Home Cinema set, losse componenten of wat anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Mijn dvd speler heeft de geest gegeven ( koste 200 euro kan je wel na gaan hoe oud hij was:) )
Nu wil ik graag ook dolby surround omdat dat gewoon veel beter klinkt dan mijn tv boxen.

Maar nu komt de vraag: Is het nog wel de moeite waard om nu een dvd home cinema set te kopen. En dan binnen een jaar weer niks aan heb omdat het dan allemaal blue ray is.
Let op ik heb er zeer weinig verstand van! Maar wat kan ik het beste doen

Keuze 1:

Alles in 1 set kopen voor rond de 300 euro. Maar dan kan ik later weer een hele nieuwe set aanschaffen.

Keuze 2:

Losse componenten ( Waar ik totaal geen verstand van heb en dan later een losse blue ray speler kopen. Met later bedoel ik over een jaar)

Keuze 3:

..... hebben jullie andere ideeen ?

Verwijderd

Ik heb een cheap-ass Kiss-1500 dvd spelert..... Tis geen Home-Cinema set, maar.....

Hij heeft wel een UTP aansluiting, dus ik kijk mijn films vanaf mijn PC via de speler op TV.
Kabeltjes naar mijn HiFi setje... klaar.

Dus, mijn idee; Koop 'what ever you like' maar mét UTP!!!

• geldermalsen
  • Nu online
Dus je hebt een dvd speler die op het netwerk aanegsloten word?
Dus ik zou moeten kijken naar een home cinema set die dat ook heeft.
En dan eventeul later een blue ray in me pc en dan kan ik het ook gewoon via de dvd speler en met mijn 5.1 geluid dan ? Of zie ik dat verkeerd?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kun je eerst eens je eigen gedachtegang vertellen? Als je weinig verstand van zaken hebt moet je gewoon zorgen dat je jezelf verdiept. Merk ook op dat je over een jaar hoogstwaarschijnlijk voor 300 euro geen Home Cinema Set zal hebben met BR.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• geldermalsen
  • Nu online
nee mijn budget is ook hoger. Maar ik wil nu niet meer uitgeven dan 300 euro. Als ik dan volgend jaar weer een nieuwe set moet kopen. Vind ik het nu zonde om iets van 800 euro te kopen wat over een jaar niks waard is.

Edit:

Verder is het ook voor mijn slaap kamer dus veel vermogen hoeft het niet te hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door geldermalsen op 08-01-2008 12:56 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Neem dan gewoon voor 35 euro een simpele DVD speler van de Blokker, en spaar de centen tot je volgend jaar een echt mooie set kan kopen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met een losse versterker en een stel goede boxen kom je een heel eind. Dan ben je vrij in de keuze van je componenten (dvd, bluray, HTPC! ). Nadeel is wel dat de aanschafprijs hoger is maar je hebt dan ook wel meer plezier.

Ikzelf ben zelf aan het orienteren voor mijn pa wiens ht op leeftijd is (versleten DVD speler van 13 11 jaar oud van 1500 gulden, das nog ouder als die van jou :P ). En hier was ook de keuze simpel om te kiezen voor losse componenten. Zelf ben ik ook aan het orienteren voor een DVD-speler en denk aan de pioneer DV-600 van 170 euro. Hij kan SACD, DVD audio, mp3, etc en is dan ook niet compleet achterhaald wanneer er een bluray speler erbij komt in combinatie met de onkyo versterker.

Een dvd speler setje met boxen van 300 euro zou ik niet echt overwegen. Maar de onkyo HT-S508 en daarnaast een losse DVD-speler erbij weer wel. Ben je volgens mij iets van 600 euro kwijt en heb je volgens mij een leuk setje. Alleen weet ik niet hoe de speakers klinken :/ De speakers (7+1 8)7 ) van de HT-S990HTX set schijnen wel goed te zijn maar daar mist de versterker weer een hdmi aansluiting en ben je 850 euro kwijt als je ook nog een goede dvd-speler ernaast neemt.

