Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik vond 'm briljant, mijn baas wat minder. Vanmorgen stonden ze bij de ingang van de Van Nelle ontwerpfabriek (waar dus alleen maar ontwerp- en internetbedrijven zitten) ontbijtkoek uit te delen onder het mom van: "Heeft u zin in een snelle Jelle?". Natuurlijk heb je daar zin in. Op de verpakking prijkt een sticker van Netbytes welke op zoek is naar projectmanagers en web ontwerpers.

Een bijzonder creatieve en brutale manier om jezelf onder de aandacht te brengen van duizenden potentiele nieuwe medewerkers :). Iemand nog meer sterke voorbeelden?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Collega van me is binnengehaald na een etentje met een VP die heel tevreden was over samenwerking in een project. Overigens had die VP wel eerst bij z'n oude werkgever gemeld dat 'ie zich bij hem gemeld had, want hij verbaasde zich er al over dat 'ie ineens weinig nieuwe projecten aan kon pakken bij z'n oude toko. Toen maakte de VP een "offer he couldn't refuse". Gelukkig heb ik niets met de man van doen gehad en hij is nu andere "possibilities aan het exploren", zoals dat zo mooi gezegd wordt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

SeatRider schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:14:
Ik vond 'm briljant, mijn baas wat minder. Vanmorgen stonden ze bij de ingang van de Van Nelle ontwerpfabriek (waar dus alleen maar ontwerp- en internetbedrijven zitten) ontbijtkoek uit te delen onder het mom van: "Heeft u zin in een snelle Jelle?". Natuurlijk heb je daar zin in. Op de verpakking prijkt een sticker van Netbytes welke op zoek is naar projectmanagers en web ontwerpers.

Een bijzonder creatieve en brutale manier om jezelf onder de aandacht te brengen van duizenden potentiele nieuwe medewerkers :)
Ik vind het een bijzonder achterbakse en grove manier, geen haar beter dan je concurrent bellen en dan een baan aanbieden aan wie je ook aan de telefoon krijgt of flyeren met je vacatures bij je directe concurrenten. Zwaar laag bij de gronds en not done, en ik had de politie gebeld als ze bij mij voor de deur stonden wegens lokaalvredebreuk, en vervolgens de rechtshulp wegens potentiele schade.

Professionele website nodig?

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik vraag me af wat een recruiter zo denkt te krijgen, geeft eerlijk gezegd wel een beetje aan wat de kwaliteit van die tent is. Voor hetzelfde geld belt een intern of de boekhoudster op of ze daar ook intresse in hebben. Verder zoals aangegeven, redelijk not-done imo om zo mensen proberen te paaien, dat ze zoiets op een werk-beursje ofzow doen kan ik nog wel begrijpen maar bij een bedrijvenpand...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar toch zou ik zeggen, waarom niet?

Je ziet zo vaak tegenover een supermarkt of een tankstation een reclamebord van een concurrent staan. Je moet vissen daar waar de meeste potentiële "prooien" zijn. Als een ander bedrijf betere arbeidsvoorwaarden heeft waardoor het mensen wegtrekt bij de concurrent is dat niet wegens de "agressieve" marketing maar wegens de betere arbeidsvoorwaarden. De concurrent kan daarop natuurlijk reageren door hun arbeidsvoorwaarden te verbeteren zodat de mankracht niet wegstroomt. Lijkt mij gezonde marktwerking.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• curry684

curry684

Dus ik mag ook jouw vrouw naaien om 'r duidelijk te maken dat ik een betere minnaar ben dan jij? :?

Dat het mogelijk en potentieel effectief is staat buiten kijf, we hebben het erover dat het walgelijk, laag en not done is.

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 08-01-2008 10:48 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Naar mijn mening reageren op zulke actie toch "slechts" de personen die al niet zo heel veel binding met het bedrijf (meer) hebben. Hoe graag zou je die zelf binnen willen houden?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sorry curry maar de recruitement actie in kwestie kan je niet vergelijken met iemands vrouw naaien. Meer als met haar flirten. Natuurlijk zou ik daar niet blij mee zijn, maar als mijn vrouw happy is zal ze sowieso niet op die flirt ingaan. Als ze twijfels heeft misschien wel maar dan is er sowieso iets mis met ons huwelijk...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Coach4All schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:50:
Naar mijn mening reageren op zulke actie toch "slechts" de personen die al niet zo heel veel binding met het bedrijf (meer) hebben. Hoe graag zou je die zelf binnen willen houden?
... en vanaf de andere kant gezien, hoe graag wil jij mensen recruteren die voor een ontbijtkoek jobhoppen? Die zijn ook zo bij jou weer weg voor een broodje shoarma!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Mx. Alba schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:53:
[...]
... en vanaf de andere kant gezien, hoe graag wil jij mensen recruteren die voor een ontbijtkoek jobhoppen? Die zijn ook zo bij jou weer weg voor een broodje shoarma!
Dat is inderdaad mogelijk, tenzij jij ze natuurlijk super tevreden weet te houden.
Ik doelde vooral op mensen die al weken/maanden er over denken om een nieuwe uitdaging te zoeken. Je wilt niet weten hoeveel mensen moeite hebben met die eerste stap, maar deze graag zetten als iemand hun plots bij het handje pakt. :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:02

