[OUTLOOK 2K7]"Kan Outlook.pst niet vinden"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Hallo,

Ik ben wat aan het experimenteren met outlook en Gmail (waarschijnlijk komt er hierover ook nog wel eens een vraagje). Maar nu wou ik van nul beginnen met mijn instellingen, dus ik heb de folder gezocht waar al mijn pst's instaan en heb alle bestanden hier nu uit weggedaan |:( , vervolgenskreeg ik de melding:

"Kan het bestand c:/blabla bla\outlook.pst niet vinden"

Outlook start dus niet meer op, ik heb al even gezocht, maar vind niets om mijn outlook terug naar de beginsituatie te zetten (met de mapjes en zonder config van andere accounts). Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan regelen ?

edit: Mompelt iets van verder kijken en neuslengte: http://support.microsoft.com/kb/829971

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 08-01-2008 12:53 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:59

St@m

@ Your Service

Je weet dat je nu al je mail kwijtbent?
Maar je kan even een nieuw Outlook profiel aanmaken, configuratiescherm--> mail

Gmail account kun je gewoon aanmaken als pop e-mail (instellingen zijn van de gmail site te halen)

Maar volgens mij heb je het zelf al gevonden :P

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 08-01-2008 13:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• HyperBart
Maakt niet zoveel uit, was toch maar testaccountje ;)

Verder vind ik imap/pop wel heel handig alleen snap ik niet hoe ze dit dan in bedrijven doen?

Werken ze daar dan met POP-only, en als de computer of HD beschadigd is "pech danvoor de werknemer" of een backupje daarvan via het profiel in het domein?

Ik wou eigenlijk Outlook icm met de webmail van Gmail nog blijven gebruiken, en het liefst alles zo naadloos mogelijk integreren met mijn persoonlijke mappen van Outlook zelf, zonder dat ik dus dubbele mails heb of rare structuren in webgmail.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 08-01-2008 13:38 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met het laatste stukje.. je zal iig nooit dezelfde indeling krijgen in je webmail als je dat anders hebt geconfigureerd in Outlook.

Bedrijven werken trouwens over het algemeen met een exchange server, de pst files die de gebruikers gebruiken worden gebackupped.. in ieder geval in een normale omgeving :P

Ik heb het als volgt ingeregeld thuis: 5 aparte pst files welke ik gekoppeld heb aan mijn 5 e-mail adressen. Via rules laat ik mail binnenkomen in bepaalde mapjes. 1x per dag wordt er automatisch een backup gemaakt naar een andere PC.
De gmail mail blijft gewoon op de server staan zodat ik hier altijd bijkan als ik niet op mijn PC aan het werk ben

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• HyperBart
Kijk, eigenlijk gaat het mij om het volgende

Ik wou gMail op mijn outlook hebben en dan liefst via die standaardmappen (als je outlook opstart en nog nooit iets hebt ingesteld zie je ze).

Die mails moesten dus mooi altijd in ieder juist mapje komen van Outlook.

Verder moest het dus in Gmail NIETS veranderen, het enige wat ik daar wil is dat het een PERFECTE mirror is van mijn outlook, ik lees mailtje in gmail,dus wordt ook ongelezen in outlook, omgekeerd ook. Ik stuur een mailtje via outlook, moet mooi in verzonden mapje komen en bij gmailweb ook in "sent", spam moet een rechstreekse kopie vormen van ongewenste post, enz...

• St@m

St@m

@ Your Service

Aha, op die manier, moet je even kijken bij de instellingen van Gmail, daar staat precies wat wel en niet mogelijk is. Volgens mij is het alleen mogelijk om je inbox op te halen, maar dat weet ik niet 100% zeker

• HyperBart
hebbe we het dan over imap of pop ?

• St@m

St@m

@ Your Service

pop

• HyperBart
heb je natuurlijk wel het probleem dat als je op een andere pc gaat dat dit niet meer zo op te halen is, en je kan in gmail ook nergens de flag van de mails van pop "opgehaald" naar "niet opgehaald" zetten...

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Misschien moet je even hiernaar kijken, denk dat dit is wat je wil.
nieuws: Google geeft Gmail-gebruikers imap-toegang

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 08:43
HyperBart schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:55:
Kijk, eigenlijk gaat het mij om het volgende

Ik wou gMail op mijn outlook hebben en dan liefst via die standaardmappen (als je outlook opstart en nog nooit iets hebt ingesteld zie je ze).

Die mails moesten dus mooi altijd in ieder juist mapje komen van Outlook.

Verder moest het dus in Gmail NIETS veranderen, het enige wat ik daar wil is dat het een PERFECTE mirror is van mijn outlook, ik lees mailtje in gmail,dus wordt ook ongelezen in outlook, omgekeerd ook. Ik stuur een mailtje via outlook, moet mooi in verzonden mapje komen en bij gmailweb ook in "sent", spam moet een rechstreekse kopie vormen van ongewenste post, enz...
Ik doe dit ook allemaal met IMAP van gmail en dit werkt gewoon perfect. Let wel even op dat je bij gmail instellingen je account op engels(US) laat staan anders kun je IMAP functie niet inschakelen.(staat er dan niet bij). Berichten die je verstuurd komen ook netjes in de sent map van gmail, dit moet je éénmalig instellen.

Wat helemaal super is is dat je ook nog pop accounts binnen kunt halen in gmail. Mijn @home account word nu dus ook automatisch is gmail geladen waardoor gmail het enige is wat ik nog nodig heb.

Thuis gebruik ik outlook 2007 en op het werk gewoon gmail.com

[ Voor 16% gewijzigd door wiene op 08-01-2008 16:17 ]

• HyperBart
Hmm, jammer dat het niet volledig transparant aan die lokale folders kan gekoppeld worden...

Heb jij het ook dat als je een mailtje ontvangt in outlook in je Postvak IN onder de gmailMAP het kopje "emailadres@gmail.com" dat als je het bekijkt in postvak IN en markeert als gelezen dat ie het bij all mail ook doet (tellertje verdwijnt langs all mail) maar in de lijst nog altijd als een dikke envelop weergeeft ?

Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/8084/naamloosvh0.png

Verder heb ik ook nog het probleem dat als ik een maitlje nu verwijder het nergens meer is terug te vinden in outlook EN gmail (ik druk op del-toets)

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 08-01-2008 18:28 ]

Pagina: 1