Ghost 10 blijft hangen na installatie nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:08
Zaterdag nieuwe HD in de kast gehangen (WD500AACS, GP), 3 partities gemaakt in XP Prof SP2.
Een van deze partities bedoelt om de image van C op te zetten via Ghost 10.
Helaas gaat dit om de een of andere reden niet meer. Wanneer ik Ghost zeg om een backup te maken van de C: op de G: (de partitie op de niewe HD) dan blijft deze hangen op 5%. Totaal geen HD activiteit.
Idem na herinstallatie. Toch werkt de nieuwe HD naar behoren in Windows, geen enkel probleem.
Ik krijg ook geen foutmelding van Ghost (of ik wacht niet lang genoeg, maar 45 minuten op 5% staan.. zonder enige activiteit vind ik lang). Voorheen werkte Ghost wel naar behoren als ik op dezelfde schijf een backup maakte. iemand enig idee?

Hi Ha Hopjesvla

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Probeer 's een uitgebreide scandisk te laten lopen vanuit Windows, zodat alle fouten eraf zijn.
Daarna nog eens Ghost proberen.

Enne, dien je niet 'clone disk to disk' te gebruiken in plaats van 'backup' in Ghost?
Een backup maakt een gecomprimeerd bestand op een andere schijf, een kloon-actie kopieert een partitie intelligent, zodat die op de nieuwe schijf direct te gebruiken is.

Overigens heb ik geen goede ervaringen met het klonen van een schijf naar een nieuwe PARTITIE.
Beter is om 1 op 1 te klonen, dus de nieuwe schijf wordt dan waarschijnlijk één partitie.
Die kun je dan resizen, en daarna nieuwe partities aanmaken in de gecreëerde lege ruimte.

[ Voor 36% gewijzigd door ByteDelight op 08-01-2008 10:53 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Hopjesvla79
mmm scandisk is idd nog een optie.
wat betreft het clonen: ik wil dus niet de C: overbrengen naar de G:, maar een backup hebben van de C: voor het geval ik de C: een keer moet formatteren. Dan de recovery cd erin doen en de backup weer terug zetten naar C:

Hi Ha Hopjesvla

• Hopjesvla79
gisteren i.e.g G: volledig getest, de andere drives alleen maar met chkdsk zonder andere parameters.
Kwamen er allemaal goed uit.
Ghost weer opnieuw geïnstalleerd (op vers systeem) en weer niets... Maakt wel een folder aan op de G schijf, maar blijft dan weer hangen op 5%. Na een uur wachten steeds niets. Ben ik soms ongeduldig? C: is maximaal 100GB, maar is vers dus niet eens volledig gebruikt. G: is ook iets van 80 GB.
Waar gaat het fout? Het werkte eerst wel...

Hi Ha Hopjesvla