djiwie

Wie?

Potver, plakje ontbijtkoek misgelopen (werk ook in de Van Nelle Ontwerpfabriek, maar vandaag vrij) :P
Even serieus: best brutaal eerlijk gezegd. Wat Coach4All en Reyn Eaglestorm al zeggen: de mensen die vanwege een plakje ontbijtkoek al willen switchen van baan zijn ook zo weer weg bij een ander bedrijf...

• curry684

curry684

Mx. Alba schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:52:
Sorry curry maar de recruitement actie in kwestie kan je niet vergelijken met iemands vrouw naaien. Meer als met haar flirten.
Maar dan wel bij jou thuis aan de deur. Met een ondubbelzinnige uitnodiging om bij mij te komen wonen.

Daar krijg je bij de gemiddelde man ook een hengst voor tegen je kop, in tegenstelling tot een vriendelijk knipoogje bij kassa van de supermarkt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er anders aan face to face werven onder het geniet van een Snelle Jelle of anderszins "persoonlijke benadering"? Of voelt men zich veiliger als je je CV half anoniem op Monsterboard kwijt kan en tientallen recruiters in je mail of aan je telefoon krijgt?

Beide gevallen: je omgeving kan opmerken dat je heel misschien lonkt naar een andere werkgever.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• djiwie

djiwie

Wie?

Als je je CV op Monsterboard plaatst ben je tenminste zelf op zoek naar een andere baan (want anders zou je dat niet doen). Recruiters die voor de deur van je werk gaan werven proberen je over te halen bij hen te werken, ook al ben je niet op zoek naar een andere baan.
Het is dus niet hetzelfde IMHO.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

djiwie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:04:
Als je je CV op Monsterboard plaatst ben je tenminste zelf op zoek naar een andere baan (want anders zou je dat niet doen). Recruiters die voor de deur van je werk gaan werven proberen je over te halen bij hen te werken, ook al ben je niet op zoek naar een andere baan.
Het is dus niet hetzelfde IMHO.
Mwhoa... Waarom niet? Als jij nu tevreden bent met je baan, is er toch niets mis om je CV op MB te zetten en te kijken wat voor aanbiedingen je krijgt? Zelfde geldt een beetje vor Jelle; je krijgt een aanbieding maar zonder enige verdere verplichtingen.

Het voordeel van de Jelle is dat je sneller of met minder moeite erachter kan komen wat nou echt de boodschap is die ermee bedoeld wordt; bij MB moet je nog inloggen, zoeken, bellen/mailen etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 21:06

Bob

Wat is hier zo walgelijk aan? Ik volg even niet, werknemers worden dagelijks weggevist en er is een enorm tekort aan werknemers in de ICT wereld. Wat moeten de HR mensen anders doen? Wekelijks op vergadering blijven zeggen: 'nee sorry niemand gevonden, iedereen zal weer overuren moeten doen.'?
Het staat iedereen nog steeds vrij om het een dwaas bedrijf te vinden en er niet bij te gaan werken.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daarbij komt dat je een arbeidscontract niet echt kan vergelijken met een huwelijk. Een arbeidscontract is niet "till death do us part" ;)

• djiwie

djiwie

Wie?

MAX3400 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:06:
Het voordeel van de Jelle is dat je sneller of met minder moeite erachter kan komen wat nou echt de boodschap is die ermee bedoeld wordt; bij MB moet je nog inloggen, zoeken, bellen/mailen etc.
Ik vind een bedrijf dat mij probeert binnen te halen met plakjes ontbijtkoek nou niet erg vertrouwenswaardig overkomen, en de enige boodschap die ik er uit haal is "wij hebben mensen nodig en snel ook". Het zegt niets over het bedrijf, behalve dan dat ze brutaal (laten) recruiten.

