Hallo,
Ik zit met een probleem waar ik echt niet aan uit kom.
Situatie:
SBS2003 SP2
Exchange 2003 SP2
Alle patches + updates zijn geinstalleerd.
Domeinnaam bedrijf.nl is gehost bij Xs4all.
We halen een aantal van deze op dmv popboxen in de pop3 connecter.
Diverse mailboxen worden op de server leeg gehaald, en diverse boxen worden lokaal op pc's op diverse vestigingen opgehaald.
Nu is het niet mogelijk om vanuit exchange te mailen naar hetzelfde domeinnaam buiten de exchange organisatie.
Recipient policy is zo ingesteld dat ie niet resposible is voor alle mail delivery op dat domein.
De mail gaat via DNS naar buiten en unresolved hosts gaan vai smtp.kpn-officedsl.nl naar buiten.
Ik zie ook in mijn trackincenter dat de mail naar gebruiker@bedrijf.nl (die extern opgehaald word) naar buiten wordt verstuurd, transferred to psmtp4.wxs.nl trough smtp.
Dat betekent dat de mail uit exchange gaat. Ik krijg niet direct een ndr terug, soms krijg ik wel een ndr terug dat ie expired is.
Als de mail lokaal niet aankomt zal deze binnen 5 minuten melding geven maar dat doet ie neit, dus ik ga er vanuit dat de mail naar buiten is.
Helaas komt deze mail niet aan in de popbox. Niet in de webmail bij xs4all (ook niet in het spamfilter) en dus ook niet op de pc op de andere vestiging.
Wat ik al geprobeerd heb:
nieuwe smtp connector, nieuwe virtual smtp connector.
Mail gelijk via smart host naar buiten doen, ook dit werkt niet.
In de eventviewer word er niks gelogd over mails die niet naar buiten kunnen.
Jullie een tip waar ik het zoeken?
Ik zit met een probleem waar ik echt niet aan uit kom.
Situatie:
SBS2003 SP2
Exchange 2003 SP2
Alle patches + updates zijn geinstalleerd.
Domeinnaam bedrijf.nl is gehost bij Xs4all.
We halen een aantal van deze op dmv popboxen in de pop3 connecter.
Diverse mailboxen worden op de server leeg gehaald, en diverse boxen worden lokaal op pc's op diverse vestigingen opgehaald.
Nu is het niet mogelijk om vanuit exchange te mailen naar hetzelfde domeinnaam buiten de exchange organisatie.
Recipient policy is zo ingesteld dat ie niet resposible is voor alle mail delivery op dat domein.
De mail gaat via DNS naar buiten en unresolved hosts gaan vai smtp.kpn-officedsl.nl naar buiten.
Ik zie ook in mijn trackincenter dat de mail naar gebruiker@bedrijf.nl (die extern opgehaald word) naar buiten wordt verstuurd, transferred to psmtp4.wxs.nl trough smtp.
Dat betekent dat de mail uit exchange gaat. Ik krijg niet direct een ndr terug, soms krijg ik wel een ndr terug dat ie expired is.
Als de mail lokaal niet aankomt zal deze binnen 5 minuten melding geven maar dat doet ie neit, dus ik ga er vanuit dat de mail naar buiten is.
Helaas komt deze mail niet aan in de popbox. Niet in de webmail bij xs4all (ook niet in het spamfilter) en dus ook niet op de pc op de andere vestiging.
Wat ik al geprobeerd heb:
nieuwe smtp connector, nieuwe virtual smtp connector.
Mail gelijk via smart host naar buiten doen, ook dit werkt niet.
In de eventviewer word er niks gelogd over mails die niet naar buiten kunnen.
Jullie een tip waar ik het zoeken?