[Radeon 2600pro] S-video zwart/wit

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Tot vandaag heb ik al maandenlang kleur via s-video van mijn HTPC Radeon 2600pro, maar ineens heb ik (nadat ik terugschakelde van beamer (component aangesloten) naar TV) zwart/wit beeld.

Ik krijg het niet meer in kleur,wat ik ook probeer. Nu heb ik het idee dat ik dit al eens eerder had met deze videokaart, maar ik weet niet meer wat... :|

Het rare is dat als ik de PC boot de opstartschermen gewoon in kleur zijn, en dat als ik de (laatste) ATI-drivers deinstalleer ik óók windows in kleur heb (maar geen fatsoenlijke videofunctionaliteit natuurlijk zonder drivers). Alleen met de ATI-drivers krijg ik geen kleurbeeld meer. Het moet dus in de driver(instellingen) zitten, maar wat....:?

- force TV-detection helpt niet (ik heb al beeld, maar zwart wit)
- nogmaals drivers deinstalleren en opschonen en installeren ook niet
- schakelen tussen diverse PAL en NTSCinstellingen doet ook niks
- herstarten en nieuwe instellingen uitproberen

Iemand een idee nog?

(voor de duidelijkheid: zónder ATIdrivers heb ik gewoon s-video in kleur op TV, met niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 08-01-2008 17:39 ]

Verwijderd

Misschien dat in zo'n geval een systeemherstel uitkomst biedt? Geen idee of je die ingeschakeld hebt, maar het is een poging waard.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Heb ik niet aan staan. Alleen een punt van vanmiddag maar dat is het moment dat ik de drivers un- en installed heb.

edit: krijg nou ti*ten :X ...hij werkt weer, terwijl al 2 uur vóór dat herstelpunt (het enige dat ik had) ik al aan het kloten en herinstalleren was.... :?

bedankt vor de tip, misschien toch maar wat meer herstelpunten aanmaken voor de toekomst.

edit: het lijkt wel of ik die vervelende starforcemeuk die was blijven hangen van e.o.a. spel ook kwijt ben... (meldingen bij opstarten)

edit2: duh...hij heeft de ATI-drivers verwijderd, "logisch" dat ik dan weer kleur heb.

[ Voor 71% gewijzigd door Stefke op 08-01-2008 18:05 ]