[PS] Review is een rant

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
http://tweakers.net/productreview/5990/netgear-wnr854t.html

Ik quote de eerste alinea van de review:
LET OP! LET OP! LET OP! Koop dit produkt NIET!!

Sorry voor de schreeuwerige kop, maar ik kan niet genoeg benadrukken dat je dit produkt NIET moet kopen. Dit produkt gaat namelijk dood na een maand of 6 gebruik en het kost je altijd geld voor RMA. Google op 'netgear WNR854t dead' voor talloze mede slachtoffers.
Review eindigt ook met:
Ik hoop dat een eventuele moderator eerst eventjes de moeite doet om te bevestigen wat ik hier schrijf voordat ie het bij voorbaat delete omdat het niet aan de regels zou voordoen. (neem gerust contact met me op voor meer info)
Verder geeft de gebruiker ook nog een voldoende voor de betrouwbaarheid bij de 'balkjes' bovenin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Aan de reviews te zien die de gebruiker aanhaalt en door te googlen op verschillende steekwoorden moet ik tot te conclusie komen dat hij/zij waarschijnlijk gelijk heeft... Het kan wat minder schreeuwerig, dat is waar, maar het is op zich wel onderbouwd met verchillende bronnen imho.

Ik denk dat deze gebruiker probeert te waarschuwen op een wat ongelukkige manier. Misschien is wat editwerk op zijn plaats?

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan de gebruiker natuurlijk ook gewoon een topic op GoT maken en geen review. Het lijkt me niet dat het review platform voor zoiets bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Wokkels schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 01:31:
Aan de reviews te zien die de gebruiker aanhaalt en door te googlen op verschillende steekwoorden moet ik tot te conclusie komen dat hij/zij waarschijnlijk gelijk heeft... Het kan wat minder schreeuwerig, dat is waar, maar het is op zich wel onderbouwd met verchillende bronnen imho.

Ik denk dat deze gebruiker probeert te waarschuwen op een wat ongelukkige manier. Misschien is wat editwerk op zijn plaats?
Je kunt ook een review schrijven over een slecht product in normaal taalgebruik, daarom kun je ook punten geven variërend van heel slecht tot heel goed. Het is ook niet de nette bronvermelding waarom ik dit topic aangemaakt heb, maar meer het algehele gevoel wat je krijgt bij het lezen van de review. Als je zoiets op de frontpage zet als reactie op een nieuwsbericht, dan komt hij waarschijnlijk unaniem op -1 terecht. Dat hij waarschijnlijk groot gelijk heeft over het product had ik in Google ook al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 01:33:
Dan kan de gebruiker natuurlijk ook gewoon een topic op GoT maken en geen review. Het lijkt me niet dat het review platform voor zoiets bedoeld is.
Niet iedereen die reviews zoekt op internet komt op GoT terecht, terwijl frontpage reviews erg goed geindexeerd worden en dus gemakkelijker gevonden zullen worden.
Megaflix schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 01:42:
[...]

Je kunt ook een review schrijven over een slecht product in normaal taalgebruik, daarom kun je ook punten geven variërend van heel slecht tot heel goed. Het is ook niet de nette bronvermelding waarom ik dit topic aangemaakt heb, maar meer het algehele gevoel wat je krijgt bij het lezen van de review. Als je zoiets op de frontpage zet als reactie op een nieuwsbericht, dan komt hij waarschijnlijk unaniem op -1 terecht. Dat hij waarschijnlijk groot gelijk heeft over het product had ik in Google ook al gevonden.
Klopt, daarom vind ik een moderatie in de vorm van een edit dan ook op zijn plaats. Wat ik al zei: de boodschap is waarschijnlijk oprecht bedoeld als een simpele waarschuwing, die op deze manier niet goed overkomt. Ik weet wel dat ik erg blij zou zijn als ik een gebruiker was die een nieuwe router zocht en een review tegenkwam waardoor ik even zou googlen en daardoor dezelfde resultaten tegenkwam die jij blijkbaar ook gevonden hebt.
Het 'algehele gevoel' lijkt me een vrij subjectief begrip verder, maar kan zeker beter.

edit:
bij nader inzien heeft de poster geen erveringen met de RMA van zichzelf. Dat is vrij voorbarig.

[ Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 08-01-2008 02:33 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokkels schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 02:25:
[...]

Niet iedereen die reviews zoekt op internet komt op GoT terecht, terwijl frontpage reviews erg goed geindexeerd worden en dus gemakkelijker gevonden zullen worden.
Mensen die zoeken vinden ook wel de linkjes genoemd in de 'review' lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 02:45:
[...]

Mensen die zoeken vinden ook wel de linkjes genoemd in de 'review' lijkt me.
Niet als je op een review zoekt van de Netgear WNR854T. Uiteraard wel als je zoekt op de problemen ermee (met specifieke zoektermen), maar dat doe je niet als je informatie zoekt. Dan kan zo'n review dus best handig zijn.
Het is nu net alsof een review uit louter positieve informatie moet bestaan, terwijl negatieve ervaringen voor een toekomstige gebruiker minstens net zo belangrijk kunnen zijn.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wokkels schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 03:07:
[...]
Het is nu net alsof een review uit louter positieve informatie moet bestaan, terwijl negatieve ervaringen voor een toekomstige gebruiker minstens net zo belangrijk kunnen zijn.
Een review moet gebalanceerd zijn, en mag natuurljk ook de negatieve kanten van een product belichten. Maar op deze manier gaat wel heel ver, en lijkt meer op een persoonlijke aanval op het merk door een teleurstellende ervaring.

