kun je me wat meer vertellen waarom je deze niet aan vindt sluiten op de praktijk. Ik doel op de volgende opleidingen. Ze duren respectievelijk 2-3 jaar, de tijd heb ik er wel voor over.
RSM Erasmus Evening MScBA
Nyenrode Part Time MScBA

[ Voor 10% gewijzigd door Taigu op 08-01-2008 23:47 ]

Pagina: 1