Lokaal probleem tussen twee externe servers

Pagina: 1
Acties:

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08-2025
Okay, rare topic titel, raar probleem. Tenminste voor mij en die man van de helpdesk van XS4ALL.

Het gaat om het volgende. Ik ging vandaag een website voor mijn klant online zetten op zijn domein www.dewintertuin.nl. De site word gehost door XS4ALL en maakt gebruik van een aparte HTTP server en een losse MySQL server.

Als ik lokaal naar de website ga krijg ik de volgende MySQL error:
2005
Unknown MySQL server host 'wintert1.mysqlservers.xs4all.nl' (1)

veroorzaakt door de query

SELECT tIntro, iNewsID, tPicture FROM wint_News ORDER BY dtAdded DESC LIMIT 0,1
Maar één ieder die ik het vraag in mijn omgeving krijgt gewoon de website correct te zien. Probeer ik het op een andere computer, krijg ik het zelfde verhaal. Kortom het gaat ergens fout in mijn netwerk hier of met de internetverbinding... maar voordat ik uren met KPN aan de telefoon gaat hangen, heeft iemand hier enig idee wat het probleem kan zijn? Hoe kan ik, als externe, nou de verbinding tussen de twee servers verstoren. Ik sta voor een raadsel, maar misschien heeft iemand hier ideeën?

Bij voorbaat dank!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat bedoel je precies met "lokaal"? Is dat op de webserver zelf of is dat bij jou thuis?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• pderaaij
Hier bij mij op kantoor.

Dat is een klein netwerkje van drie computers en een VPN verbinding naar een andere locatie.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is de pagina met foutmelding niet in de lokale browser-cache blijven hangen, if in de lokale proxy-server? Probeer eens iets te wijzigen in de URL wat voor de functionaliteit niets uitmaakt, maar er wel voor zorgt dat er niet uit een cache wordt geplukt. Bijvoorbeeld een '?betekent=niets' erachter, of IP-nummer in plaats van de naam (dat laatste kan in andere gevallen ook een resolving probleem oplossen, maar uit je TS concluderend is dat er niet tussen de webservers).

• pderaaij
De cache is het probleem niet, wat jij zegt laat hetzelfde zien. Ook heb ik overal de cache geflushed evenals dns-cache, cookies, internetbestanden noem het maar op.

IP based kom ik niet op de site. Ik weet dat het IP http://194.109.6.97 is, maar het is shared hosting en kom niet op de site uit...

• benoni
  • Niet online
Ook vanaf hier zie ik nette bloemetjes gevat in nog nettere HTML, geen foutmelding te bespeuren.

Ik krijg wel een ander IP nummer, ik denk dat jouw lokale DNS nog niet is bijgewerkt:
edit: fout 'de' vergeten...
benoni:~ benoni$ dig www.dewintertuin.nl

;; ANSWER SECTION:
www.dewintertuin.nl.    85774   IN      CNAME   732632.websites.xs4all.nl.
732632.websites.xs4all.nl. 85774 IN     A       194.109.6.97

benoni:~ benoni$ dig wintert1.mysqlservers.xs4all.nl

;; ANSWER SECTION:
wintert1.mysqlservers.xs4all.nl. 86400 IN CNAME wh-mysql5.xs4all.nl.
wh-mysql5.xs4all.nl.    86400   IN      A       194.109.21.126

[ Voor 88% gewijzigd door benoni op 08-01-2008 12:13 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-03 10:35
Nou ik krijg de foutmelding ook te zien wanneer ik naar deze website ga.
Is er misschien een load balancer in het spel?

Edit: Laat maar hier werkt het nu ook :X

[ Voor 15% gewijzigd door Meekoh op 08-01-2008 12:21 ]

Computer says no

• pderaaij
Thanks benoni!

Daar zat dus toch het probleem, ik had wel een flush uitgevoerd op de dns cache maar daar is dan waarschijnlijk iets mis gegaan ofzo? Inmiddels is het wel gelukt...

• benoni
  • Niet online
Ik vind het wel vreemd dat de PHP code op de webserver geen foutmelding meer zou geven op het moment dat je lokale DNS cache is bijgewerkt.

Moshe85 kan een punt hebben, als XS4ALL de SQL databases laten repliceren op redundante servers en de queries door een loadbalancer laten lopen, en dat werkt nog niet helemaal goed bij een nieuw aangemaakte database, dan... mmm... nee je zou dan een andere foutmelding krijgen denk ik. Dan zou het kunnen zijn dat de DNS server bij XS4ALL redundante SQL servers uit een poule zou kiezen, maar dat daarbij iets misgaat (niet geconfigureerde server of zo).

Je kunt natuurlijk altijd nog een vast IP-nummer voor de SQL server toepassen in je PHP scripting.

• pderaaij
Tja... de jongen van de helpdesk stond ook voor een raadsel. Het blijft een vreemd verhaal.

Ik hou het de komende dagen gewoon in de gaten, als de foutmelding weer opduikt gaan we toch maar even aan de bel trekken bij XS4ALL.

Het is gewoon erg vreemd dat het een lokaal probleem is...

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07

sanzut

It's always christmas time

Als het probleem weer optreed even proberen zonder router enzo er tussen, zonder proxy.
Pagina: 1