Laptop met seriele poort

Pagina: 1
Acties:
  • 2.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe notebook met seriele poort voor het bedrijf hier... Ik heb me al een ongeluk gezocht, maar het lijkt een onmogelijke opdracht. De enkeling die ik nog tegenkom is meteen weer extreem uitgebreid en duur. We hebben niets aan een zware 17" notebook met een ubergrauser processor en 2GB geheugen voor extra veel euri...

Er zijn vast meer zakelijke gebruikers hier die met deze vraag geworsteld hebben... Overigens een USB->serieel convertor is geen oplossing. Dit werkt gewoonweg niet met de software die erop moet komen...

Het merk maakt niet zoveel uit, ik heb zelf gezocht bij HP, Toshiba, Dell, IBM.....

Samenvatting:
- Simpele laptop
- Seriele poort
- Draagbaar
- Betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Waarom geen simpele laptop met een PC Card of PCExpressCard RS-232? Aan USB -> RS-232 controllers zou ik ook niet beginnen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-08 12:57
Je moet echt geluk hebben wil je er zo een vinden.

USB mag dan wel geen oplossing zijn, maar heb je al aan een PCMCIA / ExpressCard gedacht? Daar heb je ook RS232 adapters van. Deze werken meestal wel.

edit: Te laat

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 08-01-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een nieuwe laptop met seriele poort? Die zal waarschijnlijk speciaal moeten worden gemaakt, dus vergeet dat betaalbaar maar. Je kunt beter de tweedehandsmarkt afzoeken voor oudere laptops, bijvoorbeeld de Dell Inspiron 510m had nog een seriele en parallele poort, en toch een Pentium M725 en 512 Mb-1 Gb RAM. Doe eventueel een ruiltje met iemand die zo'n laptop heeft, waar je die persoon een nieuwe budgetlaptop geeft.

Heb je al contact opgenomen met bedrijven ipv te zoeken op hun sites? :)

Edit: de hierboven/onder genoemde PC-Card oplossing is ook een goed idee, en relatief goedkoop eerst te testen :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 08-01-2008 09:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn schoonvader heeft in zijn oude laptop deze PCMCIA adapter gebruikt. Deze werkte perfect samen met zijn autodiagnose software, welke ook erg kritisch waren met de RS-232 poorten.

Voor de ExpressCard hebben ze deze.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Stupid me... Ik heb niet aan een PCMCIA kaart gedacht... Dat zou een goede oplossing kunnen zijn, maarrrr... loop ik dan niet tegen dezelfde problemen aan bij oude meuksoftware?

@gambieter... Ik kom ze nog wel tegen nieuw, maar dan zijn het vaak niet te tillen tegels met vele GB's geheugen, enorme harde schijven en rauwe videokaarten... Kortom, niet echt geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wolly_a schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:58:
@gambieter... Ik kom ze nog wel tegen nieuw, maar dan zijn het vaak niet te tillen tegels met vele GB's geheugen, enorme harde schijven en rauwe videokaarten... Kortom, niet echt geschikt.
En wat is er mis met tweedehands/refurbished? Je geeft niet aan wat precies de functie gaat zijn of welk programma het om gaat (DOS of Windows?), en dan is het moeilijk om specifieker advies te geven :)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 08-01-2008 10:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 12-08 18:28
Dell Latitude D630

14,1" (dus draagbaar)
Vanaf 799 euro ex BTW/verzendkosten (dus betaalbaar)
Simpel, snel, en met een serial port.

Dell Latitude D520

15" en 2,68KG (iets minder draagbaar)
Vanaf 539 euro ex. BTW/verzendkosten (nog betaalbaarder)
Simpel, snel, en met serial port.

Om maar wat te noemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Laatst online: 10-08 12:57
Nee, je loopt waarschijnlijk niet tegen dezelfde problemen aan.

Een RS232 USB converter maakt via drivers een virtuele poort aan in Windows. Dit leid soms tot problemen als de software geen gebruik maakt van de juiste Windows API's maar de poort direct probeert aan te spreken op één van de hardware adressen waar RS232 poorten normaal zitten.

In tegenstelling tot USB converters, zitten PC cards / PCMCIA kaarten / Express Cards direct op de PCI / ISA bus. Als software de poorten probeert aan te roepen via de hardware adressen vinden ze dus de kaart en loopt het verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@ The Realone... Rare jongens daar bij Dell met hun vage website... Ik had deze notebooks ook gezien, maar bij de specificaties staat de seriele poort bij optionele uitbreidingen, dus ik ging uit van een USB convertortje ofzo... Op het mooie 3D plaatje daarentegen zie ik wel een seriele poort op de achterzijde... Ik zal het eens navragen of het nu wel of niet is...

Het overigens om enkele programma's onder Windows XP en wat DOS toepassingen die ook werkend te krijgen zijn in de DOS box van XP. De laptop die we altijd gebruikten is onlangs overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 12-08 18:28
Verkeerd begrepen denk ik. Het staat onder "Uitbreidingsmogelijkheden" o.i.d. Dat wil dus zeggen dat het onderstaande erop zit om uit te breiden. De serial port is een uitbreidingsmogelijkheid aangeven je daar iets op aan kunt sluiten. ;)

EDIT:

Nu ik iets beter kijk staat het er wel enigzins vreemd ja, aangezien onder hetzelfde kopje ook opties voor branders en docking staan.

[ Voor 23% gewijzigd door The Realone op 08-01-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Heb even gebeld en het schijnt er echt op te zitten... Dan zijn dit aardige mogelijkheden! Case solved! Ok people, move along. There's nothing to see here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De compaq presario r3000 hebben ook seriele poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Thandor

SilverStreak

Kwestie van goed zoeken en navragen (zeker bij dit soort dingen). Dergelijke bedrijven zijn waarschijnlijk niet vies van een nette mail met daarin de vraag of een bepaalde soort notebook een seriële poort heeft :).

Gezien dit topic eigenlijk een 'welke moet ik nemen?'-topic is gaat het op slot. Zie het CSL Beleid waarin aangegeven staat dat deze niet wenselijk zijn :).

[ Voor 27% gewijzigd door Thandor op 08-01-2008 16:55 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.