Toon posts:

Marantz-Monitor Audio: goede synergie?

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraagje ivm een toekomstige aankoop van nieuwe boekenplankluidsprekers. Mijn huidige (bescheiden) set bestaat uit volgende componenenten: Marantz SR4320 (receiver), Marantz CD 5400 (cd-speler), Sony MDS-JE520 (MD-speler) gekoppeld aan B&W DM303 luidsprekers. Ik ben niet ontevreden over deze set die ik sinds drie jaar heb, maar het kan volgens mij nog een stuk beter. De hoge tonen zouden iets meer mogen sprankelen, mijn ouders klagen steen en been over de trillingen die de lage tonen veroorzaken en in het algemeen vind ik de klankkleur iets té warm. Het probleem van de lage tonen wordt veroorzaakt doordat ik mijn luidsprekers niet ver genoeg van de muur kan plaatsen in mijn kleine kamer (3m op 3m). De ideale afstand tot de muur bedraagt volgens B&W 60 cm. De DM 303 hebben een bass-reflex poort op de achterzijde, daarom zouden mijn nieuwe luidsprekers over een frontale bass-reflex poort moeten beschikken. Ik dacht hierbij in eerste instantie aan de Monitor Audio BR2. Deze krijgt zowat overal lovende recensies en zou een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding hebben. Zijn er hier soms mensen die deze speakers hebben of al uitgebreid hebben beluisterd? En matcht Monitor Audio in het algemeen goed bij Marantz versterkers of receivers? Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom, zolang ze binnen mijn budget passen (€300 à €350 per paar) en over een frontale bass-reflex poort beschikken.

Dank bij voorbaat voor de mogelijke replys!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 06:19
Prijskwaliteit zegt natuurlijk niets over het feit of jij het fijn vindt luisteren.

In dit geval is er maar 1 advies: naar de winkel en luisteren!
Is evt. gebruikt een optie of moet het perse nieuw zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Zelf luisteren is inderdaad de beste optie, maar de winkel waar ik deze speakers heb gezien heeft toevallig het merk Marantz niet. Ik ben dan maar op internet op zoek gegaan naar reviews van de MA BR2 en deze zijn alvast heel lovend. Tweedehands is voor mij geen optie.

Bedankt voor de supersnelle reply!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Meestal kun je speaker wel een dagje lenen om eens lekker thuis te testen of het wat is. Wij kunnen voor jou niet beslissen of de match prima is. Bovendien is andere amp anders, net als iedere speaker. Je kunt dus niet zeggen of merken bij elkaar passen. Je zal dat gewoon per geval zelf moeten bepalen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.