Hallo Allemaal,
Ik zit met een gigantisch probleem met de exchange server.
Het zit zo:
Wij draaien een SBS2003, met exchange etc erop.
De eerste 2 weken heeft deze netjes gewerkt webfunctie en alles...
Maar, vanaf gister worden mails niet direct meer verstuurd deze blijven hangen in de : queues. En dan in die van de SMTP connector welke is aangemaakt.
Ze blijven hierin staan en worden soms pas over een paar uur verstuurd.
We werken met een SMTP van buiten af dus hij wordt niet via de eigen DNS verstuurd, als ik hem zo instel verstuurd hij hem wel. Maar dan kan ik neit naar @hotmail etc adressen sturen en zover ik weet kun je hier niet omheen.
Heeft er iemand een idee hoe het zit? Hoe het komt? Het moet zo snel mogelijk opgelost worden namenlijk omdat wij zonder mail zitten nu op het bedrijf.
Alvast bedankt,!! Hieronder heb ik een soort van log file geplaatst maar die schijnt alleen encryptie meldingen te geven als ik het goed heb begrepen:
Dit doet hij ook wel heel vaak volges mij... Iemand ideeen?
Ik zit met een gigantisch probleem met de exchange server.
Het zit zo:
Wij draaien een SBS2003, met exchange etc erop.
De eerste 2 weken heeft deze netjes gewerkt webfunctie en alles...
Maar, vanaf gister worden mails niet direct meer verstuurd deze blijven hangen in de : queues. En dan in die van de SMTP connector welke is aangemaakt.
Ze blijven hierin staan en worden soms pas over een paar uur verstuurd.
We werken met een SMTP van buiten af dus hij wordt niet via de eigen DNS verstuurd, als ik hem zo instel verstuurd hij hem wel. Maar dan kan ik neit naar @hotmail etc adressen sturen en zover ik weet kun je hier niet omheen.
Heeft er iemand een idee hoe het zit? Hoe het komt? Het moet zo snel mogelijk opgelost worden namenlijk omdat wij zonder mail zitten nu op het bedrijf.
Alvast bedankt,!! Hieronder heb ik een soort van log file geplaatst maar die schijnt alleen encryptie meldingen te geven als ik het goed heb begrepen:
Dit doet hij ook wel heel vaak volges mij... Iemand ideeen?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 17:48 ]