Bios reset zonder jumper en vaste batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23
Ik heb hier een AMD Geode single-board-pc (PC Engines Alix3c3) en daar kun je in de BIOS de resolutie voor je scherm instellen en die heb ik op 1600x1200 gezet (wat mijn monitor aan kan) maar ik krijg toch een out-of-sync error op mijn scherm, ik heb ook al wat andere schermen geprobeerd, die laten of niets, of de out-of-sync error zien.
Nu wou ik dus die bios resetten maar er zit dus geen jumper op het moederbord en de batterij zit er vast op, nu dacht ik eraan om de batterij kort te sluiten, dan zou er in principe geen stroom meer gaan lopen en de bios gereset worden maar laat ik daar nu net niet 100% zeker van zijn of dat goed gaat...

hebben jullie misschien nog suggesties? hoop het wel, moet het bordje morgen bij een klant showen :P
nu heb ik in geval van nood nog wel een groter Geode bordje (PC Engines ALIX1c, mini-ITX formfactor) maar ik zou toch liever de kleine meenemen.

edit: Ik kan trouwens wel het bordje opstarten en in het besturingsysteem komen (via SSH), nu zit een CF kaartje in met ArchLinux maar ik heb nog een kaartje liggen met FreeDOS, al kan ik in die FreeDOS niet benaderen via het netwerk

edit 2:
Bij nader onderzoek bleek de soldeerverbinding niet in de buurt te zitten van andere componenten dus ik heb de batterij er maar gewoon los gesoldeerd. Hoop dat dit werkt

[ Voor 18% gewijzigd door Bramster op 08-01-2008 16:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op verzoek van TS move OH -> PMG

Oslik blyat! Oslik!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28
ik denk dat er dan 2 punten op het moederbord zitten, hoeft niet altijd in jumpervorm zijn die je dan kunt kortsluiten? Is raar dat het niet te resetten valt.

Bij J22 zit een clear optie?

De fabrikant lastig vallen is ook een optie eventueel: http://www.pcengines.ch/about.htm

[ Voor 28% gewijzigd door bastian433 op 09-01-2008 15:22 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ten eerste geraak je nog in je bios ??

zo ja kan je kiezen voor load setup defaults.

ten tweede: batterijtje kortsluiten zou ik niet doen O-) want dan maak je het kapot door een te hoge stroom.

wat je nog kan proberen is je pc afkoppelen en een aantal seconden je startknop induwen

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.