[PS3] Remote Play via PSP

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:24
Hallo,
had toevallig gevonden dat High Stakes Poker blijkbaar ook Remote Play ondersteunt. Heb dan maar eens de tijd genomen om een en ander uit te zoeken.
Ondertussen ben ik er in geslaagd om Remote Play werkend te krijgen rechtstreeks tussen PSP en PS3. Enige probleem is dat het niet altijd even vlot verloopt. In HS Poker heb ik af en toe voor dat er tot 10 of meer seconden lang niets gebeurt. Is zelfs al een keer zo erg geweest dat ik de 30" limiet mistte en zo een spelleke verloor. Vraag me af of dit bij iedereen zo moeizaam werkt.
Wat mij ook interesseert is Remote Play via Internet. Lijkt me al helemaal geweldig. Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar wat ik me afvraag is hoe je in godsnaam je PS3 kunt aanzetten vanop het Internet. Als ik de tutorials op de officiële PlayStation sites lees, moet je blijkbaar niet eens een IP adres ingeven. Het enige dat je moet ingeven op je PSP is je PSN id + password. Hoe kan je met die minimale gegevens dan je PS3 gaan aanzetten ? Ik zou bijna gaan denken dat de PS3 dan, zelfs in de uit-stand, zeer regelmatig ergens een server checkt ?
Anyway, wou gewoon effen een threadje starten aangezien hierrond nog niet zoveel te vinden is eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
DE PS3 heeft een LAN chip met WOL functie, net zoals PC's dit hebben.

Door de PSP/Aino/Vaio te koppelen met de PS3 wordt het MAC adres (van PS3) opgeslagen op deze apparaten. Zo vindt ie je PS3 vanaf Internet terug, tesamen met je PSN account als check.

Mits je je firewall van je router hebt geconfigureerd dat ie de juiste poorten openlaat.

Er is met een beetje googlen genoeg te vinden op het PS3/PSP forum van Sony zelf. Succes :)

Ikzelf gebruik dit om muziek te starten op de PS3, en soms om wat minis die op de ps3 staan, te spelen, maar dan is er soms wel wat lag, net als jij ervaart. Dit ligt aan je netwerk....

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Lijkt me niet helemaal nuttig om een probleem van meer dan 2 jaar geleden te kicken, ook al is het goed bedoeld :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Dit topic is gesloten.