Toon posts:

[WinXP] Meerdere netwerk drives mappen.

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een ClarkConnect 4.1 servertje draaien met daarop Samba, daarop zijn verschillende gebruikers aangemaakt met ieder hun eigen share. Zowel vanaf het internet als LAN benaderbaar.

Wanneer ik probeer de netwerkdrives te mappen gaat het 1 keer goed en daarna krijg ik deze melding wanneer ik NET USE probeer te gebruiken.

net use z: \\GATEWAY\tvs ******** /USER:tvs /persistent:yes
De drive word netjes gemapped

net use y: \\GATEWAY\mvs ******** /USER:mvs /persistent:yes

Multiple connections to a server or shared resource by the same user, using more
than one user name, are not allowed. Disconnect all previous connections to the
server or shared resource and try again..

Ik ben op dat moment dus aan het proberen voor iedere user op de server, op mijn pc een netwerk drive te maken. Zodat ik makkelijk de files kan plaatsen verwijderen etc etc. Heb het al geprobeerd via NET USE en via de wizard onder deze computer (rechtsklik). In alle gevallen krijg ik het niet voor elkaar meer dan 1 drive te mappen. Is hier een workaround voor, google en de search gaven mij geen uitkomst, maar daarbij moet ik wel bekennen dat ik geen meester van de search ben :P .

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Kan je aangeven waarom je per map'/share een (andere) user wil gebruiken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:16:
Kan je aangeven waarom je per map'/share een (andere) user wil gebruiken ?
We hebben hier 3 computerende gezinsleden met allemaal hun eigen voorkeur voor muziek ed, plus op die server komen straks bestanden te staan die ik met mijn vrienden wil delen. Dan is het wel zo handig om alles een beetje gescheiden/opgeruimd te houden dacht ik.

Verwijderd

En d.m.v. een batchbestandje te draaien wanneer de user inlogd is niet mogelijk? (Doe even een wilde gooi :$)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:21:
En d.m.v. een batchbestandje te draaien wanneer de user inlogd is niet mogelijk? (Doe even een wilde gooi :$)
Dan gebeurd er hetzelfde, 1 mapping correct, daarna dezelfde foutmelding |:( .

Dan doe je hetzelfde als handmatig in de prompt intikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 09:25 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vermoed dat je iets wilt, wat niet mogelijk is. Al zoekende vind ik veel mensen met hetzelfde probleem, maar geen enkele oplossing.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• lier
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Maar je wil de mappings aanmaken per gezinslid...toch ?

Wat je nu doet:

Per gezinslid ga je mappings met de shares maken met verschillende credentials (gebruikersnamen). Pas je script aan zodat alle gezinsleden met één gebruikersnaam de netwerkmapping aanmaakt.

code:
1
2
net use z: \\GATEWAY\tvs ******** /USER:[b]gezinslid1[/b] /persistent:yes
net use y: \\GATEWAY\mvs ******** /USER:[b]gezinslid1[/b] /persistent:yes
pven schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:27:
Ik vermoed dat je iets wilt, wat niet mogelijk is. Al zoekende vind ik veel mensen met hetzelfde probleem, maar geen enkele oplossing.
Als mijn aanname juist is, is er ook geen enkele reden om dit te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door lier op 08-01-2008 09:29 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:27:
Ja ik dus ook, ik dacht laat ik dan maar een topic openen, misschien komt er nog iets uit waar iedereen wat aan heeft :P .

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:27:
Maar je wil de mappings aanmaken per gezinslid...toch ?

Wat je nu doet:

Per gezinslid ga je mappings met de shares maken met verschillende credentials (gebruikersnamen). Pas je script aan zodat alle gezinsleden met één gebruikersnaam de netwerkmapping aanmaakt.

code:
1
2
net use z: \\GATEWAY\tvs ******** /USER:[b]gezinslid1[/b] /persistent:yes
net use y: \\GATEWAY\mvs ******** /USER:[b]gezinslid1[/b] /persistent:yes

[...]

Als mijn aanname juist is, is er ook geen enkele reden om dit te doen.
O wacht even zo kan het natuurlijk ook, ik dacht het simpel te doen :P .

ClarkConnect heeft een mooie module die wanneer je een gebruiker aanmaakt in de web interface. Meteen een netwerk share voor die user opzet, dus ik wou eigenlijk gewoon direct naar die share mappen en daarvoor de credentials van die users gebruiken.

Jij bedoelt dus dat ik voor 1 gebruiker verschillende shares aan moet maken en die dan gewoon mappen?

EDIT:
Ik weet niet of ik hierin duidelijk was, ik probeer alle shares op 1 computer (de mijne) te mappen voor het beheren van de inhoud.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 09:36 ]

Verwijderd

Is het dan niet makkelijker 1 share aan te maken met daarop de verschillende profiel mappen? Share en NTFS permissions setten, jezelf admin aanhouden en geregeld?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:42:
[...]

Is het dan niet makkelijker 1 share aan te maken met daarop de verschillende profiel mappen? Share en NTFS permissions setten, jezelf admin aanhouden en geregeld?
Wat bedoel je precies?
Op de server 1 share maken met daarin voor iedere user een eigen map, met daarop het user specifiek wachtwoord? Dan moet je 2 wachtwoorden invoeren, ik weer bijna zeker dat windows dat niet doet, en met de permissions klooien werkt niet handig als er van buitenaf ook mensen op moeten kunnen. Dat zijn de pcs/laptops waar ik niets over te zeggen heb.

