Toon posts:

AMD Phenom X4 9600 BE op AM2 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Morgen komt dan eindelijk mijn 9600 Black Edition binnen, dus vanavond alvast beginnen met de voorbereidingen voor de switch..

Voor mezelf was ik nu alvast samen aan het vatten waar ik op moet letten, zoals de bios flashen voor de support van de nieuwe CPU etc en eventueel, als het meezit, een Vcore mod van mijn moederbord voor meer prik.

Nu zat ik met een paar vraagjes:

Wat doet mijn bios met de HT als ik de computer de voor eerste keer opstart? Omdat ik een "oud" moederbord heb (MSN-SLI deluxe, zie sign.) kan ik tot maximaal 1000Mhz gaan, of moet ik direct bij de eerste boot de bios induiken en de HT Multiplier omlaag gooien?

Wat doet mijn bios met mijn geheugen? Mijn geheugen is stabiel tot ongeveer 460Mhz, dus ook direct bios induiken?

Verdere suggesties van jullie kant hoor ik ook graag.

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gemiddeld mobo met meest recente BIOS zal waarschijnlijk de Phenom op zijn standaardklok inregelen in de BIOS en hier ook het geheugen op aanpassen. Daarna zal je "ongelimiteerd" mogen experimenteren aangezien die BE-versie toch unlocked is.

*edit*
Je kan de vraagstelling ook omdraaien; gaat iemand die zijn PC wil overklokken zijn moederbord al helemaal instellen zonder geheugen of CPU erin? Of begin je bij het begin en daarna verder kijken?

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2008 15:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Begin maar eerst met de juiste bios. Je heb geluk want alleen de Asus AM2 mobo kunnen nog een Phenom draaien, de rest kan het (nog) niet.

Kan je hier vinden voor de Asus moederbordjes. ;)

http://event.asus.com/mb/am2_plus/

Ben erg benieuwd wat de hit is van HT 1.0 op een Phenom. :) Hou ons op de hoogte, want je bent de eerste die het gaat proberen volgens mijn.

En voordat je de Phenom plaats (eerst bios updaten met je 6000+) gewoon even naar default instelling (clear cmos) en vanaf daar weer alles gaan testen en instellen. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door mad_max234 op 08-01-2008 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik ook de eerste ja...

Ik heb er ook lang over nagedacht maar na veel gelezen te hebben over de TLB errata etc. toch maar besloten de gok te gaan wagen.

Tevens heb ik ook bewust besloten om niet meteen een nieuw mobo (790FX) te kopen of nieuw geheugen (PC-8400), puur omdat ik wil weten wat ik nu voor perfomance-gain heb tov mijn 6000+.

Edit:

Bios flashen naar 1302 is na wat tenenkrommende momenten gelukt... na de flash wilde de computer niet meer opstarten, toen ik eindeljk de bios in kon kwam ik erachter dat mn HTT 1500 Mhz liep en mn processor op 4500Mhz, geen wonder dat hij niet wilde booten...

Nu nog even Xp erop zetten (ik ben Vista helemaal beu) en dan de computer klaarmaken voor de transfer morgen....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik mn vorige post niet edit maar ik wilde dit nog even weten voordat ik de stekker eruit trek, vandaar de bump...

Ik zat net de bios te bekijken en ik zag nergens een optie om de TLB fix aan/uit te zetten. De kans lijkt me zeer klein dat deze optie pas in de bios verschijnt als ik morgen de Phenom erin prop, maar anders lijkt me de enige optie om de fix aan/uit te zetten in AMD Overdrive of niet?

Ben benieuwd of jullie me dit alvast kunnen vertellen, anders kom ik er morgen natuurlijk vanzelf achter...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry dat ik mn vorige post niet edit maar
Niks te maar :X

Binnen 24u schoppen wordt niet op prijs gesteld, zeker niet als je dondersgoed weet dat het niet mag. Dicht.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 08-01-2008 22:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.