Toon posts:

Draadloos internet wordt 'geblokkeerd'

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal, ik heb al een aantal weken dit probleem. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt niet. Daarom heb ik uiteindelijk besloten hier het probleem voor te leggen.

Ik heb:

- Een laptop: Dell Inspiron 2000
- ADSL internet van KPN, modem Speedtouch 546
- Linksys Compact Wireless-G Broadband Router (model WRT54GC)
- Dell draadloze 1370 WLAN Mini-PCI-kaart (driver zojuist nog ge-update)

Nu heb ik wél de beschikking over snel ADSL internet via de modem. Dat is het probleem niet. En een aantal maanden heb ik zelfs draadloos kunnen internetten via de router. Maar op een gegeven moment ging het niet zo snel meer en viel hij telkens uit. Daarom had ik wat instellingen veranderd. Met het gevolg dat draadloos internet het helemaal niet meer deed. Daarom ben ik maar weer direct via de modem gaan internetten.

Toch wil ik weer graag draadloos kunnen internetten (ik heb niet voor niets een laptop). Ik krijg het echter maar niet aan de gang. Eergisteren heb ik nog de computer geformatteerd en Windows XP Home Edition opnieuw geïnstalleerd. Tevens heb ik de router gereset.

Ik vrees dat ik een paar weken geleden, toen m'n draadloze internet haperde, een wachtwoord (WEP volgens mij) heb ingesteld, wat de installatie met de Linksys-CD blokkeert. Ik probeer de beveiliging weg te halen, maar dat lukt me niet.

Is er iemand die dit probleem herkent en me kan helpen? Met ADSL en m'n modem heb ik dus geen problemen. Maar het lijkt onmogelijk om de verbinding weer draadloos te krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:03:
Ik vrees dat ik een paar weken geleden, toen m'n draadloze internet haperde, een wachtwoord (WEP volgens mij) heb ingesteld, wat de installatie met de Linksys-CD blokkeert. Ik probeer de beveiliging weg te halen, maar dat lukt me niet.
Ik neem aan dat je bedoelt: Zodra je verbinding wilt maken via de software van de CD-rom lukt dit niet omdat je een wachtwoord heb ingevoerd die je niet meer weet?? de oplossing hiervoor is een harde reset uitvoeren op de router zelf, in je handleiding staat je gebruikersnaam en wachtwoord (vaak iets van administrator - administrator) of (administrator - leeg)

Probeer ook je router eerst met een kabel in te stellen en van daaruit draadloos proberen.

Succes!!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
probeer eens een factory default reset.

reset knopje indrukken -> power er af(reset nog niet los laten) -> 20 sec later er weer op -> 10 sec later reset knopje los.

is niet de exacte manier, maar het werkt wel.

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 'factory default reset' uitgevoerd.

Daarna heb ik wederom geprobeerd de router te installeren via de cd-rom. Bij 'Checking your router' gaat het goed en gaat hij vervolgens over naar 'Checking your Internet Connection'. Dan duurt het vrij lang (ongeveer een minuut), waarna ik de volgende melding krijg:

"Unable to detect the Internet Connection."

M'n router is gereset en werkt uitstekend. Alle lampjes gaan branden. Ook met ADSL zelf heb ik geen problemen. Blijkbaar moet de fout dan toch ergens in de computer zitten? Iets blokkeert de verbinding? Maar wat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:10:
[...]

de oplossing hiervoor is een harde reset uitvoeren op de router zelf, in je handleiding staat je gebruikersnaam en wachtwoord (vaak iets van administrator - administrator) of (administrator - leeg)
Hoe voer ik een dergelijke harde reset uit?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:10:
[...]

Probeer ook je router eerst met een kabel in te stellen en van daaruit draadloos proberen.
Dit heb ik al geprobeerd, zonder resultaat..

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Ik denk dat je het probleem makkelijker had moeten zoeken.

Vaak gaat je wireless verbinding namelijk haperen als een van je buren ook een draadloos apparaat heeft wat op dezelfde frequentie werkt. Dit is snel op te lossen door van frequentie te wisselen in je router.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat begrijp ik. Maar dat is mosterd na de maaltijd. Ik zit nu met dit probleem.

Lange tijd heb ik uitstekend met een onbeveiligd draadloos netwerk kunnen internetten. Op een gegeven moment ging het dus haperen. Toen bedacht ik me dat ik hem wellicht toch maar beter kon beveiligen. Maar blijkbaar had ik er niet veel kaas van gegeten, want sindsdien krijg ik de router/draadloze internet totaal niet meer aan de praat...

Nu denk ik: had ik maar nooit m'n verbinding proberen te beveiligen. Maar dat is misschien toch wel het beste met een aantal buren die er ook op zouden kunnen komen. Kan iemand me ermee helpen hoe ik überhaupt weer draadloze verbinding kan krijgen en dan de router correct te beveiligen?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Begin maar eens met een harde reset.

Meestal is dat als de router aanstaat 10 seconden lang een klein zwart of grijzig knopje ingedrukt houden, totdat de/het lampje(s) voorop gaan knipperen.
Dan reset een router (linksys)naar fabrieksinstellingen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:42

DarkSide

theres no place like ::1

Idd een harde reset zet alle waarde terug naar de default waarden. En je bent dan ook je encryptie kwijt. Je kan dan je router instellen via een kabel door te browsen naar zijn ipadres.( De CD is niet nodig. Je modem zorgt al voor je internet verbinding. Wel even je router in bridge mode zetten zodat hij alleen als AP fungeert.)
Daar kan je alles instellen en evt een nieuwe WEP/WPA key invoeren.
Beste is eerst om te testen zonder beveilging. En idd een goed kanaal te kiezen.
Sinds een aantal dagen ook een slecht bereik thuis, even andere kanaaltje gepakt en voila weer snel draadloos internet.
Als je dan alles goed aan de gang hebt, kun je een key invullen.
tevens is het vaak beter om de wireless zero config van windows te gebruiken, dan de tooltjes die bij de NIC zelf zitten.

suc6

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSide op 08-01-2008 16:00 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
De laatste twee reacties hebben mij tot de oplossing bedacht! Bedankt!

Ik heb een harde reset gedaan, de fabrieksinstellingen weer ingesteld en via http://ip-adres de router geconfigureerd. Daarna trad hij weer in werking, zoals het hoort.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gebruik even netstumbler, dan zie je gauw zat welke kanaaltjes er gebruikt worden :)

Iperf

Pagina: 1