[Telenet] uit.telenet.be probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn bedrijfsmail gebruik ik uit.telenet.be voor het verzenden van mails. Nu werkt dit enkel als ik thuis zit, of ergens anders waar je met het internet verbindt via Telenet.

Aangezien ik regelmatig niet via Telenet surf (als ik op verplaatsing ben ofzo), zit ik met het probleem dat ik dan geen mails kan verzenden...

Heb al geprobeerd m'n Gmail settings dan te gebruiken, maar dan krijg ik als afzender het Gmail adres, en niet dat van m'n zaak...

Heeft er iemand enig idee hoe ik uit.telenet.be kan laten werken, waar ik ook ben? Of een andere server kan gebruiken die m'n emailadres wel respecteerd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb geen ervaring met Telenet, maar je zou kunnen proberen in te loggen op de SMTP server. Dan weet Telenet dat je klant van hun bent en zullen ze het wel toestaan. Als dat niet kan, dan wordt het lastig. Eenvoudigste oplossing is dan gebruik maken van de SMTP server van de provider die je op dat moment gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee! Vanavond eens proberen (thuis) want heb m'n logingegevens hier niet bij de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen goede oplossing waarschijnlijk maar je kan altijd via http://webmail.telenet.be e-mails versturen en ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net even SMTP met login geprobeerd, maar hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
De smtp-servers van telenet zijn enkel te gebruiken als men is aangesloten via het netwerk van telenet. Dit is bij vele providors van toepassing hoor.

De enige oplossing die hier voor is, is gebruik maken van de webmail van telenet.

exop.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er nergens een goede ziel die een gratis SMTP-servertje draaien heeft waarmee ik m'n mails kan versturen, zonder m'n emailadres te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je niet gewoon bij je Gmail kiezen om daar je Telenetadres als reply-to adres in te zetten? Ik forward m'n Telenet ook naar Gmail en ik dacht dat dat wel mogelijk was...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Ik heb hetzelfde "probleem", nu in heb in m'n Outlook gewoon verschillende profielen ingesteld, afhankelijk van het netwerk waar ik op zit (dat vereist wel dat je je emailadres meerdere keren configureert). Het is een handige tussenoplossing :)

(Ik weet natuurlijk niet met welk programma jij werkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Waarschijnlijk moet je elke keer als je ergens anders zit de SMTP server van de provider die je dan gebruikt weten te vinden, die zou je dan kunnen gebruiken. Mocht dat niet lukken dan zit er waarschijnlijk niet veel anders op dan webmail gebruiken. Gratis SMTP servers, tja als je toevallig iemand kent met een mailservertje maar anders denk ik niet dat je er daar veel van gaat vinden...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:07:
Is er nergens een goede ziel die een gratis SMTP-servertje draaien heeft waarmee ik m'n mails kan versturen, zonder m'n emailadres te verliezen?
Dat is nou precies waar al dioe russische spammers ook zo op hopen. Slim chance. Dit doen ze juist om spam enzo vanaf hun netwerk te voorkomen.

Overigens heb ik het zelf als volgt opgelost:
Als ik onderweg ben verstuur ik (ook al zit ik bijvoorbeeld via wifi ergens op internet) m'n mail gewoon via m'n mobiele telefoon/GPRS, naar de mailhost van KPN; op die manier kan ik wel mn eigen afzender adres behouden :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Gmail to the rescue.

Heb Gmail ge-authoriseerd om mails te mogen versturen in naam van m'n bedrijfsmail.
Enkel bij hotmail krijg ik nu als afzender "xxx@gmail.com stuurde in naam van xxx@madebyelephant.com", maar het reply-to adres is correct, dus ik ben tevreden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

:)

offtopic:
Het is rescue trouwens ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snap! fixed
Pagina: 1