Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tracktitels in EAC

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Als je een audio cd in EAC opent, krijg je standaard alle tracks zonder titel te zien (dus Track01, Track02, enz.)
Open ik een bepaalde audio CD echter met WMP11, krijg ik alle titels vd tracks, incl. de artiest (deze gegevens worden niet van internet gehaald, want het is een cd uitgebracht in eigen beheer).

Is het mogelijk om deze gegevens in EAC te importeren? dmv CD-text lukt het niet (die optie kan je niet aanklikken)
Nogmaals, de albumgegevens zijn dus niet van freedb.org te halen.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 10:36
Die kan je met ALt+G ophalen mits je Freedb options goed ingesteld staat (F12)
Natuurlijk rip je met EAC in secure mode 8)

[ Voor 22% gewijzigd door pinojo123 op 08-01-2008 19:29 ]

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Ja, ik rip in secure mode.
Maar volgens mij is het enige wat je doet met Alt+G, de gegevens van freedb halen? En daar staan ze nou juist niet.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Bij mij worden wel gewoon de gegevens van CD-text weergegeven. Ik heb bij een eigen compilatie nog even gecontroleerd door te vragen gegevens op te halen van freedb, maar daarop volgde (logischerwijs) de mededeling dat ie de CD niet herkende. M.a.w.: de gegevens zijn daadwerkelijk van de CD-text afkomstig. De versie die ik gebruik is overigens nog 0.95, misschien dat daar nog een verschil inzit?

Heb je beide programma's (WMP 11 en EAC) overigens wel getest met dezelfde drive? Sommige drives zijn niet in staat om CD-text te lezen en/of schrijven.

• pinojo123
Heb je een vinkje gezet bij Drive options > offset/speed CdText read Capable Drive.
Als je dat bij de writer doet kan hij ook nog eens CD text branden 8)

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Beuzelarij schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:21:
Heb je beide programma's (WMP 11 en EAC) overigens wel getest met dezelfde drive? Sommige drives zijn niet in staat om CD-text te lezen en/of schrijven.
TSSTcorp CD/DVDW TS-L532M is mijn drive. Deze zou volgens Google CD-text moeten ondersteunen
pinojo123 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:05:
Heb je een vinkje gezet bij Drive options > offset/speed CdText read Capable Drive.
Nee.
Nu ik het gedaan heb, kan ik wel voor de optie CD-TEXT, maar dan gebeurt er vervolgens nog niks :'(

• Beuzelarij
  • Niet online
Beetje een open deur (dat was die CD-text aanvinken natuurlijk ook hè ;) ), maar je zou de instellingen-wizard nog eens kunnen doorlopen.

• pinojo123
Probeer eens Database > get Cd information from> CDtext.

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
pinojo123 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:28:
Probeer eens Database > get Cd information from> CDtext.
Als je iets beter gelezen had, zag je dat ik dat dus al lang geprobeerd had.

Het vreemde hierbij is wel, dat als ik op CD-TEXT klik, er helemaal niets gebeurd. Bij de andere opties (CDPLAYER.INI, freedb) geeft ie een waarschuwing dat de bestaande gegevens overgeschreven worden.

• Beuzelarij
  • Niet online
Maurii schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:51:
TSSTcorp CD/DVDW TS-L532M is mijn drive. Deze zou volgens Google CD-text moeten ondersteunen
Is dat ook vanaf het begin het geval geweest? M.a.w.: Niet later toegevoegd met nieuwe firmware die je wellicht nog niet hebt geïnstalleerd?

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 11:16
pinojo123 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:05:
Tnx, die had ik net nodig

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Pagina: 1