Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

Ik ben net begonnen aan m'n 3e werkweek bij m'n eerste werkgever. Mijn functie is het ontwikkelen en onderhouden van zeer gecompliceerde sites. Dit doe ik in de taal PHP, en maak gebruik van MySQL en XHTML. Uiteraard komen hier ook zaken als Photoshop bij kijken voor de afwerking e.d.

Ik heb een MBO niveau 4 diploma, maar dan wel voor de richting netwerkbeheer, wat hier dus eigenlijk niets mee heeft te maken. Omdat ik niet goed wist wat een redelijk salaris voor deze functie en mijn leeftijd( 20 ) zou zijn, heb ik gezegd te willen beginnen met 1600 bruto en hier is ook direct mee akkoord gegaan. Ik begin nou echter langzaam het idee te krijgen dat ik iets te laag zit, maar nu komt het.

Ik heb vandaag mijn arbeidsovereenkomst gekregen, en daar staat in dat ik in januari 2009 pas weer een salarisverhoging krijg, en dat vind ik toch raar. Graag wil ik weten of het gebruikelijk is dat zoiets in een arbeidsovereenkomst staat.

Iemand anders die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat let je om dit te gaan bespreken voor je tekent? Die automatische verhoging zal waarschijnlijk een periodiek zijn, maar dat hangt ook af van je werkgever. Commercieel, overheid, semi-overheid, MKB? Je zult daar toch iets meer van moeten vertellen.

Gewoon aangeven dat je het salaris te laag vindt, en dat je graag uitleg/overleg wilt over de arbeidsovereenkomst. Kijk ook de CAO na, als die er is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Wees blij. Bij mij heeft er nooit iets in mijn contracten gestaan over een vast staande salarisverhoging.
Normaliter komt dat ter sprake op je functioneringsgesprek, en is het maar awachten wat ze je bieden.

1600 is niet slecht, aangenomen dat je nauwelijks ervaring hebt.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:33

Onbekend

...

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:26:
Ik heb vandaag mijn arbeidsovereenkomst gekregen, en daar staat in dat ik in januari 2009 pas weer een salarisverhoging krijg, en dat vind ik toch raar.
Hoe staat dat precies in het contract omschreven?
Staat dat in een bedrag uitgedrukt of staat er "mogelijkheid tot" of iets anders?
Werkt het bedrijf in schijven o.i.d.?

Heb je meteen een vast contract gekregen of heb je een contract voor een bepaalde tijd?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:29:
Wat let je om dit te gaan bespreken voor je tekent? Die automatische verhoging zal waarschijnlijk een periodiek zijn, maar dat hangt ook af van je werkgever. Commercieel, overheid, semi-overheid, MKB? Je zult daar toch iets meer van moeten vertellen.

Gewoon aangeven dat je het salaris te laag vindt, en dat je graag uitleg/overleg wilt over de arbeidsovereenkomst. Kijk ook de CAO na, als die er is.
Bedankt voor je snelle antwoord. Het bedrijf valt onder het MKB. Uiteraard zal ik er over beginnen maar ben gewoon benieuwd wat de ervaring van andere hiermee is. En aangezien ik zelf met het genoemde salaris ben gekomen, is het natuurlijk wel raar dat ik nou opeens zeg dat ik het te weinig vind.

Er is verder geen CAO. Het is een niet al te groot bedrijf wat wel goed draait. Ik ben de 8e werknemen van het bedrijf, en de enige met deze functie.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:30:
Wees blij. Bij mij heeft er nooit iets in mijn contracten gestaan over een vast staande salarisverhoging.
Normaliter komt dat ter sprake op je functioneringsgesprek, en is het maar awachten wat ze je bieden.

1600 is niet slecht, aangenomen dat je nauwelijks ervaring hebt.
Mijn ervaring in de omschreven functie is enorm hoog. Deze ervaring is dan uiteraard niet voor een werkgever, maar heb al wel een aardig gevuld portfolio.

Een vast staande salarisverhoging is inderdaad zeker niet slecht, zo had ik het nog niet bekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:31:
[...]

Hoe staat dat precies in het contract omschreven?
Staat dat in een bedrag uitgedrukt of staat er "mogelijkheid tot" of iets anders?
Werkt het bedrijf in schijven o.i.d.?

