Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aangezien ik over 2 maanden voor lange tijd (3 maanden) weg ga naar Nepal ben ik op zoek naar een simpele mobiele telefoon, eigenlijk eentje die alleen kan bellen en sms-en. Denk zelf dat ik vooral dat laatste veel zal doen, zodat ik af en toe even een update kan geven hoe het gaat.

Verder is het belangrijk dat de telefoon een goede accuduur heeft, aangezien ik daar waarschijnlijk niet elke nacht even de telefoon in het stopcontact kan steken. Ik denk niet dat ik mijn telefoon 24/7 aan zal hebben, maar het is wel fijn dat hij het gewoon lang kan doen op een acculading.

Als laatste is het belangrijk dat de telefoon vooral niet teveel kost.

Al zoekende ben ik min of meer op de volgende drie telefoons uitgekomen:

Nokia 2310
Nokia 2610
Samsung SGH-C260

Deze zijn niet zo duur en zouden een goede batterij moeten hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb al wel voor wat reviews gezocht (en gevonden), maar vooral van die laatste is het moeilijk iets anders te vinden dan de standaard kelkoo pagina's.

Ben trouwens ook de Motorola F3 tegengekomen, is zeker een mooi apparaat, maar wat ik begrijp valt daar absoluut niet mee te sms-en, dus daarom valt deze voor dit doel af.

Iemand ervaringen met een van deze drie telefoons, of misschien nog een andere suggestie?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

2e hands 6310i, onverwoestbaar en hebben triband (ik weet niet welke band in Nepal gebruikt wordt). Gaat zo'n 10 dagen mee, met geregeld bellen (mijn oude tel i.i.g. wel). Desnoods voor 5 euro 2e accu erbij kopen en je kunt 2/3 maand al continu bereikbaar zijn, zonder problemen. Zet je hem overdag uit dan moet ie op 1 accu makkelijk hele reis meegaan.

Die rubbere Nokia gaat ook lang mee (53xx geloof ik) en kan ook tegen stootje. Elke avond aanzetten, 10 minuten sms-en dan zou je 2 maanden echt niet hoeven op te laden en er is altijd wel een moment halver wege / per 2 weken dat je hem kunt laden.

Overigens heeft Philips een tel die 1 maand standby staat, maar die is relatief zeldzaam 2e hands en nieuw volgens mij erg duur.

Zoek vooral naar tel zonder kleuren display: die zorgen voor korte accuduur en getuigen van simpele software die niet teveel denkvermogen vreet (zoals OS based tels).

[ Voor 30% gewijzigd door Seesar op 07-01-2008 21:52 ]

T60P Widescreen

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 16:42
Simpeler dan deze kan haast niet. Accu van deze schijnt ook heel lang mee te gaan, maar hij is dan ook wel ietsjes groter:

De RetroGSM

:P

[ Voor 9% gewijzigd door Dolan op 07-01-2008 22:00 ]

• Keeper
  • Niet online
Seesar schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:51:
2e hands 6310i, onverwoestbaar en hebben triband (ik weet niet welke band in Nepal gebruikt wordt). Gaat zo'n 10 dagen mee, met geregeld bellen (mijn oude tel i.i.g. wel). Desnoods voor 5 euro 2e accu erbij kopen en je kunt 2/3 maand al continu bereikbaar zijn, zonder problemen. Zet je hem overdag uit dan moet ie op 1 accu makkelijk hele reis meegaan.
Dat klinkt ook wel goed, even naar kijken op Marktplaats e.d. Nepal heeft trouwens (waar beschikbaar) gewoon 900/1800 band, dus dualband zou voldoende moeten zijn.
Overigens heeft Philips een tel die 1 maand standby staat, maar die is relatief zeldzaam 2e hands en nieuw volgens mij erg duur.
Had ook al wat Philips modellen gevonden (Philips 580 bijvoorbeeld), maar vindt die maar eens in een winkel :{.

• Ginz
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gewoon een Philips Xenium 2de hands kopen op eBay of Marktplaats. Ik zie er al 3 in NLD

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Nokia 1600 kan ook een optie zijn. Wordt veel gelocked verkocht en je wilt wellicht een lokale sim gebruiken, dus ff op letten. Zover ik me herinner heb je alleen bereik in de steden en niet in de bergen. Daarvoor zou je een sat-phone moeten nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 22:30 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Philips komt volgens mij binnenkort uit met een mobiel die een standbytijd heeft van 2 maanden! :)

edit:
Oh, sorry. Ginz had al het goede type genoemd :) .
nieuws: Mobieltje van Philips belooft standby-tijd van 2 maanden

Of:
Nokia 1112 (380 uur standby)http://www.pixmania.nl/nl/nl/332173/art/nokia/1112-blauw.html?srcid=104
Nokia 1200 (365 uur standby) http://www.pixmania.nl/nl...1200-zwart.html?srcid=104
SE J110i (400 uur standby) met kleurenscherm. http://www.gsmbestellen.n...eGsm&aff_id=&groupid=3447
Nokia 1600 (420 uur standby) met kleurenscherm
http://www.gsmbestellen.n...reGsm&aff_id=&groupid=984

[ Voor 100% gewijzigd door heracles op 07-01-2008 23:02 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je hebt alleen maar bereik in de steden met een GSM telefoon.

Ondersteuning roaming partner Nepal Doorsanchar Company Ltd (Nepal Telecommunications Corporation)
KPN Mobile ja
Vodafone ja
T-Mobile ja
Telfort nee
Orange nee

Ondersteuning roaming partner Spice Nepal Private Ltd (Mero Mobile)
KPN Mobile nee
Vodafone nee
T-Mobile nee
Telfort nee
Orange nee

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Keeper
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:24:
Je hebt alleen maar bereik in de steden met een GSM telefoon.
Dat vermoedde ik al :).

Ga trouwens niet roamen, koop gewoon daar ergens een SIM-kaartje. Ga nog even hier in de buurt kijken voor een 6310i, anders wordt het denk ik een 2310.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-11 19:37
Zeker de Nokia 1600, hier een aanbieding incl. beltegoed dat je hem voor een paar euro hebt: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/24088

Verder de Moto F3, hier een aanbieding: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/24460 ook incl wat beltegoed, eveneens een paar euro dus.

• Ginz
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Keeper schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:29:
[...]

Dat vermoedde ik al :).

Ga trouwens niet roamen, koop gewoon daar ergens een SIM-kaartje. Ga nog even hier in de buurt kijken voor een 6310i, anders wordt het denk ik een 2310.
Ga maar kijken voor een 6310(i), want die 2310 valt ook gewoon erg tegen. Net als de 1100 en de F3.

Als je echt een lange standby wilt, dan moet je voor een Philips Xenium gaan. 6310(i) kan natuurlijk ook, maar die zijn meestal vrij rottig te krijgen (iedereen wil ze nog hebben) en redelijk prijzig.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ik vind de Nokia 1100 juist erg fijn!
Zeer simpele gsm met monochroom schermpje en er laag verbruik.
De mijne staat gemiddeld ruim 2 weken standby, met regelmatig bellen en sms-en zo'n anderhalve week. En lichtgewicht, is ook een voordeel.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:56

_Apache_

For life.

Hier een Nokia 1011 ( jaja, we konden nog lager :X ).

Kan je hier geen 2e of zelfs 3e accu bijkopen - is toch een standaard Nokia accu - met iets van een handlader?
Of worden deze niet meer gebruikt?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Pagina: 1