Toon posts:

Stroomstroringetje gehad....

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebt 2 dagen geleden een miniscuul stroomstoringetje gehad van, pak 'm beet, 4 seconde, alleen heb ik sinds die tijd toch wel enige probelemen met de pc.... Vanaf dat moment is het zo dat ik maar 1 hardeschijf kan gebruiken (met een 2e eraan start het systeem gewoon niet door)... Daarbij krijg ik het systeem ook slecht stabiel... Maar daarnaast is het nu ook nog zo dat mijn hardeschijf helemaal in het begin een gigantische dip heeft :X ... Is er iemand die kan verklaren hoe dit kan.... Want dit kan nooit goed zijn :'(

Eerder liet ik dit wel eens lopen, en was het begin prachtig mooi tegen de 60 MB/s...Maar nu :'( 1.7 MB.. Om te huilen 8)7 Hardeschijf dood? I don't know :X

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter algelezen?

Gezien je klachten lijkt het erop dat je je moederbord om zeep hebt geholpen maar zeker durf ik het niet te zeggen,

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels voor de 2e keer de troubleshooter door gelezen en gekeken wat zoal het probleem kan zijn... Maar met geen van alle opties kan ik echt met zekerheid zeggen dat ik het nu gevonden heb... Het enige wat ik nog even wil proberen, is om de IDE hardeschijf van mij ouders erbij te pakken, en daar dan eens HDtune over laten draaien.. Kijken wat die oplevert, en zien wat die doet als ik SuperPi laat draaien.. Maar ergens krijg ik ook een donkerbruin vermoeden dat het moederbord dood is :'( *zo goed als dan* Want ook na het updaten na BIOS F10 (was F6), heb ik nog altijd dat de pc niet stabiel komt op de voltages waar het dat eerder wel was... Het enige wat ik nog zou kunnen testen is totaal ander geheugen er in te doen, maar dit zal heeeeeel weinig nut hebben... Maar toch blijf ik die gigantische dip in de performance van de hardeschijf zo vreemd vinden.... Hoe kan dat als het probleem bij het moederbord ligt? O-) Ik weet het niet... iemand die het mij wel kan vertellen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vrij simpel; een te hoge spanning (of wat er dan ook over je voeding gegaan is), kan bepaalde onderdelen van je moederbord beschadigd hebben. Niet voor niets zijn er marges gedefinieerd waarbinnen bepaalde voltages moeten liggen/blijven. Ga je eroverheen, dan zou is kapot kunnen gaan.

Moederbord lijkt me nog steeds de meest voor de hand liggende optie; herkennen/gebruiken van meerdere schijven werkt niet. Met 1 schijf heb je slechte performance en instabiele voltages kunnen wijzen op defecte condensatoren ofzo.

Tja, prik er anders een andere voeding op; het is of de voeding of je mobo wat nu het probleem veroorzaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:08
wat meld je eventviewer ?
eventuele diskfouten zijn soms met chckdsk /r te verbeteren

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al van alles uitgeprobeerd, waaronder ook allerlei stabiliteits testen voor de cpu en het geheugen, en ik kan toch wel de conclusie trekken dat mijn moederbord heel erg lijdt aan de dood :o SuperPi 32M geeft na round14 een 'Not exact in round' fout, en Orthos stopt ermee op 21 minuten.. En dat allemaal op stock settings... Zelfde geld overigens ook voor mijn 24/7 clock van 3.2 GHz met geheugen op 1000 MHz (4-4-4-12).. En wat ik ook instel in het BIOS, zodra de 2e hardeschijf er bij aan gaat loopt de pc 'vast' in het laadscherm van XP.. Het is niet echt vastlopen, maar hij gaat eeuwig door met het laden van XP.. Dus ik ga maar eens even kijken waar alle losse doosjes en kabeltjes zijn, en ook dit moederbord weer terug sturen... (op naar mijn 3e :> )

Bedankt voor de hulp in ieder geval! _/-\o_

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt mij meer je voeding die geen stabiele waardes meer afgeeft, meet die 's door.

Maar je negeert MAX3400 een beetje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik had idd MAX3400 beetje 'genegeerd', maar dit was omdat ik nogal huiverig was om zomaar de multimeter erin te rammen... Maar, mijn angst is overwonnen, en heb inmiddels alles gemeten (zonder die 2e hardeschijf wel te verstaan, dat ga ik zo doen), en alle waardes zijn gewoon goed... De 12 Volt lijnen zijn allemaal ongeveer 11.85, de 5 Volt zijn allemaal ongeveer 5.05, en de 3.3 Volt lijnen zijn allemaal 3.35 ongeveer...

Dus mijn donkerbruine vermoeden nijgt toch inmiddels wel meer naar het moederbord... (ooit dacht ik dat het de hardeschijf was :P Moet je kijken waar je nu mee bezig bent :D )

*edit: Het meten is gebeurt onder volle 100% cpu load, een hardeschijf Read test, en 3DMark '06 alle grafische tests.

*edit 2: Inmiddels heb ik ook met de 2e hardeschijf eraan gemeten, en ook dan blijven alle lijnen de zelfde waardes houden. Dus dan moet het toch aan het moederbord liggen (?)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm... Heel vreemd. Inmiddels heb ik nog weer ander geheugen geprobeerd, en dit komt wel door alle testen heen, maar werderom blijft de pc hangen in het laadscherm van Windows als ik er een 2e hardeschijf aan hang. Dus ik ga zo eerst even langs een maat van me, om in zijn pc even mijn geheugen te testen....
Maar dan blijf ik het misterieus vinden dat alles niet meer werkt zodra de 2e hardeschijf er bij aan komt, terwijl deze wel gewoon werkt in de pc van mijn ouders....

Zou dit dan EN geheugen, EN moederbord kunnen zijn? *voeding lijkt me inmiddels uitgesloten, aangezien alle lijnen gewoon helemaal stabiel blijven, en allemaal netjes een juiste waarde hebben...*
Pagina: 1