Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MySQL] ODBC driver error (10060)

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:47
Ik wil met de mysql ODBC 3.51 Driver connecten naar een database gehost bij mij server provider.

Nu heb ik het volgende ingevuld

Naam van de verbinding (optioneel)
Host naam
Gebruikersnaam
wachtwoord
Database naam

Tevens heb ik mijn ip adres toegevoegt bij de 'allowed hosten' onder database eigenschappen bij de server .

Echter bij het maken van de testverbinding, krijg ik onderstaande foutmelding:

[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Can't connect to MySQL server on 'Server naam' (10060)

Mijn windows firewall is ook uitgeschakelt, dus daar kan het niet aan liggen.

Nu is het in het verleden al wel eens gelukt een goede verbinding te maken. Zie ik misschien wat over het hoofd dit keer...graag jullie reactie

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Waar voor mysql server is het? Een server die te tot je beschikking krijgt via een webhosting pakket of een mysql server die je zelf beheerd?
De meeste webhosting providers maken de database server alleen over lan toegankelijk ter beveiliging dus in het eerste geval zou dat de reden kunnen zijn.

• knackje
Het is idd een mysql server die ik ter beschikking heb van een webhosting pakket. Maar als ze alleen over lan toegangelijk zouden zijn. Hoe kan je de db dan gebruiken?

Tips zijn welkom...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

knackje schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:48:
Het is idd een mysql server die ik ter beschikking heb van een webhosting pakket. Maar als ze alleen over lan toegangelijk zouden zijn. Hoe kan je de db dan gebruiken?

Tips zijn welkom...
Via PHPMyAdmin of SSH tunnel.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• knackje
Ze blocken odbc connecties van buiten af... heeft met wel 3,50 gekost aan bellen maar nu weten we dus meer. Bedankt voor jullie hulp...