Ik neem aan dat de gebruiker zijn review nog kan editen? Dan kan de crew hem toch de kans geven dat te doen, maar zoals het review nu is is het een rant. Met toekomstmogelijkheden na een uitgebreide edit ;)

Ik denk niet dat je van de crew moet gaan verwachten dat ze dit soort dingen gaan editen. Dat is aan de schrijver zelf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Deze review is van iemand die ook een negatief beeld heeft over een product, maar het is wel in een compleet andere stijl geschreven natuurlijk. Ondanks dat die persoon van mening is dat die kast gewoon niet goed is, is het een stuk fijner om te lezen vind ik. Met fijner bedoel ik dan dat ik geen schreeuwerige LET OP!!!!1111oneoneone als eerste zie. Verder is het net taalgebruik en wordt er beargumenteerd wáárom hij die kast niks vind.

Ik quote daar ook even de eerste alinea van, zodat hij makkelijk te vergelijken is met die uit de TS.
Na de andere reviews die hier geplaatst zijn gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie dat deze een te positief beeld schetsen over de kast. Om potentiële kopers een correct beeld te geven wil ik hiermee wat nuancering aanbrengen.
De Nexus Breeze 500 was voor mij meer een teleurstelling dan iets anders. Ik heb inmiddels bijna precies een jaar deze kast en afgezien van de voldoende -tot- goede koeling, het uiterlijk en de soliditeit heb ik er weinig positiefs over te melden.

[ Voor 8% gewijzigd door Megaflix op 08-01-2008 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

gambieter schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 03:12:
[...]

Een review moet gebalanceerd zijn, en mag natuurljk ook de negatieve kanten van een product belichten. Maar op deze manier gaat wel heel ver, en lijkt meer op een persoonlijke aanval op het merk door een teleurstellende ervaring.

Ik neem aan dat de gebruiker zijn review nog kan editen? Dan kan de crew hem toch de kans geven dat te doen, maar zoals het review nu is is het een rant. Met toekomstmogelijkheden na een uitgebreide edit ;)

Ik denk niet dat je van de crew moet gaan verwachten dat ze dit soort dingen gaan editen. Dat is aan de schrijver zelf.
Voor mij lijkt het het meest op een teleurstellende ervaring, die door zoveel andere gebruikers gedeeld wordt dat de gebruiker in kwestie het nodig vond anderen hiervoor te waarschuwen dmv. een review op een bekende tweak-achtige site ;) Ik krijg hier in ieder geval niet een 'ik probeer een merk onderuit te halen'-onderbuik gevoel van. Maar dat is misschien wel erg persoonlijk. En het is misschien inderdaad ook geen doen om dit soort dingen door de crew te laten oplossen, dat is waar. Is het dan mogelijk de gebruiker in kwestie te laten weten dat hij zijn verhaal moet nuanceren? Dat zou misschien de beste optie zijn indd.
Megaflix schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 03:17:
Deze review is van iemand die ook een negatief beeld heeft over een product, maar het is wel in een compleet andere stijl geschreven natuurlijk. Ondanks dat die persoon van mening is dat die kast gewoon niet goed is, is het een stuk fijner om te lezen vind ik. Met fijner bedoel ik dan dat ik geen schreeuwerige LET OP!!!!1111oneoneone als eerste zie. Verder is het net taalgebruik en wordt er beargumenteerd wáárom hij die kast niks vind.

Ik quote daar ook even de eerste alinea van, zodat hij makkelijk te vergelijken is met die uit de TS.

[...]
Qua let op-waarschuwing ben ik het helemaal met je eens, hij is ook een stuk uitgebreider en veel grappiger geschreven. Echter, de schrijfstijl van de door jou aangehaalde review is zo ontzettend cynisch dat ik er een veel sterker 'ik ga dit product even goed afzeiken'-gevoel bij krijg dan bij de review uit de TS.

[ Voor 27% gewijzigd door Wokkels op 08-01-2008 03:26 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd. Het schrijfsel was geen onderbouwde review, maar een rant op een product.

[ Voor 77% gewijzigd door Longbeard op 08-01-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
offtopic:
Normaal gaf T.net trouwens een melding dat een review verwijderd was als je op een link klikt van een verwijderde review of andere pagina. Nu krijg ik een Editor Login-schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat heet bij ons 'softdelete', wat niks anders inhoud dat de betreffende review alleen door de gebruiker (en admins, maar dat terzijde) ingezien kan worden. Ons beleid is dat we alleen in uitzonderlijke uitzonderingen iets verwijderen en daar viel dit niet onder.

Met een andere insteek kon dit een goeie en interessante review worden.
Pagina: 1