Toon posts:

Tot welk voltage veilig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het hoogste voltage wat veilig voor een Core2Duo E6***?
Ik heb wel gehoord dat de max temp 65 graden is maar het voltage?

En hoe gaat dit dan met de 45nm Core2Duo's?

Met google en op de intel site vond ik nix

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:10
Temp gaat omhoog als je voltage verhoogt... Als je verhoogt en tegen de 60 graden zit onder stress zit je goed.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13
Hij mag 72C zijn, maar ik zou voor 24/7 iets lager gaan (65C stressed bv is zeker te doen)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt helemaal af van de temp. Als je de CPU met Phase-Change koelt en hij blijft zeg 20 graden max dan mag er best 1.65V of meer op. Max voltage hangt echt af van de temp. Heb wel eens iemand gezien met 1.75V op een E6600, maar wel met extreme koeling. Dit heeft de CPU ook gewoon overleeft.

Echt veilig zou ik 1.6V aanhouden mits ie niet te heet wordt. Dit met een E6600 of andere CPU die standaard op 1.3V loopt.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 08-01-2008 18:41 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07

_Apache_

For life.

Intel zegt op zijn site 72C, echter is het verstand om de E6xxx proc onder stressen ( Orthos bijv. ) onder de 63-64 graden te houden, hierdoor houd je een veilig marge in.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Synthetische benchmarks als Orthos en/of TAT stressen de CPU trouwens ook veel harder dan een gemiddelde game of }:O. Anders gezegd: de Orthos/TAT-stressed temps zijn over het algemeen nog een paar graden hoger dan real-life full-load.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
ah, dus THEORETISCH is een ultra-extreem voltage veilig zolang de temp maar laag blijft?

Ik heb ook gehoord dat de E8000 serie fragieler is (wegens kleinere transistors, duh)
Tot welke temp zijn deze dan veilig?

[noobopmerking]
Ik zat te denken (45:65)*65=45 graden maar dat kan natuurlijk helemaal niet
[/noobopmerking]

• PilatuS
  • Niet online
Op zich kan je idd erg ver gaan met het maximale voltage mits de temp goed blijft. 95% van alle overklokkers zullen nooit zo'n extreem voltage er op gooien, de vraag is zit jij bij die 5%. Als je er bijvoorbeeld 'maar' 1.6V op gaat zetten is dat met goede koeling geen enkel probleem.

Temp bij die nieuwe CPU's blijft gewoon 65 of 70 graden. Ik hou zelf altijd maximaal 65 graden stressed aan.

Verwijderd

In de Intel specificaties lees ik vaak 1.55v. (max. 1.6v.) maar daar houdt een beetje overclocker zich waarschijnlijk niet aan. Volg verder het advies hierboven: hou de temps in de gaten.

Verwijderd

Topicstarter
nee, OCen is vrij nieuw voor mij, ik ga eerst rustig aan steeds ietsje meer erop gooien.

[werkelijkheid uit]
maar een sub 10sec zou altijd een leuke verassing zijn
[werkelijkheid aan]

edit: ik ga dus een thermalright ultra-120 gebruiken, stond ookin mn sig trouwens

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 20:18 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:14:
nee, OCen is vrij nieuw voor mij, ik ga eerst rustig aan steeds ietsje meer erop gooien.

[werkelijkheid uit]
maar een sub 10sec zou altijd een leuke verassing zijn
[werkelijkheid aan]

edit: ik ga dus een thermalright ultra-120 gebruiken, stond ookin mn sig trouwens
Weinig kans dat je met die koeler zo ver gaat komen dat je met extreme voltages gaat werken. Je kan best goed overklokken maar de temp zal eerder een probleem zijn dan een te hoog voltage. Om echt met extreme voltages te werken heb je toch echt op zijn minst waterkoeling nodig, maar denk eerder aan Phase-Change of LN2.
Pagina: 1