Toon posts:

Andere pomp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn hydor seltz l30 begint het te begeven, ratelen en zo, en heb die al eens met teflon het as-je opnieuw ingewikkeld, maar ja, blijf niet aan de gang...

deze is extern aangesloten op me voeding met een automatische pompstarter, maar ook dat ding is gammel.

alles is aangesloten met half inch slangen...wil dus ook zo'n pomp hebben, maar ja, mag niet teveel kosten, hier de specs van me pc..

P4 S775 3,2 Ghz Prescott (heethoofd, vandaar ook me waterkoeling, 51stressed! op water, 70 op lucht...vandaar dus..niet overgeclockt)
1,5 GB DDR3200
2x 200GB Sata-schijfjes
een 480watt tagan voeding
asus mobo, P5GDC deluxe

besturingssysteem: Vista

ik was zelf aan het kijken naar een Laing DDC-1T, maar dan moet dan weer die plexi-kap op voor de aansluitingen, die zijn 1/4 inch, dus daar wordt dan tijdelijke geknepen, kan ik dan beter kijken naar een 5T? Of zou een Magicool 12V highflow al genoeg zijn, deze heeft wel 13mm aansluitingen en kost veel minder, slijt oook eerder:?

waar ik mee zit is dit...ik kan nu wel het probleem verhelpen door een nieuwe pomp te kopen, maar dan blijft het een 3 jaar oude pc, of...ik investeer het geld in een nieuwe pc en verkoop de oude..
pc is dus te koop mocht ik besluiten voor een nieuwe, voor wie intresse heeft, water koeling zit er pas een klein jaar op, net nieuwe slangen erop, en de kast een een 140euro casetek BM iQeye, 3mm dik staal, totaal weegt nu 20kg. kast alleen 14kg, pinnacle tv-kaart, 2 dvdbranders... excl. de hd's wie wil?? doe maar een bod... 8)7

Waterkoeling bestaat uit een orgineel waterchill pakket waarvan de pomp (hydor seltz L30) met het bijpassende reservoir, een black ice 2x120mm radiator met 1 papst fan ;) , en een NexXxos XP Cpu blok :9~ en een waterkoel blok voor de ASUS EN6600GT TOP (25% meer power dan ori GT) 8)

verlies dus wat geld bij aanschaf van nieuwe.. (ga een core 2 duo barebone bouwen met een 8600GT lowprofile) ten opzichte van een 80euro voor een waterpomp...wat moet ik doen!!???

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Als ik eerlijk ben zou ik voor een nieuwe machine gaan. Of minimaal gedeeltelijk nieuw..
De hedendaagse processoren zijn niet meer van zulke heethoofden volgens mij dus dan sla je twee vliegen in een klap.

[ Voor 8% gewijzigd door Bart© op 08-01-2008 14:28 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mensen kopen eerder een goed werkend systeem dan een met een ratelende pomp ;) Dus neem een goedkope weer en gooi die erin oid.

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:53:
Mensen kopen eerder een goed werkend systeem dan een met een ratelende pomp ;) Dus neem een goedkope weer en gooi die erin oid.
die ratelende pomp is makkelijk hersteld door ff opnieuw teflon in te wikkelen.., en dan kan de nieuwe eigenaar zelf de pomp kiezen die ie wil;), vandaar, kast is veel geld waard, evenals de voeding, rest krijg je zowat gratis..toch? zo redeneer ik tenminste...kan het misschien beter los verkopen, onderdelen...toch? 8)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13
De Core2Duos zijn zelfs overgeclockt nog erg koel. Als je voor stilte gaat zou je bv een mega heatsink als de Thermalright Ultra-120 of Scythe infinity met een heel stille fan(s) zou je nog goed kunnen overclocken.

Als je voor prestaties gaat (waterkoeling voor de hitte), kun je gewoon een paar wat meer luidruchtige fans halen en alsnog een mooie overclock neerzetten.

m.a.w. een nieuw systeem, voordat je waterkoeling duurder is als de pc zelf :P.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

* sky- ziet een verkapt verkoop topic

Anyways, koop een nieuw pompje en je kan er weer tegen aan, anders verkoop de boel gewoon.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:03:
De Core2Duos zijn zelfs overgeclockt nog erg koel. Als je voor stilte gaat zou je bv een mega heatsink als de Thermalright Ultra-120 of Scythe infinity met een heel stille fan(s) zou je nog goed kunnen overclocken.

Als je voor prestaties gaat (waterkoeling voor de hitte), kun je gewoon een paar wat meer luidruchtige fans halen en alsnog een mooie overclock neerzetten.

m.a.w. een nieuw systeem, voordat je waterkoeling duurder is als de pc zelf :P.
begint er op te lijken dat ik dan toch maar aan een ander systeem moet gaan denken dan.....mobo, processor, geheugen en videokaart zet ik in een cheap-ass kast en verkoop die los met een lichtere voeding(coolermaster) en een zallman koeling 7700cu meen ik..(zo'n mega ding..)

kast lijkt me los wel geld op te brengen, 5 systemfans, volledig staal, geen krasjes en zo, display voor het bijhouden van 7 fans en 3 temperatuurmeters, cpu, system, hdd wat kan ik daarvoor vragen?

dan houdt ik daarna los nog die tagan 480 u1 over....hmmzzz..

Hiervoor is V&A

Ik heb je topic title aangepast, deze was een beetje heel erg schreeuwerig.

[ Voor 11% gewijzigd door Apen-nootjes op 08-01-2008 17:21 . Reden: wil geen verkapte verkooptopic (wist niet dat dit niet mocht) ]

Verwijderd

DDC-1T + zon plexi top is het beste wat je kunt krijgen in dat formaat...
Als je een nieuwe pomp zou kopen zou ik dat doen...

En anders een cheap ass ding en een nieuwe pc ;)
Koop dan een thermalright extreme en je bent er ook!
Pagina: 1