Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash / CSS] Overlay laat swf niet meer zien*

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jbweb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10-2023

jbweb

professional noob

Topicstarter
Ik heb een website waar een aantal banners opstaan. Nu is hier een tijdje geleden (onverwacht) een Flash banner bij gekomen.
Normaal is dit geen enkel probleem, maar op deze site word ook gebruik gemaakt van een soort "overlay". M.a.w. een DIV die met CSS over de hele site wordt gelegd (100%x100%).
Deze overlay staat standaard op "visibility: hidden;"

Bij bepaalde acties op de site wordt via JS deze overlay getriggerd. Zo kan er soort AJaX popup komen terwijl de website op de achtergrond, tja... uitfade als het ware.
Ik heb hier nog geen problemen mee ondervonden totdat ik de flash banner ging toevoegen.

In alle IE browsers is er trouwens nog steeds geen probleem, maar als ik in FF de pagina open, wordt de flash banner niet meer weergegeven.

Wat ik al wel heb gevonden is als ik de overlay kleiner maak, het Flash object wel wordt weergegeven. Als de overlay bijv. voor de helft over de banner heen gaat, wordt de helft van het flash object wel getoont.

Het lijkt er dus op dat een Flash object niet onder een hidden DIV element kan staan.
Bug van FF, of misschien is het juist goed en lift ik mee op de onkunde van IE !?
Hoe dan ook lukt het me tot nu toe niet om het probleem op te lossen...
Iemand een idee?

Als ik een leuke signature bedenk, zijn jullie de eerste die het weten

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen een regel code en dan toch verwachten dat we precies weten wat je bedoelt? ;)

Maak even een testcase waarin je het problem simplificeert, zet die testcase online zodat we het zelf kunnen ervaren en aanpassen. Geef meteen even aan wat je zelf hebt geprobeerd, waarop je hebt gezocht en waarom de gevonden oplossingen geen oplossing voor jou waren :)

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij alles voor je doen, net zo min als het de bedoeling is dat wij gaan raden wat je wel en niet hebt geprobeerd.

Geef het even wat duidelijker aan, anders kan ik niet anders dan dit topic sluiten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• jbweb

jbweb

professional noob

Topicstarter
Oke, oke
Ik zal er voor zorgen... :)

Alvast een klein voorproefje?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<style language="CSS">
div#overlay {
  left: 0;
  top: 0;
  width: 100%;
  height: 100%;
  position: fixed;
  background-color: #000;
  opacity: .5;
  filter: alpha(opacity=50);
  visibility: hidden;
}
</style>

<div id="overlay"></div> //dit is een overlay over de gehele grootte van het scherm

<div class="popup">Hier komt een eventuele ajax popup</div>

<div id="container">

Hier komt de content van mijn site met de flash banner...
  <object classid="clsid:blabla" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/" >
    <param blabla/>
  </object>

</div>

Op deze manier wordt het flash object niet weergegeven.
Ik zal kijken of ik even snel een live dingetje kan bouwen...

[ Voor 8% gewijzigd door jbweb op 08-01-2008 12:19 ]

• jbweb

jbweb

professional noob

Topicstarter
Misschien het makkelijkste... de live site...

http://www.promz.nl/
Natuurlijk moet je in FF zitten om de bug te zien. Hier staat links onder een gele OF een rode banner (random).
Mooie is dat je kan zien dat de gele banner (simpele animated GIF) het prima doet. En als het verder goed is zie je een wit vlak i.p.v. de rode flash banner.

Vanuit IE zie je de rode flash banner echter wel.

In eerste instantie dacht ik dat het flash objecte door de overlay werd verplaatst. Dus met position:relative; en wat negatieve margins geprobeerd hem weer te geven.
Helaas... dat bleek niet het geval.

Daarna dus geprobeerd om de overlay te verkleinen. Dit werkt wel, dus ik maak hieruit op dat de flash keurig op z'n plek staat, maar niet door de overlay kan komen.
Het enige wat ik heb geprobeerd is natuurlijk de z-index aanpassen, maar dit heeft geen enkle invloed. Ik zou alleen niet weten wat ik nog meer kan proberen.
De overlay aan het einde van mijn code plaatsen werkt niet natuurlijk, omdat dan de gehele site hier overheen wordt geprojecteerd.

Verwijderd

wmode = opaque als parameter van je flash meegeven bedoel je?

• jbweb

jbweb

professional noob

Topicstarter
JUIST, dat is exact wat ik bedoel ;)

• jbweb

jbweb

professional noob

Topicstarter
Oeps, iets TE vroeg de lofzang aangeroepen :(

Inderdaad wordt de flash banner nu weergegeven, prima... maar een banner moet ook op geklikt kunnen worden, en dat gaat helaas niet (zie live site wederom).

Pagina: 1