Na kortsluiting USB voeding + ??? stuk

Pagina: 1
Acties:

• denbeutels
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Dag Tweakers :p,

Ik zit mee een klein probleemke (DUH 8)7 ) bij het aansluiten van een usb stik op een pc is er een kortsluiting veroorzaakt. Hierna is de pc onmiddelijk uitgevallen met een geurtje erbij :s.

Na nader onderzoek blijkt dat de voeding het volledig begeven heeft (meerdere condensators geploft en volledig dood)

Bij aansluiten van een testvoeding start de pc een fractie van een seconde op en slaagt dan onmiddelijk af.

'k heb de BIOS al gereset maar geen resultaat.

Heb het geheugen getest in een andere pc en dit werkt nog perfect.

Kan er een probleem zijn met de processor, of is het bijna zeker dat het moederbord het begeven heeft? (proc kan ik niet testen geen ander moederbord)

het mobo is een Aopen i865PEa-7IF

greets denbeutels

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 10:42

Proximus

100% OC

Heb je op het moederbord al gekeken op geplofte condensatoren? Het lijkt me vrij aannemelijk dat de geplofte voeding ook andere onderdelen heeft meegenomen. Ik vrees voor je moederbord, de processor zal het wel overleefd hebben.

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• denbeutels
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Het moederbord ziet er nog goed uit maar ja dat wilt natuurlijk niks zeggen, de SB kan er ook onder geleden hebben.

thx

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat de testvoeding direct uitslaagt kan duiden op een nog bestaande kortsluiting. Bevond de USB poort zich op je moederbord of op een bracket? In het tweede geval zou ik die bracket even loskoppelen.

Welk merk was je oude voeding trouwens? Een goede voeding zou niet met zoveel geweld mogen stukgaan bij een kortsluiting :X

[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-01-2008 13:35 ]