Kortom: wat wil jij en wat ben je bereid uit te geven? Je kan ook een dvd-speler van 100 euro kopen en dolgelukkig zijn als je weinig noden hebt :)
voodooless schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:09:
Neem dan gewoon voor 35 euro een simpele DVD speler van de Blokker, en spaar de centen tot je volgend jaar een echt mooie set kan kopen.
Ik vraag me af of een setje in de slaapkamer meer als 1000 euro moet kosten :) Boxen van 600 euro het stuk horen eerder thuis in de woonkamer dan op een slaapkamer. Tenzij je op je slaapkamer woont ;)

[ Voor 104% gewijzigd door Chevy454 op 08-01-2008 13:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• geldermalsen
  • Nu online
Oke dan ga ik voor losse componenten. Wat vinden jullie voor een slaapkamer een goede versterker? Hoeft niet veel vermogen wel DTS. Dan weet ik waar ik me een beetje op moet orienteren

[ Voor 16% gewijzigd door geldermalsen op 08-01-2008 13:33 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Chevy454 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:11:
Ikzelf ben zelf aan het orienteren voor mijn pa wiens ht op leeftijd is (versleten DVD speler van 13 jaar oud van 1500 gulden, das nog ouder als die van jou :P ).
De DVD standaard is volgens mij pas uit 1995 en de eerste DVD spelers kwamen dacht ik pas in 1996 op de markt. Heeft jou pa inderdaad een hele oude en wellicht ook wel heel bijzondere DVD speler ;)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:38:
De DVD standaard is volgens mij pas uit 1995 en de eerste DVD spelers kwamen dacht ik pas in 1996 op de markt. Heeft jou pa inderdaad een hele oude en wellicht ook wel heel bijzondere DVD speler ;)
Es nadenken, ding werd aanschaft toen ik in de klas 3IW zat, dat is euhm 7 + 4 jaar geleden, oké 11 jaar dus :+ Gecorrigeerd :)
geldermalsen schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:32:
Oke dan ga ik voor losse componenten. Wat vinden jullie voor een slaapkamer een goede versterker? Hoeft niet veel vermogen wel DTS. Dan weet ik waar ik me een beetje op moet orienteren
Hoeveel wil je uitgeven. Ik las in het onkyo topic dat de combinatie van de onkyo 605 met de HK HTS 7 of 11 zeer veel plezier geeft voor rond de 900 euro. Dus houd je een prijs in je gedachte met 10% marge en ga dan eens in de vele topics en op kieskeurig.nl neuzen.

Zelf heb ik de onkyo 505 (369 euro in de winkel, via het internet was hij gemiddeld ongeveer 30 euro (als je verzending meetelt) goedkoper maar kon ik geen advies van boxen krijgen, hdmi is daar enkel pass thru op!). Tel dan nog es 170 euro voor die pioneer DV-600 euro en je zit op ongeveer 500-550 euro. En dan nog de speakers. Ik zou zelf opteren voor de HT-S508 of HT-S990THX set. Daar zitten speakers bij en een nette versterker. Je moet je afvragen of je HDMI (pass thru of scaling) nodig hebt want dat kunnen die versterkers in die kitjes niet (heb ik niet nodig, laat dat door de DV-600 doen).

Kortom: denk eerst na wat je budget gaat zijn en vooral wat jouw noden zijn (5.1 of 7.1, hdmi of niet, hdmi upscaling of niet,...). De vele topics hier op GoT zijn wel een aanrader om te lezen ;) Je bent wel een weekend bezig :+

[ Voor 61% gewijzigd door Chevy454 op 08-01-2008 13:57 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• geldermalsen
  • Nu online
hdmi is niet nodig voorlopig. Ik heb besloten nog even mijn 2e dvd speler te gebruiken die bij mijn zus op de kamer staat. (Philips met harddisk) Dus hoef voor nu alleen nog maar een versterker en boxen. Weet iemand een goede webshop? Of heeft iemand nog goede type's voor mijn slaapkamer.
Hoeft niet hard tegaan als het maar lekkerder klinkt dan mijn tv
Pagina: 1