Toon posts:

VLC DTS op hogebitrate met XP pro in een MKV container

Pagina: 1
Acties:
  • 900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: container, dts, een, met, mkv, pro, vlc, in, op, xp
VLC werkt zowat bij alles zonder problemen AC3 en DTS ook maar als ik een filmpje wil zien in een mkv container (matroeska?) met DTS geluid van hogere bitrate, ik denk hoger als 1.5 mb/s dan blijft hetgeluid zo hangen voordurend.Ik stuur hetsignaal via SPDIF naar receiver

Ik heb al gelijkaardige topics gevonden hier op het forum maardan wel van de appeltjes en ik zit op XP pro dus wou ik het hier nogmaals posten.

Ik heb een andere film die op lagere bitrate is, met DTS die ik via SPDIF dan doorstuur ( coaxiaal ) naar men receiver, en dat gaat perfect, ik heb al enorm lang zitte zoeken en kom tot de constatatie dat ik gewoon moet wachten op een nieuwe build van VLC waarin het inmiddelsgevonden oplossing in verwerkt is

ik denk dat het dit is:
http://trac.videolan.org/vlc/changeset/23941

nu wil ik het zelf fixen en dat er ergens in wijzigen maar HOE doe ik dit ?

andere oplossingen zoals een betere player die zowat alles ondersteund als vlc zijn ook welkom.

mvg

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Matched: een, in, op
Zoals je zelf zegt is dit issue gefixt in SVN.
Als je een beetje handig bent en een C compiler hebt dan kun je deze source pakken en zelf compilen.
Zo niet, dan moet je wachten op een volgende release.

Verwijderd

Topicstarter
Matched: een
wat is SVN ?en kan je een C compiler ergens gratis dlen ?

gaat het dan over de DLL bestanden, die je moet aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Matched: hogebitrate, dts, een, met, mkv, pro, vlc, in, op, xp
de vraag is dus simpel:

ik wil een speler die dus MKV bestanden kan afsplen met een DTS met hoge bitrate. Ik heb VLC geprobeerd, GOM player, media player classic met dan een codec pack van klite

de h264 codec is ook geinstalleerd en het wil maar niet lukken, ik krijg altijd beeld maar geen goed geluid

met VLC geeft hij alles correct weer behalve het geluid dat constant blijft haperen ( dit door een softwarematige fout in VLC in onderstaandtopic beschreven )
expendable in "VLC DTS op hogebitrate met XP pro in een..."

ik kan dan bij apparaat wel 5.1 zetten maar dan herkent mijn receiver geen DTS, als ik SPDIF aanduid dan geeft hij correct DTS weer maar dan blijft het geluid hangen.. met lagere DTS bitrates gaat alles vlot en goed.

Nu is mijn vraag dat er een speler is die dus alles goed weergeeft, DTS effectief afspeelt zodat men receiver het ook herkent want als hij het niet herkent dan moet ik wel een bewerking erop doen (neo6 bvb) voor surround te krijgen en dan zijn we aant prullen , niet ?

PS: ik gebruik een VSX917 pioneer versterker samen met een coaxiale digitale kabel die ik via SPDIF naar de coaxiale ingang van de versterker laat gaan.... mijn geluid is onboard en de drivers updated, mobo: asus P5W DH

bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
niemand ? :(

Verwijderd

Topicstarter
Matched: dts, een, met, mkv, in, op
heb dus uiteindelijk een oplossing gevonden, heel erg simpel

ik heb in AC3 filter DTS passtrough aangevinkt, kdacht dat AC3 dolby digital was en dus niets te maken had met DTS, i guess not.. alles werkt subliem

heb wel volgende vraag, de mkv files met zo 96/24 en DTS, hebben die een 6.1 singaal of een matrixed 5.1 signaal, hoe kan ik dit zien ?
Pagina: 1