Toon posts:

[Unrarren] Harde schijf loopt helemaal vol*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wat er nu is gebeurt, ik heb echt geen idee maar ik zal het proberen uit te leggen. Vanmiddag rond 12 uur begon mijn macbook te blazen en zag dat mijn cpu zeer druk bezig was in istat pro. Ik moest weg en heb er verder niet naar gekeken.
Nu ging ik er om 5 uur weer achter en kreeg het bericht dat mijn opstartschijf bijna vol was (230 mb over van de 80 gb). Ik schrok me kapot want ik had nog 30 gb over rond 12 uur.

Wat ik mij kan herinneren is dat ik in istatpro bij processes het volgende zag: unrar met 85% gebruik van mijn cpu. En zag de ruimte op mijn HDD steeds kleinder worden, dus ik snel mijn macbook herstart . Nu is het gestopt, unrar staat er niet meer maar mijn HDD heeft nog steeds 230 mb ruimte vrij. Ik heb echt geen idee wat er nu bij is gekomen en waar dit staat?

*misshien heeft dit ermee te maken maar ik wilde om 12 uur een .rar bestand uitpaken en Untar (geen unrar) deed dit niet en liep vast. Ik heb het programma afgesloten. Het bestand dat ik wilde uitpakken stond op het bureaublad, misschien dat het programma het telkens heeft uitgepakt? Echter zie ik nergens de uitgepakte bestanden.

Ik weet mijn geen raad. Misschien moet ik mijn systeem herstellen? Wel weet ik dat het mogelijk is in windows, is dit mogelijk met mac os x? (ik heb versie 10.4.11)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Heeft mac geen /tmp?

Homey — Critics are those without skills to create.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Ik heb de topictitel even aangepast naar het meer beschrijvende: "[Unrarren] Harde schijf loopt helemaal vol*". Ik quote even uit de FAQ:
De topictitel

De topictitel is het visitekaartje van je topic: iedereen weet meteen of het voor hem/haar interessant is, en iedereen weet meteen wat je bedoelt. Een goede topictitel is de helft van het werk. Zorg ervoor dat de kern van je vraag of onderwerp in je topictitel staat. Het woord "probleem" voegt bijvoorbeeld niet zoveel toe. In veel subfora is het bovendien gewenst om bepaalde gegevens als [Vista] in je topictitel te zetten. Lees daarvoor de betreffende subforum FAQ / Policy.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 08-01-2008 17:37 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
systeem herstel is pas ingebakken in 10.5

heb je al gekenken of het programma een default locatie heeft, en direct in de root ?

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Heb je de prullenbak leeggemaakt? Dat had ik toen ik mijn macbook net had, was mijn harde schijf bijna vol bleek dat er 40 gb in mijn prullenbak zat. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:01:
Heb je de prullenbak leeggemaakt? Dat had ik toen ik mijn macbook net had, was mijn harde schijf bijna vol bleek dat er 40 gb in mijn prullenbak zat. :)
nope, dit was 10 mb.

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Met een programma à la OmniDiskSweeper of WhatSize kan je kijken welke bestanden er opvallend veel schijfruimte innemen.

MacBookLast.fmfacebook

Verwijderd

Topicstarter
.Arne schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:24:
Met een programma à la OmniDiskSweeper of WhatSize kan je kijken welke bestanden er opvallend veel schijfruimte innemen.
Zeer goede tip! Ik heb het denk ik gevonden, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/7247/afbeelding8ke4.png

Er is een gigantische log aangemaakt die maar bleef schrijven en mijn HDD opvrat. Nu is mijn vraag wat kan ik hier verwijderen? Gewoon de map console? Of kan ik de map 'logs' leeg maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 18:40 ]

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Gewoon het betreffende log bestand verwijderen :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt die console.log.* gewoon weggooien. Tenzij je ze nog wilt doorlezen, mocht je niks te doen hebben :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:51:
Je kunt die console.log.* gewoon weggooien. Tenzij je ze nog wilt doorlezen, mocht je niks te doen hebben :P
Ben nu op de helft ;)
Pagina: 1