Nooit meer split screen

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Speel splitscreen multiplayer op een heel scherm
Nieuws | 7 januari 2008 - Texas Intruments (in Nederland vooral bekend van de grafische rekenmachines) heeft op de CES (technologiebeurs) in Las Vegas een nieuwe methode laten zien hoe je met twee spelers op één TV tegen elkaar kan spelen. Bij de meeste spellen wordt het beeld in de multiplayer opgedeeld in delen zodat iedereen een stukje beeld heeft, dat is hier niet het geval.

Wat de TV techniek van Texas Instruments doet is de beide beelden op één scherm zetten en ze door elkaar laten spelen. Vervolgens zetten beide spelers een speciale bril op waardoor ze alleen nog hun eigen scherm zien. Hierdoor kan je dus twee en mogelijk meer spelers op één TV laten spelen zonder dat iemand genoegen moet nemen met maar een deel van het beeldscherm.

Op deze video van Gizmodo is de techniek van Texas Intruments in actie te zien met Project Gotham Racing 4 op de Xbox 360. Of deze TV’s en brillen ooit te koop zullen zijn is natuurlijk nog maar de vraag.
link
http://gizmodo.com/341700...makes-it-more-complicated

Zoiets zou ik zeker wel willen hebben, ben benieuwd hoe duur zoiets zou zijn _O_ _O_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Klinkt leuk, maar ik denk niet dat dat ooit goed toegepast gaat worden. En dan doel ik niet op de brilletjes of iets dergelijks, maar op de kracht van de consoles. Spellen worden zo gemaakt dat ze de console zoveel mogelijk benutten, soms zelfs zoveel dat de framerate onder de (gewenste) 60fps komt.

In multiplayer lossen ze dat nu op door het beeld te halveren en dus 2x de helft te renderen, maar hoe zouden ze dat willen gaan doen als er 2x een heel scherm gerenderd moet worden? Dan zal er flink aan grafische kwaliteiten ingeboekt moeten worden, gok ik.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik denk dat je er net zo'n koppijn van krijgt als met zo'n 3D-bril, omdat de refreshrate gehalveerd wordt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Hahn schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:43:
Klinkt leuk, maar ik denk niet dat dat ooit goed toegepast gaat worden. En dan doel ik niet op de brilletjes of iets dergelijks, maar op de kracht van de consoles. Spellen worden zo gemaakt dat ze de console zoveel mogelijk benutten, soms zelfs zoveel dat de framerate onder de (gewenste) 60fps komt.

In multiplayer lossen ze dat nu op door het beeld te halveren en dus 2x de helft te renderen, maar hoe zouden ze dat willen gaan doen als er 2x een heel scherm gerenderd moet worden? Dan zal er flink aan grafische kwaliteiten ingeboekt moeten worden, gok ik.
het gaat toch bij PGR 4 ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Mars18 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:55:
[...]

Is dat een garantie dat het bij elk spel zal werken? En sowieso laten ze alleen maar een replay zien op die tv, geen echte ingame actie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mars18 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:55:
[...]

Kweenie maar de laatste keer dat ik PGR4 opstartte en ik koos voor "local multiplayer", zeg maar, had ik toch echt een splitscreen. En als je fullscreen multiplayer over xboxlive doet, dan worden alleen de andere auto's doorzichtig gerenderd.

Lees de tekst nog eens; het gaat er dus om dat 2 mensen op 1 TV allebei fullscreen kunnen gamen doordat met een speciale bril er "2 lagen" gecreeerd worden in het spel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Heel bizar maar denk dat het iets te experimenteel is om op de markt gegooid te worden, ofwel is de prijs zeer goed te doen , wat ik ten sterkste betwijfel ofwel word het een flop IMO.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha kunnen ze dat ook niet maken voor normale TV uitzendingen.

Zo kan vrouw naar as the world turns kijken terwijl de man lekker naar voetbal kan kijken :P

Moet er natuurlijk wel een koptelefoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, dit lijkt me exact dezelfde techniek die ook bij bepaalde 3d weergaves gebruikt worden. Alleen flikkert twee brillen om de beurt ipv twee glazen.

@Hahn: Waarschijnlijk heeft elke speler de halve framerate. Dit betekend dus eigenlijk precies dezelfde belasting als bij splitscreen. ipv dat er twee halve beelden gerenderd worden in 1/60 seconde worden er nu 2 hele beelden in 1/30 van een seconde gerendered.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:50

ByteDelight

Retro computing is alive!

not2secure4u schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:03:
Heel bizar maar denk dat het iets te experimenteel is om op de markt gegooid te worden, ofwel is de prijs zeer goed te doen , wat ik ten sterkste betwijfel ofwel word het een flop IMO.
Dit concept is al wat ouder, maar het verschil is dat het in het verleden gebruikt werd om één speler een 3d-weergave te geven.
Nu is het blijkbaar bedoeld om 2 spelers op hetzelfde beeldscherm 2 verschillende streams te laten zien, erg leuk bedacht!

Ik denk dat hier wel markt voor is; de techniek kost echt niks!
En met een WII of whatever kunnen 2 van die brilletjes draadloos gesynchroniseerd worden.
Mooi als je van elkaar dus niet kunt zien wat je doet, op hetzelfde scherm!

Enne, nee, je krijgt er geen hoofdpijn van.

Die 3D-brilletjes van bijvoorbeeld Asus zijn hier en daar nog wel te koop op eBay enzo; ik heb er nog eentje liggen thuis. Die hebben zo'n mono-jack plug die in de videokaart geprikt moest worden.

[ Voor 17% gewijzigd door ByteDelight op 08-01-2008 11:37 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:32
Janoz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:33:
Tja, dit lijkt me exact dezelfde techniek die ook bij bepaalde 3d weergaves gebruikt worden. Alleen flikkert twee brillen om de beurt ipv twee glazen.

@Hahn: Waarschijnlijk heeft elke speler de halve framerate. Dit betekend dus eigenlijk precies dezelfde belasting als bij splitscreen. ipv dat er twee halve beelden gerenderd worden in 1/60 seconde worden er nu 2 hele beelden in 1/30 van een seconde gerendered.
Dat is eigenlijk het enige echte probleem (dat en de brillen) die ik hiermee zie.
Leuk als je tv 2 streams van 60 fps aan kan, maar hoe zit het met je console en spellen?
Het spel moet aangepast worden zodat het voor beide spelers op volle resolutie kan draaien.

En zie je jezelf al lekker op de bank tegen een maat van je racen met een controller in je handen, een biertje op de tafel en een idiote bril op? :Y)

Niet om negatief te doen hoor O-) bedoel, de techniek is best geinig maar ik zie het niet in de huiskamers verschijnen (net als VR zeg maar)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
30 frames is vloeiend beeld!!
60 frames is een extra en voor vele niet merkbaar

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:50:
30 frames is vloeiend beeld!!
60 frames is een extra en voor vele niet merkbaar
Er is een groot verschil tussen film en games. Film heeft bijvoorbeeld altijd motion blur, dat helpt om in de hersenen een vloeiend beeld te creëren. Daarnaast heb je in games zelf controle over je zichtveld, waardoor je een lagere framerate zal merken bij het snel draaien van je zichtveld, film daarentegen volgt altijd (logischerwijs) hetzelfde pad.
Dat het oog maar in staat zou zijn tot het zien van max. 24fps is een fabeltje, ze zijn zelfs in staat om beelden >200fps te onderscheiden. Uit tests met militaire piloten is gebleken dat ze beelden konden herkennen die slechts 1/220ste van een seconde getoond werden.
Pagina: 1