Toon posts:

probleem met aansluiten iPod op hi-fi set

Pagina: 1
Acties:
  • 1.411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n iPod classsic met een kabeltje op de Analog In van mijn stereoset aangesloten (Sony cmt-cpz1 micro hi-fi), maar ik moet het volume van zowel m'n iPod als mijn stereoset voluit zetten om wat geluid te krijgen. Het geluid is hierdoor uiteraard niet goed en kan ook niet hard genoeg.

Met m'n oude Sony nw-hd3 walkman kon ik in het menu bij audio out kiezen headphone en line out en als ik dan voor line out koos dan werkte de walkman perfect op mijn stereoset (voor de duidelijkheid: de Sony walkman sloot ik met hetzelfde kabeltje aan, geen idee hoe zo'n kabeltje heet..). In het menu van de iPod kan ik de line out optie echter niet vinden. Kan iemand mij zeggen of en hoe ik toch een goed geluid kan krijgen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Volgens mij is de manier die jij zoekt alleen te bereiken door het gebruiken van een dock. Dat is tenminste wat ik in de eerste paar hits op google vind ;)

Dit kan ik uiteraard ook mis hebben, ren dus niet gelijk naar de pricewatch om het eerste beste dock te kopen, maar doe zelf even wat onderzoek :)

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 08-01-2008 01:01 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

In mijn auto gebruik ik ook gewoon de koptelefoonuitgang van m'n iPod naar de line-in van m'n autoradio. De iPod moet dan wel op maximaal volume staan om het line-nivo een beetje te bereiken, maar werkt verder prima. Op de autoradio hoef ik dan geen belachelijke volumes in te stellen of zo :) Ik heb hiervoor wel de iPod een beetje aan moeten passen met een progje dat de volume limiet van de europese iPod kan verwijderen. (ik dacht iPod booster of iets dergelijks... ik had het toen in de search hier gevonden, maar kan het nu zo snel niet meer vinden) Wat ik toen gebruikt heb heette goPod :)

Dit is trouwens een iPod photo (als ik me niet vergis) dus nog een die geen video kan afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 08-01-2008 02:09 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:59:
Volgens mij is de manier die jij zoekt alleen te bereiken door het gebruiken van een dock. Dat is tenminste wat ik in de eerste paar hits op google vind ;)

Dit kan ik uiteraard ook mis hebben, ren dus niet gelijk naar de pricewatch om het eerste beste dock te kopen, maar doe zelf even wat onderzoek :)
Ik heb zelf ook gezocht op Google, maar het is me nog niet duidelijk hoe ik dit moet oplossen. Ik heb inmiddels wel zo'n standaard universal iPod dock besteld, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom het met zo'n dock wel goed zou werken aangezien dat dock toch ook met een standaard audiokabel aan de hifi-set verbonden moet worden? Ik wilde een link plaatsen naar het dock dat ik besteld heb maar de apple store is momenteel gesloten i.v.m. onderhoud. Ook heb ik audio kabels bij de apple store voor de iPod besteld (MONSTER ICABLE FOR IPOD STEREO 7FT-CAF). In de omschrijving ervan staat dat die aan te sluiten zijn op elke stereo, behalve op de mijne waarschijnlijk omdat ik alleen phones/analog in/digital out op mijn hifi-set heb. Ik was niet thuis op het moment dat ik de kabels bestelde maar omdat er stond dat ze op elke stereo aan te sluiten zijn dacht ik dat het wel goed zou zijn..

Ook zie ik een hoop docks met speakers, maar dat is niet wat ik in eerste instantie zoek, aangezien ik de iPod op m'n hifi-set wil aansluiten. Ik ga eerst maar eens even kijken hoe het gaat met dat universal dock dat ik besteld heb.

Verwijderd

Topicstarter
Wokkels schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 01:45:
In mijn auto gebruik ik ook gewoon de koptelefoonuitgang van m'n iPod naar de line-in van m'n autoradio. De iPod moet dan wel op maximaal volume staan om het line-nivo een beetje te bereiken, maar werkt verder prima. Op de autoradio hoef ik dan geen belachelijke volumes in te stellen of zo :) Ik heb hiervoor wel de iPod een beetje aan moeten passen met een progje dat de volume limiet van de europese iPod kan verwijderen. (ik dacht iPod booster of iets dergelijks... ik had het toen in de search hier gevonden, maar kan het nu zo snel niet meer vinden) Wat ik toen gebruikt heb heette goPod :)

Dit is trouwens een iPod photo (als ik me niet vergis) dus nog een die geen video kan afspelen.
Bedankt voor de tip maar het verwijderen van de volume-limiet is niet mijn eerste keuze. Het lijkt me niet de meest correcte oplossing voor mijn probleem. Bovendien weet ik niet of de garantie erdoor komt te vervallen of niet. Aangezien ik mijn Sony walkman wel gewoon goed kan gebruiken op mijn hifi-set ga ik er nog maar even van uit dat dat met de iPod ook mogelijk moet zijn. Ik las trouwens hier en daar dat het verwijderen van de volume-limiet ook zonder goPod mogelijk is, d.m.v. een trucje in iTunes.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:06
Je geeft zelf de oplossing voor je probleem al. Het aanschaffen van een Universal Dock maakt weldegelijk verschil met het aansluiten van een kabel op de koptelefoonuitgang.
Zoals het woord al zegt is het een koptelefoonuitgang die voorzien is van een eigen versterker(tje) en dus een laag geluidsniveau levert. Het Dock maakt echter gebruik van de connector aan de onderkant en het Dock maakt er dan een Line-Out van. Deze is dus onversterkt en het versterken wordt zo door je stereo gedaan.

