Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag:

Ik heb hier een xp machine met een gedeelde schijf....(werkt al jaren)
Nu hebben we hier 3 vista pc staan die de afgelopen 2 maanden gewoon lekker werkten op de share.
En het gekke is dat ik ook nog 1 xp pc heb staan en die kan er wel gewoon bij?!!!!!

Nu opeens als je de share aanklikt vraagt hij om user en wachtwoord en kan je hem niet bereiken.
HELP WAT MOET IK DOEN....

Hier nog wat info:
Alle gebruikers hebben op de gedeelde pc ook een account...dit is het zelfde als op hun pc. Zo loggen ze aan.
Ik heb nu (tijdelijk) iedereen alle rechten gegeven....werkt nog niet
Heb de router en switch herstart....nope
De xp pc die ik nog heb kan wel aanloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Probeer je startpost iets duidelijker te maken, nu vind ik het nogal moeilijk om er aan uit te kunnen...

dit gezegd zijnde: Is het op alle Vista PC's?

Iedereen rechten geven betekent gewoon dat als ze zich geauthentificeerd hebben bij de xp bak dat ze alles kunnen doen, probeer eens de guest account of de everyone groep toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat er dus gebeurd is is dat na 1 januari het op de vista pc's niet meer werkt.

Ik heb de groep iedereen toegevoegd.

Het gekke is dus dat het gewoon heeft gewerkt. Voor 1 januari konden ook de vista pc's gewoon gebruik maken van deze share en nu niet meer.

Ik zal proberen duidelijker te zijn:
Op een windows xp proffesionel pc heb ik een gedeelde schijf gemaakt. Deze benader is vanuit een netwerk (router en 2 switches).
Tot vorige week werkte dit gewoon. Nu krijg ik een pop up voor user en password.
Wat ik ook invul het werkt niet....
Ook niet bij user: SERVER\Administrator en het wachtwoord.