Heb je meteen een vast contract gekregen of heb je een contract voor een bepaalde tijd?
Het is een contract voor bepaalde tijd van 6 maanden, met een werkweek van 40 uur.

Er staat in:
Vanaf januari 2009 zal er een verhoging van het salaris plaatsvinden op basis van het inflatiecijfer voor het minimumloon in Nederland.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:37:
[...]

Mijn ervaring in de omschreven functie is enorm hoog. Deze ervaring is dan uiteraard niet voor een werkgever, maar heb al wel een aardig gevuld portfolio.
Uitgangspunt is gewoon: niet voor een werkgever = niet relevant. Tenzij je kunt bewijzen dat je bij je priveprojectjes ook alle gangbare bedrijfsprocessen van source control tot testprocedures tot quality assurance hebt gevolgd en daarmee een product van kwaliteit kon afleveren. Dat je thuis wat PHP kon proggelen is geen werkervaring.

Verder is het niet enorm vreemd dat er wat over salarisverhogingen in contracten staat, en denk ik dat je al lang blij mag zijn dat er een gegarandeerde in je contract staat in plaats van dat je er tzt om moet gaan bedelen zoals bij sommige bedrijven het geval is.

Professionele website nodig?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:41:
[...]

Het is een contract voor bepaalde tijd van 6 maanden, met een werkweek van 40 uur.

Er staat in:
Vanaf januari 2009 zal er een verhoging van het salaris plaatsvinden op basis van het inflatiecijfer voor het minimumloon in Nederland.
Ik zou even een gesprek aanvragen en aangeven dat je het salaris te "laag" vind.
Tevens kan je dan voorstellen, na een halfjaar al te kijken of het salaris niet omhoog kan.

Tevens het minimum loon?? Dat vind ik wel erg magertjes. Dat zou ik tenminste om hoog willen hebben!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:41:Het is een contract voor bepaalde tijd van 6 maanden, met een werkweek van 40 uur.

Er staat in:
Een contract voor een half jaar, maar er staat wel in dat je in 2009 verhoging krijgt :?

Aangezien je akkoord bent gegaan met het salaris is dat wat lastig terug te draaien, maar wat let je te onderhandelen over de verhoging. Bijvoorbeeld na het half jaar een flink stuk omhoog als je je werk goed doet?

Is de directeur ook eigenaar? Zo ja, dan wordt het nog een hele toer ben ik bang.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

stimpyrulez schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 07:32:
Tevens het minimum loon?? Dat vind ik wel erg magertjes. Dat zou ik tenminste om hoog willen hebben!
Minimumloon is €1335. klik.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Sterker nog, TS is 20 en dan is minimumloon € 821,05 (volgens diezelfde bron)

Living the American Dream

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er staat dat het salaris per 1.1.2009 wordt verhoogd met het % stijging van het inflatiecijfer. Dat betekent in dit geval dat als het minimumloon met X% omhoog gaat, het huidige salaris met datzelfde percentage wordt verhoogd.

Er zal dus geen sprake zijn van een loonsverhoging op basis van bijv. een functioneringsgesprek.

Vreemd, wat gebeurt er dan in 2010 e.v. want voor die jaren geldt immers hetzelfde volgens die regel.

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2008 08:18 ]

ARME AOW’er

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Het is niets vreemds voor bedrijven dat ze 1 gestelde datum stellen voor loonsverhogingen om te voorkomen dat iedereen namelijk loonsverhogingen op willekeurige data begint te vragen wat weer papierwerk veroorzaakt. Daarnaast ben je al akkoord gegaan met een loon van 1600 euro per maand en achteraf ondanks dat je al werkt laat je je invallen dat het je niet bevalt? Ik zie dan richting de opdrachtgever enkel de oplossing om bv na je proefperiode voorzichtig een gesprek aan te gaan voor en loonsverhoging en anders elders te kijken. Al komt het mij eerlijk gezegd niet al te slim over dat je na zoveel weken verder je loon niet hoog genoeg acht. Tevens 1600 euro met je leeftijd/opleiding is best netjes, zie bv het inkomen topic en dan zit je best conform.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

* Dennahz ook PHP'er en verdient € 1605,- bruto.

