Toon posts:

Exchange SMTP problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zit met een gigantisch probleem met de exchange server.

Het zit zo:

Wij draaien een SBS2003, met exchange etc erop.

De eerste 2 weken heeft deze netjes gewerkt webfunctie en alles...

Maar, vanaf gister worden mails niet direct meer verstuurd deze blijven hangen in de : queues. En dan in die van de SMTP connector welke is aangemaakt.

Ze blijven hierin staan en worden soms pas over een paar uur verstuurd.

We werken met een SMTP van buiten af dus hij wordt niet via de eigen DNS verstuurd, als ik hem zo instel verstuurd hij hem wel. Maar dan kan ik neit naar @hotmail etc adressen sturen en zover ik weet kun je hier niet omheen.

Heeft er iemand een idee hoe het zit? Hoe het komt? Het moet zo snel mogelijk opgelost worden namenlijk omdat wij zonder mail zitten nu op het bedrijf.

Alvast bedankt,!! Hieronder heb ik een soort van log file geplaatst maar die schijnt alleen encryptie meldingen te geven als ik het goed heb begrepen:

Dit doet hij ook wel heel vaak volges mij... Iemand ideeen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 17:48 ]

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is de smarthost wel online? Of te bereiken?
Lijkt of die de mail weigert..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Er staat bij properties dan delivery dan advanced geen "smart host" ingesteld...

Zou dit wel moeten? Wat moet het zijn etc... Ik ga er ondertussen even verder naar zoeken.

Alvast bedankt,

Groeten Mitch

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1) Bedankt voor je IP-adres? (knip dat ff uit je logging!)

2) Groeten doen hoeft niet op GoT; we kennen elkaar goed genoeg.

3) Wat heb je zelf al gevonden over Smarthost onder Exchange/SBS2003?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2008 14:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Daar zou ik wel de mailserver van je provider instellen. Verder hoop ik dat die grotere getallen (40xxxxxx) geen message sizes zijn, want anders kon dat ook wel een probleem zijn.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat je de verkeerde smarthost gebruikt. Hij zeg namelijk[quote]250-psmtp08.wxs.nl[/quote]terwijl dat[pre]220 psmtp08.wxs.nl[/pre]zou moeten zijn

[ Voor 2% gewijzigd door Brahiewahiewa op 08-01-2008 15:07 . Reden: Onzin ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Wat je smarthost moet zijn weet ik niet... dat is meestal een smtp server van je internet provider... Ik weer niet bij welke provider je zit, maar je kan het vast opzoeken op de helpdesk pagina van je provider.

Als je direct mail wilt versturen vanuit je server (dus zonder smarthost) dan is het verstandig om je reverse dns goed te zetten... Ook dit kan via je provider. Google maar eens op mail problemen en reverse dns, dan wordt alles je wel duidelijk.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MAX3400 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:59:
1) Bedankt voor je IP-adres? (knip dat ff uit je logging!)
Welk IP adres? 195.121.6.52 is de mailserver van Planet

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

megatronics schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:05:
[...]

Welk IP adres? 195.121.6.52 is de mailserver van Planet
Euh... Of het van Planet, de paashaas of de poster is; tenzij het IP-adres essentieel is voor de vraagstelling, beter niet posten? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik begrijp is een smarthost de link die ervoor zorgt dat de mail eerst via de mail server van waar jij hem via wilt hebben stuurt en die verzorgt de bezorging bij de ontvanger.

Ik ga zo even zoeken op "mail problemen en reverse dns"

Ik heb bij smarthost van m`n internet provider nu de smtp.**.nl ingevuld etc... Ik weet alleen niet of het ook een ip adres moet zijn of dat dit ook mag?

Moet ik verder ook external DNS instellen? Dit zijn dan de DNS van de SMTP provider zeg maar?

Perform referce DNS lookup on incomming messages heb ik uitstaan, lijkt mij hier niks mee te maken te hebben toch?

Iets van :"220 psmtp08.wxs.nl" staat nerges ingesteld, of iig niet door mij. Zou dit iets kunnen betekenen? En je zij:"220 psmtp08.wxs.nl" dit moet het zijn, is dit altijd zo dan?

Wat ik ook zie is dat de "Exchange MTA" niet aanwezig is, is deze verplicht? Want hij lijkt me eigelijk overbodig.

Allemaal alvast bedankt,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het lijkt nu tijdelijk opgelost, bij de SMTP connector had ik ipv de dns naam van de smtp het ip ingevuld, en hetzelfde bij de default connector. Verder heb ik nog het DNS toegevoegd bij external servers...

Zou dit een toevals treffer zijN? Of de oplossing?

• lier
  • Laatst online: 15:19

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:03:
Nou het lijkt nu tijdelijk opgelost, bij de SMTP connector had ik ipv de dns naam van de smtp het ip ingevuld, en hetzelfde bij de default connector. Verder heb ik nog het DNS toegevoegd bij external servers...

Zou dit een toevals treffer zijN? Of de oplossing?
Er zijn voldoende handleidingen te vinden op Internet hoe je Exchange op een SBS machine moet configureren. Bijvoorbeeld forums.msexchange.org of zelfs de technet site van Microsoft geeft zeer veel informatie.

Daarnaast bevat SBS een heleboel wizzards waarmee door "iedereen" een configuratie gedaan kan worden. Loop deze eens (desnoods opnieuw) stap voor stap door en kijk daarna eens welke wijzigingen doorgevoerd zijn.

Ten aanzien van de vraag met betrekking tot toevalstreffer of oplossing....lees maar eens wat artikelen op de betreffende sites en trek dan je conclusies...

})

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1