Combinaties verschillende merken

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54
Een goedemiddag,

Ik ben nu ongeveer ruim een week aan het zoeken naar een mooie receiver plus zuilen om mee te beginnen qua HT in mijn kamer. Ik zeg hierbij meteen dat ik niet het beste van het beste zoek omdat ik nog maar een 'beginneling' ben, qua audiofiel.

Ik heb al veel modellen gevonden en uiteraard heel veel reviews gelezen. Qua speakers heb ik gelezen dat de Mordaunt Shorts 904i zuilen erg goed in de smaak vallen (ca. 160€ per zuil). Morgen ga ik naar een audiozaak om deze speakers eens te beluisteren. Maar.. De receiver. Dat is een ander verhaal. Ik lees zo ontzettend veel verschillende merken/types/combinaties van speakers en receivers.. En dat laatste punt is eigenlijk wat ik wil vragen. Na enig research kwam ik er achter dat Marantz receivers nogal een warm geluid geven en Denon receivers bijv. een beetje schel klinken af en toe. Correct me if I'm wrong. Maar, dit schijnt ook nog af te hangen van de boxen die je in de combinatie gebruikt, lijkt me aan de andere kant ook logisch, want ik heb bijv. een H/K receiver i.c.m. JBL speakers (E80 serie) gehoord, en dat klonk erg lekker. Totdat er een Pioneer receiver aan werd gekoppeld. Toen klonk hetzelfde stukje muziek ineens een stuk anders. Graag zou ik willen weten waar op te letten (morgen) qua combinaties van receivers/speakers/merken (/types?)

Oh, als jullie evt. tips hebben voor receivers i.c.m. de Mordaunts, ik hoor het uiteraard graag. Mijn budget is ongeveer 500€ voor een receiver.

De volgende receivers hebben bij mij de revue gepasseerd:
-Pioneer LX50/LX60/LX70: Deze vallen echter allemaal af vanwege de hoge aanschafprijs.
-Onkyo TX SR605: Deze is zeker een kanshebber vanwege de aanschafprijs.
-Denon AVR-1508: Deze heb ik uitgeprobeerd in de winkel vorige week, maar het bedieningsgemak vond ik toch niet echt je-van-het. Misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft?

Verder heb ik een aantal modellen van Marantz gezien, maar ook allemaal erg prijzig.

Graag hoor ik het van jullie. :)

Edit: Vergeten erbij te zeggen wat ik allemaal op de installatie ga afspelen:

-Films. Soort: Action (Ik noem maar iets geks: Mission Impossible I/II/III of POTC)
-Muziek. Soort: Héél veel verschillende soorten, maar denk aan muziek met lage tonen. Dus house/techno, maar ook bijv. The Eagels (Hotel California ;)).

[ Voor 7% gewijzigd door RBH op 08-01-2008 15:03 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Graag zou ik willen weten waar op te letten (morgen) qua combinaties van receivers/speakers/merken (/types?)
Op hoe het klinkt, op hoe je het er uit vindt zien en op hoe je het bedient, als je dat belangrijk vindt.

En ik zie dat je de speakers hebt gekozen omdat anderen ze mooi vinden? Laat dat helemaal varen. Je moet speakers kiezen die JIJ mooi vindt!

En zorg ervoor dat je niet kiest voor de receiver die het hardst staat. En als laatste: Als je de verschillen tussen de receivers al zo groot vindt, dan kan je nog wel eens een verassing staan te wachten wanneer je de speakers in een andere ruimte scoort.
Na enig research kwam ik er achter dat Marantz receivers nogal een warm geluid geven en Denon receivers bijv. een beetje schel klinken af en toe. Correct me if I'm wrong.
Ja, dit is bullshit. 'Merken' hebben geen merk-klank. Modellen individueel wel, maar het is niet zo dat een bepaald merk beter bij een ander merk past. Marantz en MS komen van dezelfde importeur en werken weleens samen. Zo'n importeur vindt het fantastisch dat er dan zulke verhalen de wereld in gaan, maar je hoeft je niet op specifieke merken te focussen.

Ow en toen ik nog bij RAF werkte (inmiddels 11 jaar geleden) was Onkyo juist warm, Denon wollig, Sony en Yamaha waren zogenaamd helder. En nu is alles anders. Het is maar net wie wat het hardst roept en wie hem/haar napraat. Maakt allemaal niet echt uit. Kies gewoon degene die je het mooist, fijnst, prettigst vindt klinken, bedienen, uitzien, ruiken, wat jij wilt :P.

Ow en ga je eerst op speakers focussen. Dat is echt zo oneindig veel belangrijker en persoonlijker.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 08-01-2008 15:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54
JvS schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:20:
[...]
Op hoe het klinkt, op hoe je het er uit vindt zien en op hoe je het bedient, als je dat belangrijk vindt.

En ik zie dat je de speakers hebt gekozen omdat anderen ze mooi vinden? Laat dat helemaal varen. Je moet speakers kiezen die JIJ mooi vindt!

En zorg ervoor dat je niet kiest voor de receiver die het hardst staat. En als laatste: Als je de verschillen tussen de receivers al zo groot vindt, dan kan je nog wel eens een verassing staan te wachten wanneer je de speakers in een andere ruimte scoort.
Ik zeg niet dat ik de verschillen tussen de receivers groot vindt, dit lees ik alleen op internet; fora, reviews enzo. Tuurlijk weet ik dat ik gewoon moet kiezen wat ik zelf het beste vind, maar ik was enkel en alleen benieuwd naar ervaringen van jullie qua combinaties tussen verschillende types receivers van verschillende i.c.m. verschillende speakers van verschillende merken omdat ik daar nog wel verschillende dingen over hoor. :P
JvS schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:20:

[...]
Ja, dit is bullshit. 'Merken' hebben geen merk-klank. Modellen individueel wel, maar het is niet zo dat een bepaald merk beter bij een ander merk past. Marantz en MS komen van dezelfde importeur en werken weleens samen. Zo'n importeur vindt het fantastisch dat er dan zulke verhalen de wereld in gaan, maar je hoeft je niet op specifieke merken te focussen.

Ow en toen ik nog bij RAF werkte (inmiddels 11 jaar geleden) was Onkyo juist warm, Denon wollig, Sony en Yamaha waren zogenaamd helder. En nu is alles anders. Het is maar net wie wat het hardst roept en wie hem/haar napraat. Maakt allemaal niet echt uit. Kies gewoon degene die je het mooist, fijnst, prettigst vindt klinken, bedienen, uitzien, ruiken, wat jij wilt :P.

Ow en ga je eerst op speakers focussen. Dat is echt zo oneindig veel belangrijker en persoonlijker.
Oké, bedankt. :) As said; ik ben nog niet een expert op dit gebied (audio e.d.), maar lees wel veel dingen erover, en ja, die ga je toch overnemen he. ;)

Ik ga trouwens een combinatie uitzoeken, daar het feit dat ik nog helemaal niets heb. ;) Dus ik stem de receiver en de boxen op elkaar af ja. Maar bijv. over die boxen: Ja, ik heb gelezen dat die goed klinken met het soort dingen dat ik erop wil afspelen. Dit heb ik maar aangenomen; wil dus nog niet zeggen dat ik die meteen koop.. Eerst goed luisteren, misschien vallen ze me wel enorm tegen. ;)

Thanx voor de comment though. :P