Dat is normaal denk ik hoor :) Ik heb dezelfde situatie behalve dan dat ik 22 ben. Volgens mij verdien ik vanaf januari 1,85% meer volgens de wetgeving, maar dat moet ik nog even nachecken. :p

Voordeel is dat als ik dit project tot een goed einde breng ik zeker weten een goede referentie heb en een mooie start van m'n carriere. (Zeer uitgebreid administratie systeem maken voor zowel klant als personeel, facturatie module, facturen van GSM, auto etc etc bijhouden.. gewoon alles zegmaar :p).

[ Voor 38% gewijzigd door Dennahz op 08-01-2008 08:44 ]

Twitter

• curry684
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

1600 vind ik zelf wel aardig krap (ik betaal beter ;) ) maja het hangt van een hoop factoren af. Als je nog heel veel begeleiding moet krijgen en ook nog certificering erbij e.d. is het best veel.

Professionele website nodig?

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 16:05

Er staat in:
Als ik dit zo lees is het gewoon een standaardclausule die verdwaald is geraakt. Wat heeft het nu voor zin om te spreken over 2009 als het contract al ver voor die tijd afgelopen is?

Wat meteen een oplossing voor je probleem is: kijk het een half jaartje aan, onderhandel daarna bij verlenging eventueel over een nieuw salaris (laat dan wel zien dat je dat hogere salaris ook waard bent :))

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
stimpyrulez schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 07:32:
[...]
Er staat helemaal nergens dat de TS minimumloon krijgt. Er staat dat zijn salaris verhoogt wordt aan de hand van de standaard indexatie van het minimumloon.

Het minimumloon stijgt namelijk ieder jaar. Deze procentuele stijging is bedoeld om de inflatie te corrigeren. Het salaris van de TS zal met hetzelfde percentage gecorrigeerd worden. Overigens is dat in mijn optiek niet een echte loonsverhoging maar meer een inflatie-correctie. Met andere woorden: je koopkracht zal niet stijgen door deze aanpassing van je salaris.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:04
[...]

Er staat in:
Dit is alleen maar de komende CAO verhoging / algemene verhoging / indexatie (of hoe je het wilt noemen) . Ik neem aan dat je ook loonsverhogingen zult krijgen op basis van je functioneren.

Een geschikt moment daarvoor lijkt mij het verlengen van je contract over ruim 5 maanden. Je hebt dan je eerste werkervaring binnen, en je baas kan jou tegen die tijd wat beter op waarde schatten.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tja als je net begonnen bent en je hebt zelf om 1600 euro gevraagd dan zou ik het vreemd vinden dat je na 3 weken opeens komt klagen dat je het te weinig vind. Of je moet een stuk meer verantwoordelijkheden hebben dan dat je in eerste instantie zou krijgen.

Je hebt blijkbaar een half jaar contract. Het lijkt me dan een goede strategie om bij de verlenging van je contract nog eens om de tafel te gaan zitten om een beter salaris te onderhandelen.

Het gedeelte wat er in je contract staat over salarisverhoging lijkt erop dat het gewoon de standaard indexering is. Maar dat neemt niet weg dat je altijd meer kunt vragen. Mochten ze het niet willen geven moet je jezelf afvragen of je voor 1600 wilt blijven werken of naar een andere baas op zoek gaan die meer wil betalen.

Op zich vind ik 1600 euro nog niet zo heel slecht voor een 20 jarige die nog niet veel ervaring heeft. Dan ga ik er wel vanuit dat je nog veel groei kansen hebt binnen het bedrijf.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 10:37
Jouw loon valt zeker mee, en mijn advies is vooral om lekker ervaring op te gaan doen en zien om jezelf te ontwikkelen. Een jaar geleden kon je namelijk nog met jouw opleiding,leeftijd en ervaring een baantje in de fabriek + 1000 euro/maand krijgen ;)

Als ik naar de feiten kijk: Je bent 3 weken bezig, je zit nog in je proeftijd, ik weet zeker dat je na een hogere looneis er uit vliegt.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties!

Ik ga zeker nu nog niet vragen om een loonsverhoging. Ik heb tenslotte zelf om dit bedrag gevraagd, en het is zoals dat een aantal van jullie zeggen, nog niet eens een raar starters-salaris.

De komende periode ga ik gewoon lekker hard aan de slag, en herzie de hele situatie als deze periode voorbij is. Daar komt bij dat ik een zeer flexibele baas heb qua invulling van de uren en ook de mogelijkheid heb tot thuiswerken.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1