PDF writer met knop op knoppenbalk

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik maak al een tijdje gebruik van een gratis PDF writer (PrimoPDF), dit werkt prima. Als ik een document in Word heb gemaakt dan kies ik via printer de "PDF-printer" en wordt er een mooie PDF gemaakt.
Nu zag ik laatst dat er voor Office 2007 een soort van plugin is beschikbaar is dat je zo vanaf de knoppenbalk in Word een PDF kan maken. Dit zelfde kan ook gedaan worden met de betaalde versie van Adobe Acrobat Writer.

Is hiervoor ook een gratis alternatief? Dat ik zo vanaf de knoppenbalk op een icoontje kan klikken en de PDF gemaakt wordt?

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 17:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik heb hier print2pdf en office 2003 + symbool in de knoppenbalk. Ik gebruik echter meestal pdfcreator, dat werkt naar mijn mening sneller/logischer.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leuke vraag; ik heb dit een keer moeten uitzoeken voor een klant. Conclusie is/was:

er zijn enorm veel programma's die als export uiteindelijk een PDF-bestand creeeren. Deze programma's kosten niks tot honderden Euro's per licentie. Deze programma's zijn (in veel gevallen) te customizen/programmeren binnen de omgeving waarin je die wil gebruiken.

Vraag is dus eigenlijk: welke programma's heb je al gevonden die qua functionaliteit 99% tegemoet komen aan wat je wil en in hoeverre zijn ze opensource of goed ondersteund waardoor je middels macro's of andere scripting een knopje in Word kan toveren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
MAX3400 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:46:
Leuke vraag; ik heb dit een keer moeten uitzoeken voor een klant. Conclusie is/was:

er zijn enorm veel programma's die als export uiteindelijk een PDF-bestand creeeren. Deze programma's kosten niks tot honderden Euro's per licentie. Deze programma's zijn (in veel gevallen) te customizen/programmeren binnen de omgeving waarin je die wil gebruiken.

Vraag is dus eigenlijk: welke programma's heb je al gevonden die qua functionaliteit 99% tegemoet komen aan wat je wil en in hoeverre zijn ze opensource of goed ondersteund waardoor je middels macro's of andere scripting een knopje in Word kan toveren?
Ik gebruik nu PrimoPDF (gratis), deze voldoet prima. Voorheen had ik PDF995, maar hier krijg je telkens hinderlijke reclame popups te zien. Ik wil PDFcreator ook eens proberen (gratis).
Ik ben opzoek naar een freeware oplossing.