Toon posts:

[Leopard] Bootcamp partitie aanmaken lukt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd kan ik geen bootcamp partitie maken (leopard) zonder de melding dat ik eerst alles moet backuppen ofzo omdat er een bestand is wat niet verplaatst kan worden...

Nu heb ik met Diskwarrior al in de bootfunctie van die cd de disk gerepared en gedaan.. ook een backup gemaakt met timemachine, het wil echter niet lukken..

ook kan ik dmv google geen passende oplossing vinden behalve dat ik een backup meot maken, de disk formatteren en backup terugzetten

hebben jullie dit al eens opgelost? zoja, welke programma's zijn er gebruikt en is er geen minder drastische oplossing mogelijk?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik ken diskwarrior verder niet, maar je zou eventueel kunnen proberen te starten met de opstart cd van leopard en daar met het schijfhulpprogramma de schijfbevoegdheden en schijf zelf controleren en herstellen indien nodig.

Maar ik denk dat diskwarrior eigenlijk het zelfde doet, maar wie weet helpt het toch.

Verwijderd

Topicstarter
ja hij controleert en repareerd idd de schijfbevoegdheden.., het stomme is dat het eerst wel kon.. partitie maken voor bootcamp.

maar toen ik de schijfindeling niet wijzigde kon ik windows niet installeren(had de manual niet gelezen)

toen heb ik dus eerst de partitie weer terug gezet waarna ik nu niet meer de partitie kan aanmaken..

beetje vaag misschien, maar kan ook nergens een goedwerkende oplossing vinden dus.. (diskwarrior werkt wel mooi trouwens bij boot vanaf de diskwarior cd-rom :) ) vanzichzelf sprekende interface ook..

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Na opstarten van Bootcamp zegt het dat de opstartschijf niet in partities gedeeld kan worden of hersteld als een partitie.
Maak een reservekopie en formatteer als een volume en zet gegevens terug en voor bootcamp opnieuw uit.

Maar na het wissen van me schijf als mac os journaled en met timemachine alles terug gezet zegt bootcamp hetzelfde.

Weet iemand hier een oplossing voor?(bijna niks op google voor te vinden)

Verwijderd

Topicstarter
exact, google zegt hier weinig over!! en om nou m'n harde schijf te formatteren en daarna weer backup terugzetten..?

lijkt me erg omslachtig (het schijnt te komendoor een bestand in de apple partitie die gelocked is en kan bootcamp dus geen ruimte creëren voor de windows partitie...)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Ik heb hetzelfde gehad met Leopard. Aangezien ik ook geen oplossing kon vinden (en nog een aantal andere probleempjes had met Leopard) heb ik een reinstall gedaan.

Dat lost het probleem op en ook Leopard lijkt nu een stuk beter te werken, waarbij een aantal kleine irritaties weg zijn. Ik kon dus daarna prima een bootcamp partitie aanmaken en Windows installeren. Het is wat omslachtig, maar het is iig wel een oplossing :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik heb het opgelost door me schijf te wissen in schijfhulpprogramma (wel opstarten via Mac osx installatie cd dan naar schijfhulpprogramma) Kies voor mac osx uitgebreid journaled want hij stond op ms dos nog wat. Bij opties ergens kon ik kiezen uit een van de drie keuzes voor GUA ofzoiets. Dat is voor intel procesoren, want de andere twee zijn voor ppc's en nog wat. Dan via timemachine weer alles terugzetten zo kon ik bootcamp weer starten en een partitie maken.

Hoop dat het ook voor jouw werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dit weekend eens proberen, maar wil dan eerst een grotere hardeschijf denk ik...
Pagina: 1