Afzoeken van CV's op een site als Monsterboard vind ik een beter geschikt kanaal om mensen te vinden. Het bedrijf weet wat je kan en wil, jij als potentiële werknemer laat weten dat je geïnteresseerd bent in een andere baan en dat een bedrijf - als het je benadert - je tenminste wil hebben vanwege je kwaliteiten.
Mx. Alba schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:10:
Daarbij komt dat je een arbeidscontract niet echt kan vergelijken met een huwelijk. Een arbeidscontract is niet "till death do us part" ;)
Nee, maar als ik het naar mijn zin heb bij het bedrijf waar ik nu werk en dus niet weg wil hoeven ze mij ook niet te benaderen :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

djiwie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:22:
Nee, maar als ik het naar mijn zin heb bij het bedrijf waar ik nu werk en dus niet weg wil hoeven ze mij ook niet te benaderen :)
Je hoeft toch ook die koek niet aan te nemen? Of je neemt hem wel aan, peuzelt hem lekker op, en gooit het papiertje weg zonder er verder op in te gaan. Geheel vrijblijvend.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57
Ikzelf word regelmatig benaderd door andere bedrijven via telefoon. Meestal biedt men mij lokkertjes aan zoals gratis toegang tot één of ander evenement, pretpark,... waar zij uiteraard prominent aanwezig zullen zijn die dag.

Sommige bedrijven zijn volhardend en herhalen dit ritueel bij elk nieuw 'job event' dat ze organiseren,
anderen hebben het na één keer al door dat ik op dit moment niet op zoek ben naar een nieuwe uitdaging.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Haha, ik heb dus ook zo'n koek gehad, heerlijk opgepeuzeld en net de verpakking uit de vuilnisbak gevist om de sticker te bekijken. Helemaal niet gezien dus.

En ze delen maar uit hoor, heb een prima baan en ben niet op zoek. Wat mij betreft staat elke mogelijke nieuwe werkgever hier dagelijks voor de deur te flyeren. Zolang ik tevreden ben, ben ik er niet gevoelig voor.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:52:
Haha, ik heb dus ook zo'n koek gehad, heerlijk opgepeuzeld en net de verpakking uit de vuilnisbak gevist om de sticker te bekijken. Helemaal niet gezien dus.
En de vraag is nu natuurlijk, zijn wij collega's :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ik snap de fus niet zo. Persoonlijk contact is eng ofzo? Of vind je de Volkskrant ook laag omdat ze folders uitdelen bij universiteiten waar wellicht wel NRC lezers rondlopen? Die mensen van de kankerbestrijding die bij me aanbellen omdat ze me misschien overhalen te doneren terwijl mijn vaste gift normaal gesproken richting astmafonds gaat?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:35:
Ik snap de fus niet zo. Persoonlijk contact is eng ofzo? Of vind je de Volkskrant ook laag omdat ze folders uitdelen bij universiteiten waar wellicht wel NRC lezers rondlopen? Die mensen van de kankerbestrijding die bij me aanbellen omdat ze me misschien overhalen te doneren terwijl mijn vaste gift normaal gesproken richting astmafonds gaat?
Dat is toch anders? Ten eerste heb je het dan over klanten in plaats van werknemers. Ten tweede doet de Volkskrant of astmafonds niet voor de deur van de concurrent.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, maar het zegt veel over een bedrijf. Een bedrijf wat zo`n moeite moet doen om personeel te vinden, zal wel niet goed zijn denk ik dan...

Ik heb zelf ook gewerkt bij een deta/w&s bureau. Daar waren ook allerlei vergaderingen wat voor acties ze wel niet uit konden halen om personeel te vinden. Meestal kwamen er alleen maar reacties van de mindere werknemers en jobhobbers. De mensen die echt goed zijn worden wel persoonlijk gebeld.

Als je een goed bedrijf hebt moet je niet bang zijn voor zulke acties. Een goed bedrijf stuurt zulke mensen dus ook niet weg bij hun poorten. Dus opzich schudt zo`n actie het managment wel weer even wakker, wees daar blij om. :P

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verstandig. Het eerste doel bij een promotie is zorgen voor positieve naamsbekendheid bij je doelgroep. Dit helpt daarbij, meer dan een billboard.

Reflecteert het negatief op een bedrijf? Bedrijven die het goed doen en snel groeien, hebben ook personeel nodig.

@curry: succes met het bellen van de politie en je advocaat. Lokaalvredebreuk telt pas als ze op jouw terrein staan. Schadevergoeding kan alleen op basis van een contract of onrechtmatige daad. Zijn plegen geen contractbreuk, overtreden geen wet, dus veel succes. Bovendien kun je niets met potentiële schade, tot er (aantoonbare) schade is is er sowieso geen onrechtmatige daad.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1