Artikels raten ?

Pagina: 1
Acties:

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Ik vraag me af hoe artikels juist op de frontpage geraken. Zo is er al een paar keer aangeklaagd dat de PS3 al dan niet terecht nogal vaak door het slijk gehaald wordt. De realiteit is misschien wel niet zo cru, maar waar rook is is vuur, en zelf merk ik hier en daar toch een rookpluimpje.
Echter, het artikel over HD-DVD en Paramount vind ik nu wel helemaal het toppunt. Het artikel lijkt iemand te quoten (titel staat tussen aanhalingstekens) maar in het artikel is helemaal geen bron vermeld en lijkt het daarom eerder een verzinsel van de auteur.
Als de reacties gemod kunnen worden, misschien moet dat dan ook wel eens gebeuren met sommige artikels ?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verzinsel auteur?
http://www.reuters.com/ar...lNews/idUST20151820080108
http://asia.cnet.com/crav...vering-hd-dvd-allegiance/

En nog eens 1000 nieuwshits.

Ik ben het wel eens met het voorstel dat een rating handig kan zijn zodat je de userbase topartikelen kan laten waarderen, maar om dat als controle te doen voor een vermeende troll is het dan weer net niet. Dat gebrek aan vertrouwen verdient geen aandacht.

• Twixie
Ik zei daarom ook het LIJKT een verzinsel van de auteur. Het artikel voelt gewoon onbetrouwbaar aan. Zoals ik al zei: de titel is een quote, maar als je het artikel leest wordt het zelfs in het artikel totaal niet bevestigd. Hooguit wordt vermeld dat het contract die clausule heeft en dat nu Warner veranderd is, Paramount wel eens Warner zou kunnen volgen, maar het LIJKT gewoon de conclusie van de auteur zelf.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Als artikelen op basis van andere bronnen worden geschreven zonder dat ze daadwerkelijk zijn bevestigd, neemt de redactie dergelijke uitspraken niet voor haar rekening. Het nieuwsfeit in de kop staat dus tussen quotes omdat het niet ons nieuwsfeit is en wij het niet als eigen nieuwsfeit kunnen brengen.

• Twixie
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:07:
Als artikelen op basis van andere bronnen worden geschreven zonder dat ze daadwerkelijk zijn bevestigd, neemt de redactie dergelijke uitspraken niet voor haar rekening. Het nieuwsfeit in de kop staat dus tussen quotes omdat het niet ons nieuwsfeit is en wij het niet als eigen nieuwsfeit kunnen brengen.
Uiteraard, maar dan moet er op zijn minst bij vermeld worden van wie die quote dan wél komt, wat hier niet het geval was. Gelukkig is het artikel ondertussen aangepast. Op het forum waren overigens ook veel reacties in diezelfde aard (maar wou het daar niet posten aangezien zoiets typisch een -1 moderatie krijgt).