Toon posts:

LaCie Ethernet Disk installeren van sofware

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb even een vraag over de LaCie ehternet disk. Heb me suf gegoogled maar kan hier niets over vinden.
Door ruimtegebrek wil ik mijn oude pc niet meer vervangen voor een nieuwe (heb namelijk ook gewoon een laptop).
Hiervoor ben ik dus aan het kijken naar een Ethernet disk, die ik eigenlijk dus gedeeltelijk als vervanging wil gebruiken.

Weet dus niet of dit kan maar wat ik wil is op deze disk Windows installeren naast de gewone fileserver functionaliteit. Op deze windows wil ik dus gewoon in kunnen loggen met remote desktop vanaf mijn laptop.

Mijn vraag is dus of dit mogelijk is op deze manier met deze schijf of zijn hier betere/mooiere/elegantere oplossingen voor?

Alvast bedankt!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Je wilt dus eigenlijk een NAS. Én windows erop installeren. Feitelijk kom je dan gewoon aan een server, waardoor je toch weer aan je nieuwe PC komt :).

Er zijn zeer veel NAS oplossingen te vinden, die je zo out-of-the-box kunt gebruiken. Echter staat daar dan een eigen, vaak op linux gebaseerd, besturingssysteem op dat je niet zomaar kunt vervangen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sowieso zijn veel NAS-verhalen voorzien van te weinig CPU-power en te weinig "RAM" om uberhaupt een OS in de orde van grootte van Windows 98 te zouden kunnen ondersteunen. En wat Fauna al aangeeft; ander kom je in de categorie van servers terecht.

Op zich is dat ook geen rare optie; als je ziet wat sommige NAS_enclosures kosten, zou je er ook over na kunnen denken om een mooie barebone aan te schaffen met een paar grote HDD's. Dan wel lekker een OS installeren (voor noodgevallen ofzo) en dat ding in zo hoog mogelijke powersaving-mode in een kast proppen met een UTP-kabel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, thnx voor jullie antwoorden.
Mijn vermoeden was dus helaas toch juist en dan zal ik iets anders moeten gaan bedenken.
Een barebone zou dan zo dus een oplossing kunnen bieden maar die zijn meteen dan ook weer vrij groot en duur denk ik?

Iemand toevallig nog andere alternatieven?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:50:
Ah ok, thnx voor jullie antwoorden.
Mijn vermoeden was dus helaas toch juist en dan zal ik iets anders moeten gaan bedenken.
Een barebone zou dan zo dus een oplossing kunnen bieden maar die zijn meteen dan ook weer vrij groot en duur denk ik?

Iemand toevallig nog andere alternatieven?
Nou, alternatieven; als je kijkt naar groottes dan kom je in de volgorde NAS, barebone, ATX-kast ongeveer redelijk uit. Dus ja, als jij graag een OS wil kunnen installeren, ga dan minstens even op zoek naar barebone-info; uit je post lees ik dat je eigenlijk niet precies weet wat het is en maar gokt dat de groot & duur zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Goed nou ben ik me toch nog verder aan het oriënteren op de NAS oplossing, en ga ik dan dus toch wat meer met de laptop werken.

Nu ben ik dus wat prijzen aan het vergelijken van de Lacie 500 GB en kwam ik ook bij bol.com uit.

Tot mijn verbazing zag ik hier het volgende:

LaCie Ethernet Mini Disk 500GB > bol.com prijs: € 249,99 Klik
LaCie Ethernet Disk mini 500GB > bol.com prijs: € 229,00 Klik

Dit lijken voor mij dus gewoon 2 dezelfde schijven te zijn bij dezelfde sit met toch 20 euro prijsverschil??
Ik heb op deze verschillende namen gegoogled om te kijken of er iets van verschillen te ontdekken zijn maar ik heb niets kunnen vinden.

Weet iemand hier te vertellen of hier verschillen in zijn???

Thnx!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Er zit zo te zien weinig verschil in, behalve dat er één alleen voor de PC is, en de ander zowel voor PC als Mac.

Daaruit kan ik afleiden dat de eerste alleen een USB aansluiting heeft, en de tweede ook een firewire aansluiting.

[ Voor 46% gewijzigd door Fauna op 09-01-2008 11:51 . Reden: nevermind, ik kan niet lezen ]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een OS installeren op een NAS is volgens mij echt de plank mis slaan. Een NAS: Network Attachted Storage.

'k heb een NAS van LaCie aangeschaft maar zit met wat troubles, o.a. snelheid. Lees dit topic maar eens.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Pagina: 1