Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Download opslaan als lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed... hopelijk zit ik hier in het goede forum, zoniet mijn excuses, ik ben nieuw. :)

Ik probeer een ipod software update te downloaden (ipod touch 1.1.1. wil m'n ipod downgraden), maar als ik dan de link gebruik krijg ik wel het venster waarbij ik kan kiezen tussen openen en opslaan als.
als ik openen kies download hij wel maar kan ik er niks mee.
Maar als ik opslaan als doe (wat dus de bedoeling is om te kunnen downgraden) gebeurt er helemaal niks.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Of zou iemand mij het bestand kunnen sturen via msn/mail?

Alvast bedankt.

Verwijderd

of zou jij iemand op msn kunnen vragen om het te downloaden met een link??

Heb je het bij meerdere bestanden die je wilt downloaden?
Heb je het eerder gehad?

Verwijderd

Wat voor browser gebruik je? Wat meer info plz

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik mozilla firefox.
Heb dit nog nooit eerder gehad, en bij andere bestanden lukt het wel.

Verwijderd

Kijk waar firefox je download opslaat standaart, Grote kans dat hij daar wel gewoon staat. Heb ik ook gehad, is je download tab leeg maar slaat hij het wel gewoon op

• retanik
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09 08:33
khad ook problemen met downloaden van files via FF, ben overgestapt op Opera.
Veel extra's, werkt erg fijn, miss het waard om eens te proberen

*ja ik ben me ervan bewust dat dit zijn probleem niet oplost*

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, nu lukt het ook niet meer bij andere bestanden. :?
@ Bomvoyage: ik heb ingesteld dat ik zelf kies waar ik wil opslaan.

Edit: Via Internet Explorer lukt het wel...
Ik ben nu dus wel m'n bestand aan het downloaden, maar zou toch graag m'n probleem willen oplossen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 17:30 ]

Verwijderd

En? werkt het nu wel. slaat hij hem ook op op de locatie die jij aanwijst?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat had ik al eerder ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Porbleem opgelost...
Door de reactie van Bomvoyage heb ik het eens geprobeerd m'n downloads te bewaren op m'n bureaublad en hij begon meteen te downloaden.
Dank!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen OS probleem > CSA dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 12:38

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:28:
Hmmm, nu lukt het ook niet meer bij andere bestanden. :?
@ Bomvoyage: ik heb ingesteld dat ik zelf kies waar ik wil opslaan.

Edit: Via Internet Explorer lukt het wel...
Ik ben nu dus wel m'n bestand aan het downloaden, maar zou toch graag m'n probleem willen oplossen.
Ik zie dat je probleem al wel is "opgelost", maar is het probleem ook weg als je je opties weer terugzet op "select a destination each time"? (Dat je dus zelf kunt kiezen waar je het wilt opslaan)
Zo niet is hier de oplossing die ik zelf ook ooit eens heb gekregen.

Als firefox geen downloadmanager meer weergeeft, het niet lukt om dingen op te slaan of je corrupte downloads krijgt voldoet het 95% van de tijd om het volgende te doen:
• Sluit Firefox
• Ga naar C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<..>.default\
• Zoek het bestand 'downloads.rdf'
• Verwijder dit
• Start firefox.

Het bestand bewaard de gegevens van je downloadmanager (Gedownloadde items). Door deze op tijd te legen voorkom je dat zulke dingen kunnen gebeuren :) De kans wordt in ieder geval kleiner :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

krvabo schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 03:58:
[...]

Ik zie dat je probleem al wel is "opgelost", maar is het probleem ook weg als je je opties weer terugzet op "select a destination each time"? (Dat je dus zelf kunt kiezen waar je het wilt opslaan)
Zo niet is hier de oplossing die ik zelf ook ooit eens heb gekregen.

Als firefox geen downloadmanager meer weergeeft, het niet lukt om dingen op te slaan of je corrupte downloads krijgt voldoet het 95% van de tijd om het volgende te doen:
• Sluit Firefox
• Ga naar C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<..>.default\
• Zoek het bestand 'downloads.rdf'
• Verwijder dit
• Start firefox.

Het bestand bewaard de gegevens van je downloadmanager (Gedownloadde items). Door deze op tijd te legen voorkom je dat zulke dingen kunnen gebeuren :) De kans wordt in ieder geval kleiner :P
Ik heb al heel vaak last gehad van dit download probleem in FF, uiteindelijk maar eens op zoek naar een oplossing en die in bovenstaande gevonden, top dat je deze dus nog even hebt gedeeld (maar het blijft een vage bug...).

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Sorry, voor de late reactie. Maar als genoemde bestand download.rtf zich daar niet bevind en je hebt toch hetzelfde probleem??? Wat kan anders nog een oplossing wezen???

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Zo weer een probleem opgelost.

Optie 1:
In versie 3 van firefox heet bestand niet meer *.rdf maar *.sqlite. Maar desondanks leverde dat ook niethet gewenste resultaat.

Optie 2:
http://kb.mozillazine.org/Unable_to_save_or_download_files, hierin staan een paar resets in about:config welke er voor zorgde dat het probleem wel is opgelost.
Pagina: 1