Toon posts:

optimale settings videokaart; antialiasing, filteren e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb een algemene vraag. Aanleiding voor mijn vraag zijn stotterende spelletjes, crashende videokaart, tweaking met settings tot je een ons weegt, enz... Ik kan de vraag specifiek stellen, maar het betreft denk ik een algemeen onderwerp.

oke, wat is nu een optimale instelling voor mijn (en andere) videokaart. Ik heb in mijn geval een Geforce 6800xt pcie met 256 mb geheugen van albatron.

Ik wil spelletjes (prince of persia warrior within in het bijzonder) vloeiend laten lopen zonder crashes.

ik heb nieuwe drivers gedownload. hierin kan ik verschillende settings aanpassen. als ik via google opzoek ga naar betekenissen van verschillende settings kom ik niet echt op goede antwoorden. Die lopen vaak uiteen of spreken elkaar tegen. Je komt wel teweten wat iets betekend, maar wanneer je een setting wel of niet zou moeten veranderen...

- Anisotropic filtering: wat is het? aanzetten of uitzetten? application controlled? waarde selecteren?

- Antialiasing gamma correction: aan of uit?
- Antialiasing apllication controlled: aan of uit?
- Antialiasing, transparency: aan of uit?

- conformant texture clamp: ???????? wat is het? uit, hardware of opengl specification?

- extensionlimit: aan of uit?

- force mipmapos: uit, bi of trilineair

- texturefiltering: Anisotropic mip filter optimization: aan of uit?
- texturefiltering: Anisotropic sample optimization: aan of uit?
- texturefiltering: ngeative LOD bias: wat is het?? allow of clamp
- texturefiltering: quality: ok, die snap ik. maar dat spreekt voor zich
- texturefiltering: trilineair optimization: aan of uit

- tripple buffering: aan of uit?

- vertical sync: aan of uit?

ook de relatie settings in spelletjes en settings in videokaartsoftware blijft voor mij vaag...

sorry, voor het zo vaag neerzetten van mijn verhaal, maar simpeler gezegd: kan iemand mij leren hoe ik mijn videokaart optimaal kan gebruiken???

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat is Anisotropic_filtering? (1 sec met google gevonden :+ )

http://en.wikipedia.org/wiki/Anisotropic_filtering

Voor de rest kan je hier terecht:

http://www.tweakguides.com/NVFORCE_6.html

En er zijn geen optimale instelling voor jou kaart, je bepaald de instelling per game en niet per kaart.

[ Voor 97% gewijzigd door mad_max234 op 08-01-2008 14:57 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Gewoon lekkere default?

Overigens is dit erg basis en makkelijk te vinden met google en wikipedia. Ook in de FAQ hier staat het denk ik wel.

[ Voor 72% gewijzigd door Avalaxy op 08-01-2008 14:07 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Foutje dubbel post. O-)

[ Voor 93% gewijzigd door mad_max234 op 08-01-2008 14:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Los van terechte opmerkingen van mad_max234 over zelf opzoeken van wat dingen betekenen mis ik hier ook een paar andere relevante zaken - videokaartresolutie enzo, plus puur wat er gebeurt als je de settings die je noemt verandert...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.