Ik probeer meer controle te krijgen over de fans(headers) van de Gigabyte GA-MA69GM-S2H. Veelgebruikt moederbord in oa. HTPC's. Dus controle over fans ivm geluid is wel gewenst. Met Speedfan kan ik de CPU fan regelen echter de fan aangesloten op de chassis-fan header lijk ik niet te kunnen regelen. Ik heb reeds vele versie van SF geprobeerd.......
Kan iemand met ook een GA-MA69GM-S2H dit bevestigen. Of liever: ontkennen en mij vertellen hoe ie wel de chassis fan softwarematig kan regelen......
Ik maak liever geen gebruik van de opties in de BIOS (als die al wel werken....
) aangezien ik softwarematig volledige controle wil.
Met EasyTune 5 (bijgeleverd) kan ik alleen maar de boel uitlezen; temps en RPM's, daarmee heb ik echter helemaal geen controle over de fans. Je lijkt ze wel te kunnen regelen maar er gebeurt niets........
Kan iemand met ook een GA-MA69GM-S2H dit bevestigen. Of liever: ontkennen en mij vertellen hoe ie wel de chassis fan softwarematig kan regelen......
Ik maak liever geen gebruik van de opties in de BIOS (als die al wel werken....
Met EasyTune 5 (bijgeleverd) kan ik alleen maar de boel uitlezen; temps en RPM's, daarmee heb ik echter helemaal geen controle over de fans. Je lijkt ze wel te kunnen regelen maar er gebeurt niets........