Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Contacten van Nokia 6230i -> HTC P4350 kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 15:23
In mijn vaders oude Nokia 6230i heeft hij zijn telefoonboek in het telefoongeheugen zitten, niet op de SIM-kaart. Hij heeft sinds vandaag een HTC P4350 smartphone, maar wil nu al zijn contacten overzetten. Dit kan, voorzover ik nu weet, alleen één voor één handmatig.

Wat ik heb:
-een bluetooth verbinding tussen de apparaten

Wat ik heb geprobeerd:
  • Telefoonnummers -> simkaart op de Nokia (geen optie voor in menu kunnen vinden), omvervolgens de telefoonnummers van de SIM kaart te halen in de HTC. werkt nog niet
  • Telefoonnummers cq contacten gezocht op het geheugenkaartje van de Nokia, via een bluetooth verbinding en de browser van de HTC. De verbinding heb ik, ik kan alle foto's etc zien, maar de contactpersonen staan in het telefoongeheugen en niet op de geheugenkaart. Hier heb ik dus nog niets aan.werkt dus niet
  • Een visitekaartje verzenden vanaf de Nokia, via Bluetooth. Dit werkt, maar duurt ontzettend lang omdat je eerst het contact moet openen en vervolgens moet kiezen voor verzending via Bluetooth.werkt nu heel traag
Mijn vader zit die dingen nu handmatig over te sturen, maar met 300+ contacten gaat dit nog wel even duren. Zoveel passen volgens mij ook niet op een SIM kaart (280 oid toch?), dus ik weet niet of de eerste optie zou kunnen.

Een vierde optie is via de PC, maar ik heb hier geen PC met Bluetooth of IR en ook geen datakabel voor de Nokia...

Wie heeft hier ook eens mee te maken gehad en hoe heb je dit opgelost? Alle hulp is welkom!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zonder datakabel voor die Nokia wordt het volgens mij niets.

Uit mijn hoofd gezegd kan je met de Nokia PCSuite een export maken naar een CSV-bestand. Ik ken de HTC niet, maar het zou me niet verbazen als je daar een CSV-bestand met contacten in kan lezen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• breekbrood
Zit nu ook naar de datakabel te kijken idd..

• pven
  • Niet online
Kan je er niet eentje ergens lenen? Scheelt je toch weer een paar euro.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-11 12:54

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat mij de beste methode lijkt, is ergens een pc met bluetooth scoren.
Dan via de nokia pc suite de contacten syncen naar een outlook programma.
En dan de htc ook laten syncen met deze contacten.

Dit lijkt mij een vrij universele methode.
Ik heb dit al vaker op deze manier gedaan, zelfs van de ene nokia naar de andere.

PS een bluetooth dongle kost tegenwoordig ook niet zoveel meer, ongeveer 10 euro...
Misschien nog wel goedkoper als een kabel...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Ik ga mee met wat jpm.lensen zegt: via BT de gegevens uit de telefoon synchen met een PC en Nokia's PC Suite, en vervolgens dezelfde gegevens terug-synchen naar de HTC met bijv. ActiveSync.
Voorwaarde is dat je een BT-dongle hebt natuurlijk, maar dat zal het probleem niet zijn denk ik zo.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• breekbrood
Ik heb net een kabel gehaald, een DKU-2 kabel voor de nokia. De laptop waar ik mee wil syncen is alleen gecrashed, moet nu eerst een image terugzetten voordat ik verder kan. Dan nog even de datakabel van de HTC opsnorren (zat in de doos, ben hem nu even kwijt) en dan ga ik via de pc proberen te syncen.

• pven
  • Niet online
* pven had even gemist dat die Nokia wel BT heeft ... :X

Met een BT-dongle moet het dus idd ook te doen zijn. :Y)

• breekbrood
Gisteravond even aan het werk geweest. Alle contacten met Nokia PC Suite gesynced met een lege Outlook op de computer. Resultaat: alles staat in Outlook.

Vervolgens met Microsoft ActiveSync de HTC (via kabel) gesynced met Outlook. Resultaat: Alle namen in de HTC, maar de meesten zonder telefoonnummer.

Het blijkt dat in Outlook bijna alle telefoonnummers bij de contacten onder het label 'Overig' staan. Slechts een aantal telefoonnummers staan onder 'Mobiel' oid. Telefoonnummers met het label 'Overig' worden niet gesynced met de HTC.

In Outlook zie je deze gegevens ook niet als je kiest voor de weergavemodus 'Telefoonlijst'. Je ziet ze alleen als je de weergavemodus 'Visitekaartjes' gebruikt.

Wat er nu eigenlijk moet gaan gebeuren, is dat de labels van de telefoonnummers worden aangepast naar 'Mobiel' of 'Thuis' of 'Werk'. Dit kan natuurlijk handmatig, maar kun je niet gewoon alles in één keer veranderen?

De volgende stap is dat er een 'net' adresboek in Outlook moet worden gemaakt, met telefoonnummers, emailadressen en adressen. Mijn vader heeft namelijk al een Exchange-server, maar deze wordt nu alleen nog maar gebruikt voor webaccess van email. De HTC moet ook met deze server gaan syncen in de toekomst, dus dan is één goed adresboek volgens mij wel een vereiste.

Maar goed, de eerste taak is om de telefoonnummers in de HTC te gooien zodat deze eerst gebruikt kan gaan worden als telefoon...

• breekbrood
klein kickje: iemand hier ervaring mee? Hoe heb je de labels snel veranderd?
Pagina: 1