Microclient PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:55
Voor mijn thuis netwerk wil ik als server gebruik gaan maken van een microclient pc.
Deze heeft de volgende specficaties/taken:
- Windows 2003
- Email
- Hosting website

De data+ email komt op een losse NAS te staan die verbonden gaat worden via de netwerkkaart van de microclient pc.

Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om inplaats van de compact flash card een hardeschijf in te bouwen en of het ook mogelijk is om dan nog een netwerkkaart te plaatsen.
Op de website van microclient zag ik wel staan dat ze optionele brackets verkopen om deze te verbinden met een notebook hardeschijf, ik zag echter niks staan van een bracket ofzoiets dergelijks.

Heeft iemand hiermee al ervaring opgedaan?

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:28
Waarom wil je je NAS rechtstreeks verbinden met je microclient, hang die toch gewoon in je netwerk? En als je toch een server hebt staan (die microclient) kan je i.p.v. een NAS ook gewoon een USB schijf aan je server hangen en die dan delen, dat is wss goedkoper als een NAS!

En ik denk wel dat je een laptopschijf in die microclient kan hangen, maar een CF kaartje is stiller en energiezuiniger, dus ik zou een groot CF kaartje kopen, daar besturingssysteem opzetten en alle andere gegevens opslaan op de USB-schijf of de NAS!

edit: Als je toch nog een netwerkaansluiting bij wil, kan je die desnoods ook via usb aansluiten (een usb NIC).

[ Voor 9% gewijzigd door _-_bram_-_ op 08-01-2008 12:59 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik neem aan dat je die van www.microclient.nl bedoelt?
Volgens mij zijn die wel heeeeeel traag met Win2k3.
Die van mij is onderweg, ik ga er IPcop op draaien met een dual Intel server NIC erin.

Zal weleens een testje doen met Win2k3 maar ik denk dat het voor geen meter draait, het is namelijk een Via 533Mhz proc en die is niet te vergelijken met een PIII 500mhz ofzo.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ik heb zo'n micro met 256MB RAM als NAS.
Ik draai Clarkconnect en dat loopt perfect ( echt 100% niks geen omkijken naar, het staat als een olifant, als je die om wil krijgen :) ).

Kun je je mail en hosting prima op draaien. Met MySQL en PHP.

Ik zie dat ding echt geen WIN2003 draaien (op soepele manier).

Ik haal nu via FTP 9MB/s.

Je kan als je een ventilatortje op de CPU zit wel met twee draadverbindinkjes overklokken ( ja dat moet officieel met allerlei vervelende c's :P ) naar 599mhz, dan loopt het waarschijnlijk nog wel wat sneller.

Suc6!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:55
Heb die microclient inmiddels binnengekregen.

Eerst een Windows 2003 installatie gedaan met 64mb geheugen.
Via NLITE heb ik de geheugen check uitgezet.
Daarna 512mb geheugen bij geplaatst... het is natuurlijk geen vergelijk met mijn andere server mbt op performance.
Maar het energie verbruik staat nu op 12 watt....

Tot dusver tevreden over nu alleen nog op zoek naar een nas met iscsi ondersteuning.
Heb getracht Kerio Mailserver via een NAS te draaien echter lukt dit niet.
Als ik de store pad aanpas naar een netwerkshare wil kerio niet meer opstarten.

Ben nu aan het testen met fedora + keriomailserver en daar een drive mapping te maken op een vmware installatie.... resultaten zal ik binnenkort laten weten :)

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:03:
Ik heb zo'n micro met 256MB RAM als NAS.
Ik draai Clarkconnect en dat loopt perfect ( echt 100% niks geen omkijken naar, het staat als een olifant, als je die om wil krijgen :) ).

Kun je je mail en hosting prima op draaien. Met MySQL en PHP.
Hoe heb je Clarkconnect geinstalleerd? Op een CF kaartje of op een USB HDD?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:51

EMP

Krulloos!

Mijn ervaringen met dit apparaatje.

Houd er vooral rekening mee dat je I/O wat beperkt is.. langzame CPU is nog overheen te komen, maar zodra je intern een harddisk installeert kun je je PCI slot niet meer gebruiken. USB is USB 1.1, dus als je een snelle externe harddisk wilt zul je een USB 2.0 kaartje moeten installeren in het PCI slot. Ook heeft hij maar 1 ethernetaansluiting. Wil je er meer (bijvoorbeed 1 voor internet/netwerk en 1 voor NAS) dan moet je je PCI slot gebruiken voor een extra netwerkkaart... waarmee zowel de mogelijkheid tot een interne harddisk en een USB 2.0 aansluiting vervallen.

Verder suc6 met Windows 2003 server... bij mij (debian LAMP) duurt het opvragen van een wat zwaardere pagina (zoals phpsysinfo) al relatief lang... dus de performance met Windows 2003 zal waarschijnlijk nog een stuk langzamer zijn.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1