EDIT
Of ik moet iedereen dezelfde share toekennen, en erop vertrouwen dat ze niet elkaars spullen gaan lopen wissen/verplaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 09:47 ]

• LinuZZ
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:45:
[...]

Wat bedoel je precies?
Op de server 1 share maken met daarin voor iedere user een eigen map, met daarop het user specifiek wachtwoord? Dan moet je 2 wachtwoorden invoeren, ik weer bijna zeker dat windows dat niet doet, en met de permissions klooien werkt niet handig als er van buitenaf ook mensen op moeten kunnen. Dat zijn de pcs/laptops waar ik niets over te zeggen heb.

EDIT
Of ik moet iedereen dezelfde share toekennen, en erop vertrouwen dat ze niet elkaars spullen gaan lopen wissen/verplaatsen.
als ik het goed begrijp wil je hetvolgende:

x aantal users met een directory,

de mensen moeten in deze directory kunnen werken
jij wil alle directory's bekijken

de oplossing is simpel.

je maakt de directory aan per user,
op deze map geef je rechten aan de user,
op deze map geef je rechten aan jezelf

je mapt de drive van de user op de pc van de user,
je mapt alle drives op je eigen pc, met je eigen credentials

edit:

wat Whizkid bedoeld is dat je een map aanmaakt, bijvoorbeeld Data, deze map share je, en geef je jezelf rechten,

onder deze map maak je subdirectory's aan geshared, en daar geef je rechten aan je gebruikers

[ Voor 9% gewijzigd door LinuZZ op 08-01-2008 09:57 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

[...]

Wat bedoel je precies?
Ja, dat is dan lastig. Waar ik op doelde is een beetje de MS- theorie: profile mappen en 'home'-data als het ware. Iedere User krijgt zijn eigen profielmap (IE history etc.) en daarnaast koppel je een share aan de loginnaam van de gebruiker dat wanneer deze inlogd zijn homedrive gekoppeld krijgt. Beheer hou je er zelf altijd over omdat de 'server' onder jouw beheer valt
[...]

EDIT
En daar mag je nooit vanuit gaan. No offence, maar het blijven gebruikers, die klikken echt wel wat rond ;)

[EDIT]
Dat dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuZZ schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:54:
[...]

als ik het goed begrijp wil je hetvolgende:

x aantal users met een directory,

de mensen moeten in deze directory kunnen werken
jij wil alle directory's bekijken

de oplossing is simpel.

je maakt de directory aan per user,
op deze map geef je rechten aan de user,
op deze map geef je rechten aan jezelf

je mapt de drive van de user op de pc van de user,
je mapt alle drives op je eigen pc, met je eigen credentials
Ben hier ondertussen mee bezig, bedankt voor de input allemaal, dit is de oplossing _/-\o_ .
Soms heb je van die momenten waarop je denkt, mmmmm dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:56:
[...]

[...]

En daar mag je nooit vanuit gaan. No offence, maar het blijven gebruikers, die klikken echt wel wat rond ;)
Ja dat was dus ook mijn bezwaar tegen die opzet :P .

EDIT
Ik ga nu werken jullie horen straks van me of het allemaal goed gegaan is, en of er nog evt vragen zijn :P .

EDIT
Nou het werkt allemaal naar behoren, wat ik nu dus heb gedaan is het volgende (voor het nageslacht :P ).
Ik heb CC voor iedere user een eigen share laten maken zoals standaard gebeurd, daarna heb ik tvs (mijn data accountje) toegangsrechten gegeven voor al deze shares in de /home/ directory.
Nu als batchfiletje in de startup map van mijn computer gezet.

Batch bestandje:

net use z: \\SERVERNAAM\tvs wachtwoord /USER:gebruikersnaam /persistent:no
net use y: \\SERVERNAAM\avs wachtwoord /USER:gebruikersnaam /persistent:no
net use x: \\SERVERNAAM\jve wachtwoord /USER:gebruikersnaam /persistent:no
net use w: \\SERVERNAAM\mvs wachtwoord /USER:gebruikersnaam /persistent:no
net use v: \\SERVERNAAM\nho wachtwoord /USER:gebruikersnaam /persistent:no
net use u: \\SERVERNAAM\sva wachtwoord /USER:gebruikersnaam /persistent:no

Presistent uitgezet, want anders begint hij iedere keer te zeuren over disconnected network drives.
Meteen ook de reden dat hij nu als opstart batchje staat.

Bedankt voor de hulp allemaal

EDIT:
ja nog een ja :P .

Er is een probleem ontstaan in Deze Computer, zodra ik deze open met de netwerkdrives gemapped duurt het eeuwigheden voordat iets reageert. Als explorer niet eerst vastloopt |:( . Wanneer ik de drives open vanuit het startmenu (ik heb Deze Computer als menu ingesteld) werkt alles naar behoren ik kan zowel lokaal als remote gewoon benaderen en het werkt allemaal lekker vlot. Ik heb voor de zekerheid het ''automatisch zoeken naar netwerkmappen'' in Mapopties uitgezet maar dat maakt geen verschil.

Kunnen jullie mij nog een keertje helpen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 22:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:57:
[...]

Ben hier ondertussen mee bezig, bedankt voor de input allemaal, dit is de oplossing _/-\o_ .
Soms heb je van die momenten waarop je denkt, mmmmm dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.

[...]

Ja dat was dus ook mijn bezwaar tegen die opzet :P .
Top, suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Schopje, zie vorige post.

/edit
Het probleem heeft zichzelf ondertussen opgelost. Ben er nog niet achter wat het nu was, heb namelijk niets meer vananderd.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 01:54 ]

Pagina: 1