Kortom, Universal dock heb je al besteld; simpel jack-->2xtulp kabeltje eraan en je hebt prima geluid! :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Llewy schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:54:
Zoals het woord al zegt is het een koptelefoonuitgang die voorzien is van een eigen versterker(tje) en dus een laag geluidsniveau levert. Het Dock maakt echter gebruik van de connector aan de onderkant en het Dock maakt er dan een Line-Out van. Deze is dus onversterkt en het versterken wordt zo door je stereo gedaan.
Omdat het geluid versterkt is is het geluidsniveau te laag :? Nee dus... Het zou eigenlijk het niet uit mogen maken dat je hem op de koptelefoon output zet. 'T geluidsniveau zou hoog zat moeten zijnom als line level output te dienen.

Toch lees ik hier en daar dat het met de dock inderdaad beter zou moeten werken. Eigenlijk is dat gewoon heel vreemd...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:26:
[...]

Bedankt voor de tip maar het verwijderen van de volume-limiet is niet mijn eerste keuze. Het lijkt me niet de meest correcte oplossing voor mijn probleem. Bovendien weet ik niet of de garantie erdoor komt te vervallen of niet. Aangezien ik mijn Sony walkman wel gewoon goed kan gebruiken op mijn hifi-set ga ik er nog maar even van uit dat dat met de iPod ook mogelijk moet zijn. Ik las trouwens hier en daar dat het verwijderen van de volume-limiet ook zonder goPod mogelijk is, d.m.v. een trucje in iTunes.
Een dock is inderdaad wel de mooiste oplossing :) Ik had hier echter geen geld voor over, tenzij de koptelefoon-uitgang van m'n iPod echt niet zou voldoen. Maar die voldoet dus prima. Het verwijderen van de volume-limiet is overigens een kwestie van 1 byte in de firmware ofzo, compleet reversibel en heeft niks te maken met je garantie verder. Tenminste, dat was wat ik las toen ik dat deed (2 jaar geleden ofzo) :)

Overigens lees ik op internet verhalen over een laag nivo van de line-out wanneer een dock wordt gebruikt (met de iPod classic), dus ik hoop voor je dat het je probleem oplost! En het nivo van de koptelefoonuitgang is in theorie net zo hoog (op hoog volume) als dat van een line-out. (speculaties ook overal over dat de line-out van de iPod geen echte line-out is maar gewoon de koptelefoon-out op max nivo....wat moet je geloven he ;))

ah voodooless was me ook al voor... moet je er maar niet zo lang over doen... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 08-01-2008 14:25 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Dock inmiddels binnen en uitgeprobeerd en dat werkt inderdaad prima (op de Analog In, niet op Phones). Dat is dus ook weer opgelost. Jammer dat er persé een dock nodig is om er een beetje geluid uit te krijgen, met name ook omdat ik net dat nieuwe transparante hardcase iSee hoesje gekocht heb. Het is heel gemakkelijk om je iPod in dat hoesje te krijgen en ziet er dan ook goed uit vind ik zelf, maar om het hoesje er weer af te krijgen zodat de iPod in het dock kan... damnzzz, m'n vingers doen nog steeds pijn. Wat een geklooi.. Maar ja, misschien is het een kwestie van wennen..

Verwijderd

Je kunt het hoesje er wel omheen laten,

Maar dan moet je een groter docking 'stukje'(bij. van de oude iPod Video)
in je dock doen. Meestal zitten die er wel bij en dan pastie vaak gewoon.
(tenminste mijn vriendin heeft een nano + zo'n hoesje en daarbij werkt t)

Verwijderd

Eigenlijk jammer dat zo'n I-pod geen digitale uitgang (optisch of coax, maakt niet uit) heeft, zou mooi zijn op de dig. ingang van je surround-receiver, of beter nog, icm een goeie DAC.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:12
Voor de mensen die een dock de mooiste oplossing vinden, check DealExtreme

Niet zo mooi als de orginele, maar werkt prima! Voor nog geen 11 euro ben je klaar :o
(weet niet of dit werkt met de nieuwe generatie ivm die beveiliging op 3rd party spullen door Apple, maar met mijn Video (5.5) werkt dit prima, goed geluid :)
Die jackplug -> 2x tulp kost ook maar een paar euro ..

Zie net dat dit topic al 4 maand oud is :z

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 22-04-2008 08:11 ]

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1